• C Novo mesto
  • 22:53
  • Čet, 05.08.2021

7 nasvetov, kako se vzljubiti

Dandanes že vsi dobro vemo, da oglasi ne prikazujejo vedno reprezentativne slike sveta, da v resničnem življenju skorajda nihče nima popolnih zob ali postave, in da je stvarnost vedno bolj zapletena, kot bi si želeli. Vendar, namesto obsesivnega štetja kalorij pogosto zapademo v druge škodljive vzorce, takšne, ki so manj očitni. 21. stoletje je doba gonje za uspehom in slavljenja vsesplošne produktivnosti: kako se ponovno vzljubiti v času, v katerem se nenehno primerjamo z drugimi?

1. Vzljubiti se pomeni sprejeti se

Vzljubiti se pomeni vzeti si čas zase.

Saj poznate tistega prijatelja, ki vam, vsakič kadar ga vprašate, kaj je kaj novega v njegovem življenju, vedno odgovori z globokim vzdihom: “Dela imam čez glavo, ves čas sem tako zaposlen.”

V današnjem času je nenehna zaposlenost postala vrednota. Od jutra do večera dirkamo od enega opravka do drugega; od čistilnice do službe in popoldanskega obiska telovadnice je naš vsakdanjik poln opravkov, med katerimi včasih le težko lovimo notranje ravnotežje. Včasih je v obilici rutinskih opravil le težko najti pomen, kar nas lahko privede do malodušja.

 Naše objave na družabnih omrežjih prikazujejo le majhen procent naših dni, izboljšane in prefiltrirane trenutke; pa vendar, ker je to večinoma edini del našega osebnega življenja, ki smo ga pripravljeni deliti, se pogosto zdi, kot da je ta del  precej večji, kot je v resnici. Vsi se zavedamo, da družabna omrežja ne prikazujejo resničnosti, temveč idealizirano in izboljšano verzijo, pa vendar se le težko pretvarjamo, da ta ne vpliva na nas. V želji, da bi postali najboljša različica samih sebe, se pogosto zaganjamo za nedosegljivimi ideali. Pomembno je, da si zadajamo cilje, vendar je pomembno tudi, da si jih zadajamo zaradi samih sebe, ne zaradi drugih, in da se ne obtožujemo, kadar nam kaj ne uspe.

2. Vzemite si čas samo zase

Včasih preprosto potrebujete nekaj časa, ki ga preživite sami s sabo, ležeč na kavču, z umazano posodo, čakajočo v umivalniku, dremajočo mačko v naročju, umirjeno glasbo in dobro knjigo. Poskusite si vsak vikend vzeti vsaj eno urico popolnoma ločeno od vseh ostalih opravil. Pozabite na emaile, na katere morate odgovoriti v ponedeljek, sodelavko, s katero se ne razumete, težave s projektom, na katerem trenutno delate. To je čas samo za vas. Poskusite početi nekaj, kar je popolnoma ločeno od vašega vsakdanjika, nekaj, kar vas lahko ponese daleč stran: pa naj bo to napeta serija z dobro razvitimi liki ali pa knjiga, ki ste jo že dolgo želeli prebrati. Pripraviti si slasten sadni smuti ali pa svoj najljubši čaj in se spravite na balkon ali pa klopco v park. Videli boste, kako dobro se boste počutili, ko boste preživeli nekaj časa sami s sabo, loveč svoje notranje ravnotežje. Ko se boste vrnili nazaj k svojim opravilom, se boste počutili bolj umirjene, in malenkostne težave vas bodo težje spravile ob živce.

3. Poskusite omejiti uporabo družabnih omrežij

Pogosto so naša omrežja zapolnjena s slikami brez pomena, zajtrki in sončnimi zahodi. Poskusite omejiti svoje prijatelje na družabnih omrežjih samo na tiste ljudi, ki vam resnično nekaj pomenijo ali pa so za vas pomembni zaradi določenega razloga. Sledite ljudem in stranem, ki delijo uporabne informacije o stvareh, ki vas zanimajo, npr. o zdravi prehrani, zanimivih knjigah ali potovanjih. Na ta način se ne boste počutili tako slabo, kadar se boste zalotili, da na družabnih omrežjih preživite preveč časa; namesto slik ljudi, ki jih niste v živo videli že leta, boste tako raje pridobivali uporabne informacije.

