Ana Klašnja razkriva: ‘Otrok ima zdaj veliko več od mame – in to je najpomembnejša stvar!’
Za mnoge, ki so spremljali njen dolgoletni plesni pohod na slovenskih odrih, je Ana Klašnja več kot le balerina – je simbol predanosti, umetnosti in vztrajnosti. A življenje Ana ni bilo vedno omejeno zgolj na plesne deske. Po mnogih letih intenzivnega treninga, odrekanja in uspehov je prišel trenutek, ko se je odločila, da bo plesno kariero nadomestila z novimi izzivi, predvsem z vlogo matere in mentorice. Kako je materinstvo vplivalo na njen pogled na življenje, umetnost in njene odnose z drugimi? Ali je mogoče ljubiti umetnost še globlje, ko vanjo vpelješ novo življenje – življenje, ki prinaša drugačne vrednote, kot si jih kdaj koli predstavljala na plesnih deskah? Ana je vedno znala balansirati med svojo umetniško dušo in osebno rastjo – a ko je postala mama, se je vse spremenilo.
Iz plesalke v žirantko in mentorico
Ana Klašnja je dolgo časa v slovenskem baletu veljala za eno najbolj izjemnih plesalk, saj je s svojo eleganco in tehniko očarala nešteto gledalcev. A ko je sprejela vlogo asistentke pri baletu Don Kihot, se je pojavila nova plat njene umetniške poti. Že takrat je priznala, da je bilo to popolnoma drugačno izhodišče. Vendar pa je njeno srce ostalo v plesnem svetu. “Dihala sem s plesalci, kot da bi bila del njih,” pravi. “Tako zelo sem se poistovetila z njihovimi težavami, bolečinami in napori,” doda, ko opisuje, kako zelo se je vživela v naloge, ki jih je prevzela kot asistentka. “Manjka mi pol srca, ker nisem na odru, vendar sem tudi ponosna, da sem del njihove zgodbe,” z iskrenostjo priznava. Življenje jo je pripeljalo do novih izzivov, ampak pri tem ni izgubljala ničesar iz svoje pretekle ljubezni do umetnosti.
V tem trenutku je prišla še ena velika sprememba, ki je vplivala na vse, kar je počela – materinstvo. Ko je postala mama, so njene prioritete postale jasne, življenje pa je dobilo nov ritem. “Otrok ima zdaj veliko več od mame, kar se mi zdi najpomembnejša stvar na svetu,” priznava Ana in je ponosna, da se lahko zdaj posveti svojemu sinu Jaši, kot si je vedno želela.
Materinstvo: Prelomnica, ki je spremenila vse
Ana priznava, da je bila odločitev, da se popolnoma posveti materinstvu, prelomna. Že pred tem je bila uspešna in osredotočena, vendar ji je bilo vedno jasno, da bo ta nova življenjska vloga zahtevala drugačen pristop. “Ko grem iz operne hiše, lahko z Jašo tečem okrog, kolesarim ali pa greva na Rožnik. To je nekaj, kar mi ni bilo omogočeno v preteklosti, ko sem bila nenehno pod stresom,” pojasnjuje. Za Ano je bil korak k večji prisotnosti v življenju svojega sina prava osvoboditev, ki jo je napolnila z energijo, ki jo prej ni imela.
Njena odločitev ni bila le osebna, temveč tudi umetniška. “Otrok ima zdaj veliko več od mame, kar se mi zdi najpomembnejša stvar na svetu,” pravi Ana, ko opisuje, kako je materinstvo prišlo pred vse drugo. Prav ta prelomni trenutek je vplival na njeno kariero in pogled na življenje – tudi njena baletna pot je postala le del širše zgodbe o njej.
Fizična prilagoditev: Brez plesnih desk, vendar z vztrajnostjo
Ko je opustila plesne deske, Ana ni pustila, da bi njeno telo izgubilo ritem. “Moje telo je navajeno treningov,” pojasnjuje, ko govori o svoji telovadbi doma. Včasih si vzame trenutke zase in “ko imam pol ure časa, si na tleh v dnevni sobi razgrnem blazino in začnem telovaditi.” Kljub temu, da je znana po svoji umetniški poti, je Ana vedno imela jasen občutek, da njeno telo potrebuje vadbo, da ohrani zdravje in energijo. “Jaša vedno reče: ‘Mami, pa ne spet!’” se smehlja Ana, vendar njenemu sinu ni težko razumeti, zakaj je fizična aktivnost tako pomembna za njeno dobro počutje. In čeprav to ni več balet, ki je zahteval urjenje telesa na deski, Ana ne izgubi stika s svojo telesno pripravljenostjo.
Napisal: E. K.
Vir: YouTube