• C Novo mesto
  • 12:59
  • Sob, 04.02.2023

4 enostavne vadbe za lajšanje bolečin v hrbtenici

Bolečine v predelu hrbta so ene izmed najbolj nadležnih, s katerimi se lahko vsakodnevno srečamo. Osebe, ki se redno ukvarjajo s športom, čutijo bolečine v hrbtenici zaradi preobremenitve ali napornih treningov, tiste fizično manj aktivne osebe pa se s podobnimi bolečinami srečujejo iz povsem drugačnega razloga, in sicer zaradi nerazgibanosti in zategnjenosti.

Sami lahko veliko naredimo za to, da vsaj delno zmanjšamo bolečine v hrbtnem delu. Čeprav lahko na internetu najdemo ogromno različnih nasvetov in vadb, s katerimi bi naj lajšali svoje bolečine, pa je resnica ta, da že majhni koraki v pravo smer prinašajo dobre rezultate in lajšajo nadležne bolečine v hrbtenici. Katere so torej vaje, ki jih lahko izvajamo kar doma?

Hoja

Prva izmed priporočljivih vadb za lajšanje bolečin je hoja. Z njo se sicer srečujemo vsak dan med premikanjem, ampak ni vsaka hoja tudi koristna. Pomagala nam bo tista hoja, med katero ne razmišljamo o vsakdanjih skrbeh ali opravilih, ki nas čakajo, temveč tista, med katero bomo sproščeni in se bomo namensko odločili, da se bomo skozi hojo odklopili od vsakdanjih skrbi in na tak način razbremenili glavo in telo.

Med hojo dela veliko mišic našega telesa, predvsem pa tiste mišice, ki so sicer izpostavljene v bolečih predelih hrbta. S hojo pospešimo krvni obtok, mišice prisilimo k delovanju in posledično prispevanju k manjšim bolečinam v predelu hrbtenice.

Koleno približamo prsnemu delu

Tudi ta vaja je izjemno preprosta, poslužimo se je pa lahko praktično kjerkoli. Samo trdno se postavimo na obe nogi, dvignemo eno izmed kolen in ga probamo čim bolj približati prsnemu delu. Z drugo nogo lovimo ravnotežje in poskušamo položaj ohranjati vsaj 10 sekund. Potem vajo ponovimo tudi z drugo nogo.

Vaja Superman

Z vsemi štirimi okončinami se postavimo na tla. Kolena torej prislonimo ob tla in enako naredimo z rokami. Potem dvignemo hkrati levo roko in iztegnemo desno nogo, napnemo trebušne mišice in vztrajamo v položaju nekaj sekund. Potem zamenjamo roki in dvignjeni nogi ter ponovimo vajo.

Raztezanje

Pred in po vsaki vadbi je pomembno, da telo ogrejemo in raztegnemo. Najboljše vaje za raztegovanje so različni joga položaji, ki nam prav tako pomagajo pri lajšanju bolečin v predelu hrbta.

Pripravil: NaDlani.si; Foto: Pixabay