• 8.04C Novo mesto
  • 02:38
  • Pet, 30.10.2020

Škoda Enyaq iV: električni terenec z enim polnjenjem kar 500 km

Škoda je razkrila svoj težko pričakovani model avtomobila Škoda Enyaq iV, povsem električno terensko vozilo, ki bo avtomobilsko znamko popeljal v svet električnih vozil. Z nizko izklicno ceno, prostorno notranjostjo in resnično konkurenčno ponudbo bi se Škoda Enyaq iV lahko izkazal za enega popolnejših paketov, ki so na voljo na trgu električnih avtomobilov. Zagotovo bo Škoda Enyaq iV dala svojim cenovno ugodnim konkurentom, kot sta Nissan Leaf ali Kia e-Niro, misliti. Hkrati pa bo ta električni avtomobil zagotovil zdravo konkurenco za nekoliko dražje modele električnih vozil, kot je Tesla Model 3.

Nova Škoda Enyaq iV bo imela domet do 316 milj, kar je nekaj več kot 500 kilometrov in izklicno ceno 30.450 funtov (približno 33.250 EUR) ko bo naprodaj pozneje letos. To posebno ime avtomobila združuje irsko besedo Enya, ki pomeni vir življenja, z nomenklaturo Q, ki se uporablja za že obstoječe Škodine športne terence Kamiq, Karoq in Kodiaq.

Škoda Enyaq iV deli Volkswagnovo platformo MEB s prihajajočim električnim športnim terencem ID.4, cena pa je v skladu s podobnima Kia e-Niro in Peugeot e-2008. Vendar je po velikosti bližje Jaguarju I-Pace in Ford Mustang Mach-E.

Škoda Enyaq iV na voljo tudi v kupe različici. FOTO: GoranH – Pixabay

Škoda Enyaq iV z dvema velikostima baterije

Električno terensko vozilo Škoda Enyaq iV bo na voljo z baterijami z močjo 62kWh ali 82kWh. Osnovni model z oznako iV 60 je opremljen z električnim motorjem z močjo 180 konjskih moči, ki zagotavlja veliko zmogljivosti in doseg v skupnem ciklu WLTP, dolgem 242 milj, kar je nekje 390 kilometrov. To je resnično konkurenčno, saj je premagalo vstopne različice Kia e-Niro in je enako kot Renault Zoe ali Nissan Leaf.

Nadgradnja iV 80 nudi 204 konjskih moči z še bolj impresivnim dosegom 316 milj (več kot 500 kilometrov). To je eden najvišjih razpoložljivih dosegov na trgu električnih vozil, prav tako je konkurenčen z električnimi avtomobili kot je Tesla Model 3.

Oba Škoda Enyaq iV modela zagotavljata primerno hitro zmogljivost in imata pogon na zadnja kolesa. Pozneje leta 2021 bo na voljo model s štirikolesnim pogonom, prav tako pa tudi vroči, popolnoma električni vRS.

Vsi modeli vozila Škoda Enyaq iV bodo imeli standardno zmogljivost hitrega polnjenja z enosmernim tokom najmanj 50 kW z javne polnilne postaje. Vendar lahko kupci izberejo hitrejši polnilnik oziroma višje stopne polnjenja z enosmernim tokom 100kW (za baterijo 62kWh) ali 125kW (za baterijo 82kWh). Najhitrejši od njih bo vozilu Škoda Enyaq iV omogočil, da se z 10% na 80% napolni v samo 38 minutah.

Poleg uporabe običajne gospodinjske 230V vtičnice z izmeničnim tokom 2,3 kW (AC) lahko vozilo Škoda Enyaq iV čez noč polnite tudi doma s stensko omarico do 7kW. Postopek polnjenja traja od šest do osem ur, odvisno od velikosti baterije.

Škoda Enyaq iV s praktično, a visokotehnološko notranjostjo

Notranjost vozila Škoda Enyaq iV je bila navdihnjena s strani najnovejše Škoda Octavie. To pomeni, da je v notranjosti zelo malo fizičnih gumbov, pri čemer večina funkcij avtomobila deluje preko ogromnega 13,0-palčnega zaslona za informacije na dotik.

Na voljo sta tudi digitalni prikazovalnik številk in Škodina virtualna asistentka Laura, da ne omenjamo brezžičnega Apple CarPlay in Android Auto ter povezljivost aplikacij za pametne telefone, ki vam omogoča, da iz udobja svojega doma nadzorujete številne ključne elemente avtomobila, na primer kdaj polniti ali vnaprej nastaviti klimatsko napravo.

