• C Novo mesto
  • 13:39
  • Pet, 19.04.2024

Najbolj primerna živila za sladkorne bolnike

Skrbno uravnavanje krvnega sladkorja je zelo pomembno pri sladkornih bolnikih, zato je ključnega pomena, da premišljeno izbirajo živila, ki jih vnašajo v svoje telo. Po mnenju strokovnjakov so to najbolj primerna živila, ki naj jih sladkorni bolniki uživajo redno in uravnoteženo:

Kvinoja

Pametna izbira ogljikovih hidratov je kvinoja, ki vsebuje tudi veliko vlaknin in beljakovin, zaradi česar nam daje večji občutek sitosti in s tem lažje uravnavanje krvnega sladkorja. Uživate jo lahko kot prilogo, kot alternativo belemu rižu ali kot solato.

Stročnice

Tudi stročnice so primerne za sladkorne bolnike, saj prav tako kot kvinoja zmanjšujejo apetit in pomagajo pri uravnavanju krvnega sladkorja. Strokovnjaki predlagajo, da meso občasno nadomestite s stročnicami, kar lahko pozitivno vpliva tudi na zdravje srca in ožilja.

Ovseni kosmiči

Najboljši zajtrk, ki si ga lahko privoščite, saj ovseni kosmiči znižujejo visok krvni sladkor in pritisk, hkrati pa so zelo hranilni – vsebujejo veliko koristnih mineralov in vitaminov. Pripravite si ovseno kašo in jo popestrite z jagodičevjem ter oreščki.

Divji riž

Če obožujete beli riž, se vam mu ni treba v celoti odpovedati. Morda le pazite na to, da zmanjšate pogostost uživanja belega riža in ga kdaj zamenjajte za divji riž, saj vsebuje veliko vlaknin in odlično vpliva na uravnavanje krvnega sladkorja.

Sladki krompir

Sladki krompir ima nižji glikemični indeks kot navaden krompir, zato je bolj primeren za diabetike. Poleg tega vsebuje veliko vlaknin in vitamina A.

Humus

Namesto, da na kruh namažete mastni sir ali majonezo, si privoščite raje humus. Pri uživanju humusa se vam ni treba pretirano omejevati, saj ima nizek glikemični indeks in vsebuje veliko zdravih beljakovin. Da narediti svoj prigrizek še bolj zdrav, lahko koščke surove narezane zelenjave namakate v humus.

Ribe

Ribe, še posebej losos in sardele, vsebujejo veliko omega-3 maščobnih kislin, ki zelo ugodno vplivajo na srce ter uravnavajo krvni sladkor. So eden najbolj zdravih virov beljakovin.

Grški jogurt

Namesto sladkanih jogurtov in pudingov si privoščite čim bolj naraven grški jogurt, ki naravno vsebuje ogljikove hidrate in beljakovine, kar je odlična kombinacija, da nadzorujete svoj apetit ter krvni sladkor.

Zelenolistnata zelenjava

Uživajte veliko špinače, brokolija, ohrovta, zelja in cvetače, saj vsebujejo ogromno antioksidantov, vitaminov in mineralov, ki krepijo imunski sistem ter zmanjšujejo simptome sladkorne bolezni. Kombinirajte jih skupaj z zdravimi beljakovinami ter ogljikovimi hidrati in vsakodnevno zaužijte zdrav, uravnotežen obrok, ki vam bo pomagal regulirati krvni sladkor.

Pripravil: NaDLani.si; Foto: Pexels