• C Novo mesto
  • 20:49
  • Sob, 04.02.2023

Ta živila lahko pomagajo srčnim bolnikom živeti dlje, pravijo strokovnjaki

Vse več ljudi na svetu se spopada z raznimi srčno-žilnimi težavami, ki so velikokrat posledica nezdravega življenjskega sloga, predvsem prehranjevanja in nezdravih navad, kot so kajenje, premalo gibanja, stres. Nedavna študija je pokazala, da lahko vključevanje več rastlinskih živil v prehrano, predvsem tistih, ki vsebujejo veliko omega-3 maščobnih kislin, izboljšuje stanje raznih kroničnih bolezni, povezanih s srcem in ožiljem, ter celo podaljšuje življenjsko dobo srčnih bolnikov. Kaj bi torej morali uživati?

Oreščki in semena 

Razni oreščki in semena, predvsem orehi, čia in lanena semena vsebujejo ogromno omega-3 maščobnih kislin, ki izboljšujejo zdravje srca. Poleg tega veljajo tudi za močne antioksidante, kar pomeni, da zmanjšujejo vnetja v telesu in krepijo imunski sistem. Dodajanje oreškov in semen v prehrano je zelo enostavno. Uživate jih lahko samostojno (pest oreškov za malico), lahko pa jih kombinirate z drugimi živili. Laneno seme lahko pripravite z rastlinskim mlekom ali grškim jogurtom, chia semena dodate k ovsenim kosmičem, v juhe, smutije ali pripravite zdrav čia puding.

Avokado

 Tudi avokado je znan kto bogat vir omega-3 in drugih zdravih maščob. Poleg tega vsebuje tudi veliko kalija, ki je ključnega pomena za zdravje srca. Avokado znižuje slab holesterol in krvni pritisk ter zmanjšuje možnosti za nastanek krvnih strdkov. Uživate ga lahko v kombinaciji z drugimi jedmi, odlično se poda k raznim solatam, lahko pa si pripravite tudi namaz iz avokada.

Stročnice

 Stročnice so prav tako znane kot odlično živilo, ki krepi zdravje srca, poleg tega pa zelo ugodno vpliva tudi na prebavo – uravnava floro in spodbuja razrast dbrih bakterij v črevesju. Prednost stročnic je tudi v tem, da nas precej nasitijo, zato jih lahko uživate kot prilogo in se s tem izognete nezdravim ogljikovim hidratom.

Olivno olje

Sveže hladno stiskano kvalitetno olivno olje je polno bogatih hranil in zdravih maščob, ki odlično vplivajo tudi na zdravje srca in ožilja. Privoščite si ga na solati ali z njim začinite jedi. Vendar zapomnite si – najbolj zdravo je hladno olivno olje, s segrevanjem se njegove zdravilne učinkovine izničijo.