• C Novo mesto
  • 16:52
  • Sre, 12.06.2024

Novi Renault Austral, ki osvaja svet

Renault je na trg poslal novega lepotca, ki pa ne navdušuje zgolj po videzu, ampak tudi po tehnični plati. Renault Austral je športno terensko vozilo s hibridnim motorjem, ki so ga predstavili marca 2022, letošnje leto pa je tudi zasijal na avtomobilskem trgu.

Austral 2023 je nastal kot nekakšna zamenjava za model Renault Kadjar, ki je prvotno izšel leta 2015 z vrsto motorjev, ki niso vključevali elektrificiranih možnosti. Sprememba imena, novi motorji, nova arhitektura oz. izgled in veliko bolj digitalna notranjost je nekaj, kar za nove tehnološke čase veliko obeta. Tako strojna kot programska oprema sta očitno nad konkurenco.

Ni med največjimi in najboljšimi, vendar se lahko Austral kljub temu pohvali z marsikatero prednostjo: ena izmed njih je njegova dobra dinamična uravnoteženost, nekaj, pri čemer Renault že na splošno blesti. Gre za dinamično športno terensko vozilo, ki je naravnano na agilnost in natančnost v ovinkih – vsaj z največjimi možnimi kolesi in opcijskim krmiljenjem zadnje preme. Vse skupaj pa dopolnjuje tudi veliko udobje, ki ga omenjeni model vsekakor ponuja.

Zunanji izgled je tisti, ki prvi privabi radovedne poglede

Renault Austral je SUV, ki v dolžino meri 4,51 metra v dolžino, 1,83 v širino in 1,62 v višino. Model 2023 izhaja iz oblikovalskih konceptov, ki so bili predstavljeni v Renaultu Mégane E-Tech Electric, z ostrimi sprednjimi lučmi in 100-odstotno LED tehnologijo. V tem pogledu lahko ločimo tri različne možnosti: Pure Vision LED, Adaptive Vision LED in Matrix LED.

Blagovna znamka temu oblikovalskemu jeziku pravi “čutna tehnologija”. Dizajn pokrova motorja z nizom vdolbin in izboklin pritegne veliko pozornosti na cesti in pomaga ustvariti večji občutek prostornine. Zadnji del ima ostro oblikovano optiko, ki sega v vrata prtljažnika, vendar brez oblikovanja enega samega LED traku. Loči jih logotip blagovne znamke, tik pod njim pa se pojavi beseda Austral.

7 zanimivih barv

Pri ohišju je mogoče izbirati med sedmimi različnimi barvami, ki so ledeniško bela, biserno bela, rdeča Desire, svetlo modra, briljantno črna in nova barva skrilasto sive barve. Različica Esprit Alpine je na voljo v ekskluzivni barvi SatinSlate Grey. Dvobarvni zaključek je možen tudi s sijajno črno, ki je v kontrastu na delih, kot so antena v obliki plavuti morskega psa, pokrovi ogledal, odprtine za dovod zraka v sprednjem odbijaču in podvozje.

Renault je začetno ponudbo Australa konfiguriral s tremi različicami. Dva sta blaga hibrida (140 in 158 CV), ostalo pa je običajni hibrid (199 CV, čeprav se komercialno imenuje 200 CV). Kasneje bo prispela še običajna hibridna različica s 160 KM. Ni dizelskih motorjev, prav tako ni priključnih hibridnih sistemov ali električnih različic.

Austral s sistemom lahke hibridizacije ima enake mehanske komponente kot enakovredne različice Nissan Qashqai: 1,3-litrski štirivaljni bencinski motor, elektromotor nizke moči, ki deluje pri 12 voltih, in baterijo manj kot 1 kWh zmogljivost. Različica 140 CV ima ročni ali samodejni menjalnik, medtem ko je različica 158 CV vedno povezana z avtomatiko.

Drzen notranji izgled, s katerim se ponaša Renault Austral

Notranjost modela Renault Austral 2023 zaznamuje koncept, ki je debitiral v Renaultu Mégane E-Tech Electric, s popolnoma digitalno instrumentno ploščo in infotainmentom. Renault ta sistem imenujeOpenR Link. Programska oprema je bila razvita skupaj z Googlom za boljšo uporabnost, podobno kot pri uporabi telefona. V praksi je resnica ta, da je sistem zelo preprost za uporabo.

Ločljivost vseh notranjih zaslonov je izjemna. Armaturna plošča je sposobna ustvariti tridimenzionalno rekreacijo ceste in vozil, ki nas obkrožajo. Multimedijski sistem se odziva na dotik, prepoznava pa tudi glasovne signale. Vendar pa ohranja nekaj fizičnih gumbov pod osrednjim zaslonom za upravljanje vsakodnevnih funkcij, kot je nastavljanje temperature.

Notranjost je lahko prilagojena glede na okus potrošnika. Sedeži so zelo udobni in nudijo izjemen oprijem v vsaki situaciji. Zadnja klop omogoča naklon naslonjala v tri različne položaje. Možno ga je tudi vzdolžno premikati do 16 centimetrov. Če je sedež pomaknjen maksimalno nazaj, avtomobil kljub temu nudi več kot dovolj prostora za udobno potovanje dveh odraslih oseb na zadnjih sedežih.

Zvočna izolacija kabine je na splošno dobra, res pa je, da je zvok toplotnega motorja zaznaven bolj, kot je potrebno, ko je izkoriščena vsa njegova zmogljivost. Prtljažnik ponuja 430 litrov prostornine pri hibridnih različicah in 500 pri blagih hibridih. V primeru podiranja zadnjih sedežev doseže prostornine največ 1.455 litrov.

Pri znamki pojasnjujejo, da je njegovo vzdrževanje bistveno lažje kot pri običajnem avtomobilu, saj ga je mogoče povezati z delavnico znamke, ker je povezan v omrežje, in tako poenostaviti vse postopke. Ta povezljivost predstavlja marsikatero prednost, od oddaljenih pregledov do prejemanja nasvetov in navodil.

Pripravil: NaDlani.si; Foto: Instagram