4. Ne izgubljajte časa z ljudmi, ki v vas sprožajo negativne občutke

Obstaja mnogo razlogov, zakaj se družimo s takšnimi ljudmi. Morda so naši prijatelji že tako dolgo, da se le težko izvijemo iz cikla rednega druženja. Morda so z nami v sorodu. Kljub temu da imamo te ljudi radi, že dlje časa opažamo, da pogosto izražajo izjemno negativno naravnane opazke. Te niso naravnost zlobne, vendar znajo biti vsiljive in nas lahko spravijo v slabo voljo, še posebej, če se ponavljajo. Spodaj je nekaj primerov – ste v zadnjem času slišali kaj podobnega?

“Moj sin vsak dan trenira košarko, poleg tega sodeluje v debatnem krožku, pa še šah igra. Kaj pa tvoja hči?”

“Nova pričeska ti res pristaja. Vsekakor je boljša od prejšnje!”

“Že kaj načrtujeta družino?”

Ne glede na to ali vas ljudje kritizirajo, v vas sprožajo dvome, postavljajo vsiljiva osebna vprašanja ali pa se nenehno primerjajo, osnovno dejstvo ostaja isto: ti ljudje v vas sprožajo negativne občutke. Kaj lahko storite glede tega?

Začenjanje prepira ni vedno najboljša ideja, ker bo vodilo k še več stresa. Najbolje je, da poskusite preprosto čim bolj omejiti svojo interakcijo z negativno nastrojenimi osebami. Če imate v svojem življenju veliko takšnih prijateljev, je morda čas, da sklenete tudi kakšna nova prijateljstva z bolj pozitivno naravnanimi osebami, ki vas bodo podpirale v vaših ambicijah in zanimanjih.

5. Vzemite življenje v svoje roke

Kako se vzljubiti v dobi, v katari smo ves čas pod pritiskom?

Pogosto se počutimo slabo, ker imamo občutek, da nimamo nobenega nadzora nad svojim življenjem. Ves čas hitimo, da bi postorili vse na svojem seznamu, vendar imamo neprenehoma občutek, da smo zagotovo nekaj pozabili, pa naj bo to obisk čistilnice ali pa klic v zobozdravstveno ambulanto. Ta občutek nas lahko neprenehoma zasleduje in ne glede na to, kako dobro nam uspeva žonglirati vse svoje obveznosti, imamo ves čas občutek, da smo v zaostanku.

Za življenje s čim manj skrbmi je zelo pomembno, da se dobro organizirate. Če ga še nimate, si kupite planer in si vanj vsak večer zapišite vse naloge in opravke za naslednji dan. Vse roke, ki se jih morate držati, prav tako zapišite v planer. Tako vam nikoli ne bo treba skrbeti, da bi na kaj pozabili, in skozi življenje boste pluli bolj sproščeno. Vsako jutro samo preverite, kaj morate postoriti, in se lotite seznama.

6. Poskusite vstajati bolj zgodaj

Tiste pol ure miru zjutraj, takrat, ko vsi še spijo, sami s svojo skodelico čaja – ta čas vam bo pomagal, da se boste lažje in bolj umirjeno soočili s preostankom dneva, načrtovali svoje aktivnosti in se dodobra zbudili, preden morate začeti z del0m. To je tudi dober čas, da v svojo vsakodnevno rutino uvedete lahko jutranjo telovadbo; presenečeni boste, kako lahko že nekaj počepov in sklec pripomore k izboljšanju vašega razpoloženja.

7. Prepoznajte svoje prednosti in sprejmite svoje napake

Katere so tiste veščine in lastnosti, v katerih se odlikujete? V današnjem času se vse prepogosto samo kritiziramo, in pogosto pozabljamo prepoznati tiste stvari, v katerih smo najboljši. Pomembno je, da prepoznate svoje najboljše strani, in jih negujete. Ne pozabite na svoje hobije – pot do osebne rasti je tlakovana z dejavnostmi, ki nas izpolnjujejo.

A. K.

Vir fotografij: Unsplash