• C Novo mesto
  • 13:38
  • Sre, 12.06.2024

Enostavni načini za pomiritev dojenčka, ki neprestano joče

Če imate doma malega otroka, ste se verjetno v zadnjem obdobju večkrat znašli v situaciji, ko je otrok neprestano jokal, vi pa niste več vedeli, kako mu pomagati. Ko svojega otroka opazujemo med jokom, sploh tistim neprestanim in na trenutke že histeričnim, je to za starše ena izmed bolj stresnih situacij. Še večji problem nastane, ko ne najdejo pravega načina, kako otroka pomiriti.

Znanost se ukvarja s preučevanjem in razumevanjem človeka v vseh njegovih fazah. Včasih je za starša bolje, če sledi kakšni novo spoznani študiji, kdaj drugič pa se raje poslužujejo naravnih in spontanih metod, ki prav tako pogosto pozitivno vplivajo na otroka in ga tako pomirijo do te mere, da ta neha jokati. Katere so torej najboljše metode?

Dojenčka zavijte v veliko, tanko odejo (prosite dojenčkovo medicinsko sestro ali zdravnika, naj vam pokaže, kako to storiti pravilno), da se bo počutil varnega. Držite ga v naročju in položite njegovo telo na levi bok, da mu tako olajšate prebavo, njegovo glavo pa naslonite z licem proti odeji. Nato mu privoščite nežno masažo hrbta.

Še ena izmed metod pomirjanja je ta, da mu predvajate pomirjujoče zvoke. Zvoki, ki otroka spominjajo na to, da je v maternici, so lahko zanj zelo pomirjujoči, na primer zvok brnenja ventilatorja ali posnetek srčnega utripa.

Dojenčka sprehajajte v nosilki ali ga gugajte. Pomirjujoči gibi otroka spomnijo na gibe, ki jih je občutil v maternici. Vse to bi moralo hitro vplivati na njegovo razpoloženje in povzročiti, da se otrok pomiri in neha jokati.

Izogibajte se pretiranemu hranjenju dojenčka, saj mu to lahko povzroči tudi nelagodje. Poskusite počakati vsaj 2 do 2,5 ure od začetka enega obroka do začetka naslednjega. Če še ni čas za hranjenje dojenčka, mu ponudite dudo ali mu pomagajte najti prst za sesanje. Veliko dojenčkov se s sesanjem pomiri. Če je vzrok za nelagodje občutljivost na hrano, je lahko koristna tudi sprememba prehrane.

Pri dojenih otrocih lahko matere poskusite tudi spremeniti svojo prehrano. Če zmanjšate količino zaužitih mlečnih izdelkov ali kofeina, preverite, ali je vaš otrok po nekaj dneh manj siten in občutljiv. Če po spremembi prehrane ni nobene razlike, se vrnite na običajno prehrano. Izogibanje začinjeni hrani ali hrani, ki povzroča vetrove, kot sta na primer čebula ali zelje, lahko prav tako pozitivno vpliva na otrokovo počutje in (dobro) razpoloženje.

Vodite dnevnik o tem, kdaj je vaš dojenček buden, kdaj spi, jé in kdaj joka. Upoštevajte, koliko časa potrebuje za zaužitje obroka in ali po hranjenju joka. O tem vedenju se pogovorite z otrokovim zdravnikom, da ugotovite, ali je njegov jok povezan s spanjem ali hranjenjem.

Omejite dnevno spanje na največ 3 ure na dan. Naj bo vaš dojenček miren in v tihem prostoru, ko ga ponoči hranite ali previjate, tako da se izogibate močni svetlobi in zvokom, kot je na primer televizija.

Pripravil: NaDlani.si; Foto: Pixabay