• C Novo mesto
  • 11:29
  • Pet, 23.02.2024

Le tako boste ostali energični in zdravi tudi v jesenskih mesecih

Ob hladnejšem vremenu, krajših dnevih in obarvanem listju je čas, da se prepustimo lepotam jeseni in po napornem poletju damo prednost lastnemu počutju. Oktober je popolna priložnost za osredotočenje na ohranjanje zdravja in energije, saj se dnevi krajšajo in temperature padajo, kar nas lahko hitri popelje v melanholično razpoloženje. Predstavljamo vam nekaj nasvetov, s katerimi boste lažje izkoristili to jesensko sezono in poskrbeli za svoje telesno in duševno zdravje.

1. Uživajte sezonsko sadje in zelenjavo: ena največjih prednosti jeseni je obilica okusnih in hranilno bogatih sezonskih pridelkov. Jabolka, buče, sladki krompir so samo nekateri primeri pisanih in bogatih živil, ki so na voljo. Te sestavine vključite v svoje obroke, da okrepite svoj imunski sistem in telesu zagotovite nujne hranilne snovi.

2. Ostanite aktivni na prostem: Ne dovolite, da bi vas hladnejše vreme odvrnilo od zunanjih dejavnosti. Jesen je idealen čas za pohodništvo, kolesarjenje ali sprehode na svežem zraku. Če imate hišnega ljubljenčka, vam bo ta še dodatno hvaležen za zunanje aktivnosti. Živahna jesenska barvna paleta in nižje temperature lahko naredijo vadbo na prostem še bolj privlačno in energetično.

3. Ohranjajte stabilen urnik spanja: Ker se dnevi krajšajo, je pomembno, da dajete prednost spanju. Poskusite ohranjati reden urnik spanja in si prizadevajte za 7-9 ur kakovostnega počitka vsako noč. Če ste telesno in duševno dobro spočiti, boste lažje obvladovali izzive konca leta.

4. Zadostna hidratacija: Tudi če zunaj ni več vroče, je ohranjanje hidratacije ključnega pomena skozi celo leto. Pijte zeliščne čaje, toplo vodo z limono ali celo tople juhe, da ohranite dovolj tekovične v telesu in se počutite udobno v jesenskih mesecih.

5. Vzemite si čas za samozavedanje: Jesen je odličen čas za vadbo zavedanja in hvaležnosti. Namenite si nekaj trenutkov, ko boste lahko razmišljali o stvareh, za katere ste hvaležni in ko boste lahko opazili lepoto narave ter življenja.Vključevanje samozavedanja in hvaležnost v svojo vsakodnevno rutino pomaga pri zmanjševanju stresa in spodbuja celovito dobro počutje.

6. Zaščitite imunski sistem: S prihodom hladnejšega vremena je pomembno okrepiti svoj imunski sistem. Poskrbite, da boste dobili dovolj vitamina C, D in cinka skozi prehrano ali prehranske dodatke. Redno si umivajte roke, upoštevajte dobro higieno in razmislite o cepljenju proti gripi za dodatno zaščito zdravja.

7. Oblačite se po plasteh: Oblačenje po plasteh je odličen način, da vam bo ves čas udobno in da se prilagodite nihanjem jesenskih temperatur. Ta pristop vam omogoča, da dodate ali odstranite oblačila po potrebi, kar preprečuje prekomerno segrevanje ali prekomerno hlajenje.

8. Načrtujte tudi sproščujoče aktivnosti v zaprtih prostorih: Ni greh, če kak dan preživite tudi zgolj v udobju doma ali zaprtih športnih centrov. Uživajte v prijetnih notranjih aktivnostih, ki vas razveseljujejo. Naj bo to branje knjige ob kaminu, peka sezonskih poslastic ali razvajanje z domačim spa tretmajem. Vzemite si čas zase in na ta način dvignite svoje razpoloženje.

Pripravil: NaDlani.si

Foto: Unsplash