• C Novo mesto
  • 12:17
  • Pet, 19.04.2024

To se zgodi v vašem telesu, če ob vikendih predolgo spite

Po dolgem in napornem tednu zgodnjega vstajanja si vsakdo želi ob koncih tedna nekolko podaljšati spanec. Čeprav se na prvi pogled zdi to kot zdrava odločitev, saj je zadostna količina spanja nujna za normalno delovanje telesa, lahko teh dodatnih nekaj ur spanja v soboto in nedeljo zjutraj v resnici prinese tudi določene nevšečnosti. Glede na nove raziskave daljše spanje ob vikendih negativno vpliva na zdravje vašega črevesja.

Neredne spalne navade lahko vplivajo na zdravje črevesja

Raziskava iz londonskega King’s Collega, objavljena v reviji European Journal of Nutrition, ugotavlja povezavo med nerednimi spalnimi vzorci in negativnimi posledicami na zdravje črevesja. Tudi majhne spremembe v vzorcih spanja, kot je zgodnje vstajanje z budilko med delovnimi dnevi in poznejše vstajanje med vikendi, lahko vplivajo na motnje biološkega ritma in presnove ter posledično negativno spreminjajo vrsto bakterij v črevesju.

Raziskava je zajemala skoraj tisoč odraslih oseb, raziskovalci pa so primerjali kri, blato in črevesne bakterije udeležencev, ki so imeli redne spalne vzorce (torej so hodili spat in se zbujali ob enakih urah vsak dan v tednu) in tistih, ki so imeli neredne spalne vzorce. Raziskovalci so ugotovili, da je že 90-minutna razlika v času zbujanja povezana z razlikami v sestavi črevesne mikroflore.

Rezultati raziskave opozarjajo na nujnost enakomernih spalnih rutin in navad. Takoj, ko so naše navade med vikendom precej drugačne kot med tednom, s tem tvegamo za razne težave s splošnim počutjem in prebavo. Če k temu dodamo še uživanje nezdrave prehrane, kot so procesirana hrana, sladke pijače in podobno, to še dodatno uničuje dobre bakterje v črevesju in kvari ravnovesje.  Vse to lahko vodi v razne zdravstvene težave, kot so kronično vnetje, napihnjenost, zaprtost in tveganje za srčno-žilne bolezni.

Strokovnjaki torej svetujejo, da poleg tega, da pazite na zdravo in uravnoteženo prehrano, dajete pozornost tudi svojemu spanju in navadam. Za voljo notranje biološke ure in zdravih bakterij v črevesju poskušajte vstajati ob isti uri vsak dan v tednu, kolikor je to mogoče (ali vsaj ne spreminjajte rutine preveč). Bolj kot je dosleden vaš čas vstajanja, bolj se bo vaše telo navadilo, da zaspite ob istem času vsak večer. Ohranite dosledno rutino pred spanjem, poskrbite za prijetno spalno okolje (udobno, temno in hladno) ter pazite, kaj jeste in pijete v večernih urah, da vam to ne ovira spanca. Izogibajte se torej težki mastni hrani in živilom, ki vsebujejo kofein.

Pripravil: NaDlani.si; Foto: Pexels