• C Novo mesto
  • 11:06
  • Sob, 04.02.2023

Če zbolite, nujno uživajte ta živila

Sezona virusov in prehladov je tukaj, zato ni nič presenetljivega, da marsikomu pade odpornost in obleži za nekaj dni. Če se je to zgodilo tudi vam, berite naprej. Da boste čimprej spet zdravi in v pogonu, je nujno, da v svojo prehrano vključite spodnja živila. Pa ne samo za čas bolezni, priporočljivo bi bilo, da jih uživate redno, saj boste tako okrepili imunski sistem in se izognili prihodnjim prehladom ter drugim vrstam okužb.

Pisana zelenjava

Uživajte raznovrstno zelenjavo različnih barv, še posebej pa se osredotočite na zelenolistnato zelenjavo, saj vsebuje ogromno antioksidantov in hranilnih snovi, ki varujejo imunski sistem. Uživajte špinačo, brokoli, cvetačo, ohrovt, korenje, zelje, papriko … Seveda ne pozabite niti na sadje. Največ antioksidantov vsebuje jagodičevje, grozdje, granatno jabolko, malico pa si lahko popestrite tudi z majhno količino datljev ali temne čokolade.

Sadje, ki vsebuje veliko vitamina C

Ko odpornost pade, potrebuje naše telo vitamin C. Že po starem receptu verjetno veste, da se ga ogromno nahaja v citrusih, zato si le privoščite sveže stisnjen pomarančni ali limonin sok. Da ublažite kislost, lahko limono zmešate z medom, za dodatni učinek pa dodajte še ingver. Vitamin C lahko dobite v večjih količinah tudi iz paradižnika in paradižnikovega soka, rdeče paprike, špinače in zelenega fižola.

Zeliščni čaj

Med oslabljenim imunskim sistemom je zelo pomembno, da dovolj hidrirate. Seveda poskrbite, da zaužijete čim več vode, ne pozabite pa tudi na zeliščni čaj. Razna zelišča imajo različne pozitivne učinke na telo. Če vas boli grlo, si privoščite žajbljev čaj. Meta in melisa delujeta pomirjujoče, ognjič in koprive razstrupljajo telo in krepijo odpornost, prav tako ingver. Čaj lahko začinite z medom in limono, da bo zdravilni učinek na vaše telo še večji. Predvsem pa ne pozabite na kvaliteten spanec in veliko počitka.