• C Novo mesto
  • 10:45
  • Pet, 23.02.2024

Glavni dejavniki, ki znižujejo kvaliteto vašega spanca

Se vam kdaj zgodi, da spite dovolj ur, ampak se zjutraj vseeno prebudite nenaspani in utrujeni? Strokovnjaki poudarjajo, da dolžina spanca ni vse – zelo pomembna je tudi kvaliteta spanca. Čeprav je izrednega pomena, kako dolgo ponoči spite, pa je ključno tudi, da spite kakovostno, se ponoči ne prebujate in čim bolj sledite naravnemu ciklu spanja. Na kvaliteto spanja vpliva ogromno dejavnikov, največjo moč imajo prav spodaj našteti.

Preveč svetlobe ob večerih

Da se lahko v naših možganih tvori melatonin, ki je ključen za kvaliteten spanec, potrebujemo temen prostor oziroma šibko svetlobo. Če ste ob večerih tik pred spanjem dlje časa izpostavljeni močni beli svetlobi, lahko to kvari kvaliteto vašega spanca. Enako velja tudi za gledanje televizije ali brskanje po telefonu. Pred spanjem bi se morali čim bolj sprostiti, umiriti in uživati v temnejših prostorih.

Zjutraj niste izpostavljeni dnevni svetlobi

Imate težave s prebujanjem ne glede na to, kako dolgo spite? Poskusite narediti eno enostavno spremembo v svoji spalnici: žaluzije ali rolete dvignite do te mere, da vas bo zjutraj prebudila sončna oziroma dnevna svetloba. Tako bo prebujanje in vstajanje veliko lažje, navadili pa se boste slediti tudi naravnemu ciklu spanja.

Preveč kofeina

To najbrž že veste, a je vseeno treba poudariti. Živila in napitki, ki vsebujejo kofein, lahko kvarijo kvaliteto vašega spanca ali vam celo preprečujejo, da bi zvečer normalno zaspali. Tako se boste vrteli v začaranem krogu zaspanosti in budnosti ob nepravem času. Predlagamo, da omejite vnos kofeina v telo in se mu izogibate v popoldanskih ter večernih urah.

Naporna vadba v večernih urah

Telovadba in fizična aktivnost je ključnega pomena za naše zdravje, pa vendar je pomembno, da se nečesa dobro zavedate: preveč naporna aktivnost tik pred spanjem lahko ravno tako kvari kvaliteto spanca in vam onemogoča, da bi hitro ter enostavno zaspali. Preveč adrenalina pred spanjem je lahko razlog, da se zjutraj zbudite nenaspani. Poskusite telovaditi prej, zvečer pa si raje privoščite miren sprehod ali pa izvajajte kakšne raztezne vaje.

Stres

Seveda je pri vsem tem ključnega pomena stres. Če imate veliko skrbi in zvečer razmišljate o težavah, ki jih morate rešiti, boste zagotovo težje zaspali, spanec pa je lahko tudi zelo moten in nekvaliteten. Pomembno je, da znate poiskati načine, kako sprostiti stres in se ob večerih umiriti.

Pripravil: NaDlani.si; Foto: Pexels