Sicer je v notranjosti povsem običajno in tako kot pri večini Škod, je tudi zelo praktično. Predvsem zadnji sedeži so videti zelo prostorni, prtljažnik pa je velik 585 litrov.

Škoda Enyaq iV, ki se začne od 30.450 funtov, ​​vsebuje obsežen seznam standardne opreme. Sem spadajo 19-palčna lita platišča, 13-palčni medijski sistem in zadnji parkirni senzorji. Notranjost je opremljena s Škodino notranjo opremo “Loft”, vključno s sedežnimi oblogami iz blaga ali umetnega usnja in vratnimi oblogami iz brušenega aluminija.

Paket notranje opreme, imenovan ”Suite”, je na voljo za dodatnih 1.285 funtov (1.400 EUR). To zajema usnjene sedeže in črno opremo. Cena notranje opreme ”Lounge” pa je 1115 funtov (približno 1.200 EUR), vključuje pa sivo usnje z gorčično rumenimi šivi.

Močnejši Enyaq iV 80 se začne od 35.950 funtov (nekje 39.000 EUR) in vključuje kromirane detajle, sprednje parkirne senzorje in vzvratno kamero. Nadaljnji standardni komplet vključuje ogrevan volan (z lopaticami za nastavitev stopnje regenerativnega zaviranja), kot tudi izbirne načine vožnje in navigacijo.

Na voljo ob uvedbi, Škoda Enyaq iV 80 Founders Edition bo na voljo za 46.995 funtov (51.000 EUR). To s seboj prinaša 125kW enosmerno polnjenje, 21-palčna lita platišča, osvetljeno sprednjo masko z LED Crystal obrazom in Matrix LED žarometi. Standardno ima tudi notranjo opremo iz črnega usnja.

Škoda Enyaq iV je električno terensko vozilo. FOTO GoranH – Pixabay

Škoda Enyaq iV v kupe različici

Nedavno razkritemu električnemu športnemu terenskemu vozilu Škoda Enyaq iV se bo kmalu pridružila tudi stilsko naravnana različica kupeja.

Prvi električni avtomobil, ki temelji na platformi MEB, češke znamke je prvič predstavil koncept Vision iV. Ta koncept je vključeval bolj poševno zasnovo strehe kot lahko vidimo pri končni proizvodnji avtomobila Škoda Enyaq iV, vendar prototipni posnetki razkrivajo model, ki je bolj v skladu s konceptom.

Čeprav se zdi, da je kupe različica spredaj enaka običajnemu Enyaq iV, se stvari od B-stebra nazaj spremenijo, z zmanjšano površino stekel, naraščajočo linijo avtomobila in strešno linijo, ki se ukrivlja v strmo zarezan zadnji zaslon ter kratka, zadnja vrata v salonskem slogu.

Kupe Enyaq, katerega proizvodno ime ni potrjeno, bo uporabljal enake podlage kot običajna Škoda Enyaq iV. To bi moralo pomeniti vrsto pogonskih sklopov z zadnjim in štirikolesnim pogonom, ki se začnejo z modelom s 177 konjskih moči z 62kWh baterijo in se dvignejo na vRS s 302 bhp, štirikolesnim pogonom in 82 kWh baterijo.

Treba je še ugotoviti, ali ima preoblikovan zadek vozila Škoda Enyaq različice kupe pozitiven vpliv na doseg. Za primer Audijev E-tron Sportback sestrske znamke dosega dodatnih 6,2 milj (skoraj 10 km) nad običajnim E-tronom, zahvaljujoč nižjemu koeficientu zračnega upora. Verjetno bo spremenjena strešna linija Enyaq kupe verzije imela podoben učinek.

Vsak model vozila Škoda Enyaq iV je mogoče standardno polniti s hitrostjo do 50kW, polnjenje 100kW je na voljo za 62kWh baterijo in 125kW polnjenje je na voljo z doplačilom pri modelu 82kWh. Povsem verjetno je, da se notranjost kupe verzije ne bo radikalno spremenila. Za pričakovati je, da bo imela enake digitalne instrumente in informacijsko-razvedrilni zaslon kot standardni avtomobil Škoda Enyaq iV.

Škodin šef Thomas Schäfer je dejal: “Z uvedbo Enyaq iV se začenja novo obdobje za Škodo.”

Avtorica: Ana Nikolić