• C Novo mesto
  • 20:44
  • Sob, 10.04.2021

Superživila in njihov vpliv na naše zdravje

O superživilih se zadnje čase govori čedalje pogosteje. Gre za živila, ki vsebujejo precejšnji delež vitaminov, mineralov in antioksidantov, zaradi česar imajo blagodejen učinek na naše zdravje in dobro počutje.

Kljub temu, da bi bilo iz njihovega imena možno sklepati, da imajo čudežen vpliv na nas, pa situacija ni tako preprosta. Superživila so resda bogata s številnimi hranljivimi snovmi in pozitivno vplivajo na naš organizem, vendar pa bodo pravi učinek dosegla le, če jih bomo kombinirali z vsakodnevnim uživanjem zdrave in raznovrstne prehrane.

Superživilom je skupno, da imajo visoko vsebnost hranil, hkrati pa vsebujejo le majhen delež kalorij. Večinoma gre za živila rastlinskega izvora, vendar to ni pravilo. Tudi nekateri mlečni in mesni izdelki so polni koristnih snovi.

Pomembno je, da z vnosom superživil ne pretiravamo, ampak jih doziramo v manjših količinah. Nekatera superživila namreč vsebujejo tudi manjše količine strupenih snovi.

Predstavljamo nekaj superživil, s katerimi lahko naredite veliko dobrega za svoje zdravje, in navajamo pozitivne učinke, ki jih z njimi lahko dosežete.

Spirulina

Je modrozelena alga, bogata z beljakovinami, saj je njihova vsebnost kar 70-odstotna. To je neprimerno več kot pri rdečem mesu, ki jih vsebuje zgolj 25 odstotkov. Vsebuje veliko beta karotena in nekaterih drugih beljakovin. Pomaga pri uravnavanju sladkorja v krvi, zaradi česar je zelo priporočljiva hrana za diabetike.

Modro – zelene alge

To hranilo je zelo bogato z beta karotenom in vitaminom B. Pozitivno vpliva na delovanje spomina, krepi možgane in pripomore k boljšemu delovanju imunskega sistema.

Goji jagode

Ta sadež raste v Mongoliji in Tibetu in je bogat z vitamini C, A, B1, B2, B6 in E. vsebuje tudi številne aminokisline in sledi mineralov.

Maca

Pozitivni učinki tega živila se kažejo v izboljšanju vzdržljivosti, splošnega razpoloženja in delovanju imunskega sistema.

Česen

Česen je živilo, ki ga vsako gospodinjstvo dobro pozna. Vsebuje več kot 180 aktivnih učinkovin, s katerimi pomaga pri preprečevanju bolezni. Deluje protibakterijsko, protivnetno in protiglivično.

Ribe

Ribe so kot superživilo pomemben vir beljakovin, vitaminov in mineralov. Spodbujajo optimalno delovanje možganov. Vsebujejo maščobne kisline omega 3, ki pomagajo pri preprečevanju nastajanja bolezni srca in ožilja. Hkrati imajo pomembno funkcijo pri uravnavanju delovanja hormonov.

Navadna kopriva

Če želite izgubiti telesno maso, je uživanje navadne koprive zelo priporočljivo. Pospešuje namreč nastajanje sluzi v debelem črevesju, zaradi česar se iz telesa lažje odplaknejo odpadne snovi.

Šitake

Gobe Šitake vsebujejo veliko vitamina D, kalcija, fosforja in aminokislin. Uživanje pripomore k optimalnem delovanju imunskega sistema, zaradi česar se ta lažje bori proti virusom in bakterijam. Hkrati gre za živilo, ki preprečuje nastanek raka.

Borovnice spadajo med superživila (Vir: Pixabay)

Borovnice spadajo med superživila (Vir: Pixabay)

Morske alge

Morske alge so bogate z minerali, še posebej z jodom in selenom. Pomagajo pri delovanju ščitnice in s tem vplivajo na celotno presnovo. Učinkovite so tudi pri zdravljenju slabokrvnosti. Nekatere vrste vsebujejo tudi desetkrat več kalcija kot mleko.

Čebelji med

Če je tak med nepredelan, ima na telo številne pozitivne učinke. Vsebuje namreč aktivne encime in druge sestavine, ki varujejo naš organizem.

Orehi

Orehi so hranilo, ki blagodejno vpliva na naš srčno-žilni sistem.

Ječmenova in pšenična trava

Na telo ima učinek raztrupljanja, poleg tega pa pripomore k hitrejši izgubi telesne mase in izločanju vode iz telesa. Preprečuje absorbcijo težkih kovin v telo in pomagajo pri izločanju nakopičenih kovin iz telesa. Vsebuje veliko vitamina C, kalcija in železa.

Kakav

Kakav je izvrsten vir železa, magnezija in flavonoidov, ki imajo funkcijo zaščite srca in ožilja. Kakav vsebuje štirinajstkrat več antioksidantov kot rdeče vino in enaindvajsetkrat več kot zeleni čaj.

Matični mleček

Bogat je z vitaminom B5, telesu pa pomaga pri spopadanju s stresom. Poleg tega izboljšuje delovanje imunskega sistema.

Propolis

Odlično se obnese pri boju proti virusom in bakterijam. Zmanjšuje možnosti za nastanek vnetij in spodbuja delovanje imunskega sistema.

Aloe vera

Aloe vera vsebuje veliko aktivnih encimov, ki imajo pomembno funkcijo pri obnovi naše sluznice in kože. Pomaga pri izboljšanju videza kože in pri obnovi hrustanca v telesu. Odlično se obnese tudi pri preprečevanju zgage, želodčnih razjed in slabe prebave.

Ginseng

To kitajsko zelišče ima velik vpliv na delovanje energijskega sistema našega telesa. Izboljšuje spolno poželenje, hkrati pa zmanjšuje vpliv stresa na organizem.

Ameriški slamnik

Spodbuja optimalno delovanje imunskega sistema in telo ščiti pred napadom različnih okužb. Poleg tega spodbuja tudi delovanje limfnega sistema.

Kislo zelje

Kislo zelje je fermentirano živilo, ki pripomore k boljšemu delovanju prebave, hkrati pa ima pomembno funkcijo pri krepitvi imunskega sistema.

Lanena semena

Lanena semena so kot superživilo bogat vir omega-3 maščobnih kislin. Poleg tega vsebujejo tudi veliko vlaknin, ki so pomembne pri optimalnem delovanju prebave in zdravju črevesja.

Stročnice

Stročnice so pomembno hranilo predvsem v prehrani vegetarijancev. So bogat vir beljakovin, kalcija, železa in vitamina B. Zmanjšujejo verjetnost za nastanek raka.

Borovnice

Borovnice so bogat vir antioksidantov, ki pomagajo zmanjševati škodo, ki jo lahko povzročajo prosti radikali v telesu. Upočasnijo proces staranja in zavirajo razvoj številnih bolezni, zaradi česar lahko z njihovim uživanjem naredite veliko dobrega zase.

Olivno olje

Med vsemi vrstami olja naj bi bilo prav olivno najbolj zdravo. Uporabno je tako kot preliv za solato kot pri kuhanju in peki. Izjemno bogato je z antioksidanti.

Paradižnik

Vsebuje antioksidant likopen. Najbolje je, če ga uživamo kuhanega. Moške varuje pred rakom prostate.

Pripravila: Petra K