Test 17 letnih pnevmatik: Ena odlična, dve nevarni. Preverite, preden kupite

29. mar. 2025, ob 08.52
Posodobljeno pred 8 meseci
1046
180 SEK

LJUBLJANA – Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) je letos znova preverila, kako se obnesejo letne pnevmatike – tokrat v dimenziji 225/40 R18. Preizkusili so kar 17 modelov. Rezultati? Ena pnevmatika se je odrezala izvrstno, dve sta popolnoma pogoreli, ostale… so vmes. In vsaka ima svojo pomanjkljivost.


Kaj pomeni 225/40 R18 in zakaj sploh testirati?

To je dimenzija, ki ni za vsak avto. Gre za nizkoprofilne pnevmatike, ki jih pogosto srečamo na boljše opremljenih modelih Volkswagna Golf GTI, BMW serije 1 ali pa celo pri kakšnem Audiju A3. Skratka – vozniki, ki imajo radi bolj natančen občutek na volanu in se ne zadovoljijo s povprečjem. Ampak pozor: boljša vodljivost pomeni tudi višja pričakovanja.

ZPS je skupaj s partnerskimi organizacijami izvedla neodvisen test, ki so ga podrobno predstavili tudi na svoji uradni spletni strani (vir: Zveza potrošnikov Slovenije, marec 2025). Preverjali so vse ključne lastnosti: oprimek na mokri in suhi cesti, obrabo, porabo goriva, hrup, hitrostno stabilnost in življenjsko dobo.

In rezultat? Nobena ni brezhibna.


Prva med enakimi: Continental SportContact 7

Skupna ocena 75 od 100. Jasno sporočilo: to je trenutno najuravnoteženejša pnevmatika v tem razredu. Zanesljiva v vseh pogojih, zlasti na mokri cesti. Že to je dovolj, da izstopa. In ne, ni najdražja (cene se začenjajo pri okoli 97 evrov, poroča ZPS).

Po mnenju testne skupine: “Gre za edino pnevmatiko na testu, pri kateri ni bilo nobenega večjega kompromisa.”

Mitsubishi Electric, toplotne črpalke v deljeni izvedbi
Ko govorimo o sodobnem, energetsko varčnem ogrevanju, je ena prvih asociacij Mitsubishi Electric. Njihove toplotne črpalke zrak–voda že več kot petnajst let prinašajo toplino slovenskim domovom

Pa naj kdo reče, da popolnost ne obstaja.


Močni zasledovalci (a s pomisleki)

Naslednje tri pnevmatike so bile tik za petami:

  • Michelin Pilot Sport 5 (ocena: 72)
  • Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 (72)
  • Bridgestone Potenza Sport (72)

Vse tri so suverene na suhi cesti in stabilne v ovinkih. Ampak? Nekoliko večja poraba goriva in hitrejša obraba jih ločita od zmagovalke. So odlična izbira – ampak ne za vsak žep. Michelin, recimo, stane tudi do 137 evrov.


Dobri, a ne brez pripomb

V kategorijo “dobro” se je uvrstilo še osem gum:

  • Vredestein Ultrac Pro (65)
  • Yokohama Advan Sport V107 (64)
  • Toyo Proxes Sport 2 (62)
  • Nexen N Fera Sport (62)
  • Firestone Firehawk Sport (62)
  • Falken Azenis FK520 (62)
  • Dunlop Sport Maxx RT2 (62)

Kaj imajo skupnega? So varne in razmeroma ugodne, a vsaka z enim konkretnim kompromisom – na primer krajša življenjska doba, višja obraba ali slabši rezultat pri zaviranju na mokri cesti.

Ampak – če niste dirkaš in vam ni vseeno za ceno, so še kako v redu.


Povprečje: ne nevarno, a tudi ne navduši

Štirje modeli so končali z oceno “povprečno“:

  • Kumho Ecsta PS71 (56)
  • Ceat SportDrive (53)
  • Nokian Tyres Powerproof 1 (50)
  • Giti GitiSport S2 (48)

Te pnevmatike so OK. Niso nevarne. A so zadaj, če gre za zahtevne razmere ali nenadne manevre. So cenejše, ja. Ampak niso za tiste, ki si želijo zanesljivosti v vseh vremenskih pogojih.


Želimo to res na slovenskih cestah?

In zdaj še dno. Najslabše se je odrezal:

  • Syron Premium Performance (ocena: 39) je po besedah ZPS pokazala šibkost na mokri podlagi. Zaviranje je bilo nezanesljivo, vodljivost slaba. Komentar testne ekipe: “Primerna le za zelo zmerno vožnjo v idealnih razmerah.”

Še slabše?

  • Doublecoin DC-100. Ocena? 8. To ni tipkarska napaka. Osem. Po mnenju ZPS: “Katastrofalna zavorna pot na mokrem, nevarna pri dinamični vožnji, obraba neenakomerna.” Cena je nizka (okoli 61 evrov), ampak to je pnevmatika, ki bi jo bilo po besedah testne skupine bolje umakniti s trga.

Zakaj vse to sploh šteje?

Ker so gume edina stvar, ki vas drži na cesti. Dobesedno. Naj bo avto še tako pameten, brez prave pnevmatike mu zmanjka oprijema. In takrat… se zgodijo zgodbe, ki jih beremo v črnih kronikah.

Test letnih pnevmatik 2025 (skupna ocena).

Slovenija ima ogromno ovinkastih cest – Gorenjska, Koroška, Notranjska, Dolenjska … Vsi poznamo tisti spolzki ovinek pred Tolminom. Ali mokro cesto med Višnjo Goro in Grosupljem. Tam si ne želimo gum, ki so „povprečne“.

Test po kriterijih.

Kaj torej izbrati?

Če hočete “najboljšo v razredu” brez večjih kompromisov, vzemite Continental SportContact 7.

Če ste pripravljeni sprejeti nekaj kompromisov za boljšo ceno, so solidna izbira Toyo, Nexen, Falken in Dunlop.

Ne varčujte tam, kjer gre za vaše življenje.


Pripravil: N. Z.

Vir: ZPS (Zveza potrošnikov Slovenije), marec 2025

1046
180 SEK