• C Novo mesto
  • 22:00
  • Pon, 04.03.2024

S temi nasveti letos med prazniki ne boste pridobili dodatnih kilogramov

December lahko s svojimi prazničnimi in okusnimi dobrotami predstavlja velik izziv za tiste, ki želijo ohraniti zdravo telesno težo. Vendar pa lahko z zavestnim izbiranjem in nekaj premišljenimi odločitvami mirno uživate v prazničnem obdobju, ne da bi pridobili dodatne kilograme. Tukaj je nekaj praktičnih nasvetov, ki vam bodo pomagali preživeti december brez pridobivanja odvečne teže.

Nadzor nad količino hrane: Med uživanjem prazničnih pojedin imejte dober nadzor nad količino zaužite hrane. Uživajte v svojih najljubših prazničnih jedeh, vendar z njimi nikar ne pretiravajte in prenehajte jesti, ko še niste siti. Manjše porcije vam omogočajo, da okusite arome, ne da bi se prenajedli.

Uravnoteženi obroki: Stremite k uravnoteženim obrokom, ki vključujejo mešanico beljakovin, vlaknin in zdravih maščob. To pomaga stabilizirati raven sladkorja v krvi in vas ohranja site, kar zmanjšuje potrebo po prigrizkih. Prav tako ne sedite ob odprti škatli prazničnih piškotov in si raje vzemite tri, nato pa škatlo pospravite.

Ostajajte hidrirani: Včasih so lahko občutki lakote posledica dehidracije. Tekom dneva ostanite dobro hidrirani s pitjem vode ali zeliščnih čajev. Tudi to lahko pomaga zmanjšati nepotrebne prigrizke.

Zavedanje in močna volja: Bodite pozorni na to, kaj jeste. Med obroki se izogibajte motilcem, kot so televizija ali elektronske naprave, saj lahko to privede do brezglavega prenajedanja. Počasi žvečite, uživajte vsak grižljaj in prisluhnite signalom lakote ter sitosti svojega telesa.

Na praznovanjih izbirajte pametno: Ko obiskujete praznične zabave, si oglejte celotne možnosti jedi, preden naložite svoj krožnik. Izberite bolj zdrava živila, kot so zelenjava, puste beljakovine in cela zrna. Omejite uživanje mastnih in sladkih poslastic.

Ne pozabite na telesno vadbo: Ohranite svojo vadbeno rutino ali pa poiščite ustvarjalne načine, kako ostati aktivni med prazničnim obdobjem. Sprehodite se, plešite ob praznični glasbi, obiskujte skupinsko vadbo ali se ukvarjajte s športi na snegu. Fizična aktivnost pomaga pri ohranjanju telesne teže in izboljšuje razpoloženje.

Pametno načrtujte: Vnaprej načrtujte obroke in prigrizke, da se izognete impulzivnim, nezdravim izbiram. Imeti pripravljene zdrave možnosti lahko prepreči poseganje po sladkih ali slanih prigrizkih, ko vas premaga lakota.

Zdrave alternative: Raziščite zdrave alternativne sestavine v svojih prazničnih receptih in namesto kisle smetane uporabite na primer grški jogurt in namesto sladkorja naravna sladila. S tem boste poskrbeli, da bodo vaše jedi bistveno manj kalorične in bolj zdrave.

Omejite uživanje alkohola: Alkoholne pijače lahko prispevajo k presežnemu vnosu kalorij. Izberite blažje napitke, ne pozabite vmes piti vode ali pa razredčite pijače, da zmanjšate vnos kalorij. Bodite pozorni na velikost porcij pri uživanju prazničnih koktajlov.

Pripravil: NaDlani.si

Foto: Unsplash