Cupra Formentor, vredna nakupa v letu 2023?
Popolnoma novi model Cupra Formentor je prvi ekskluzivni model znamke CUPRA. Združuje osupljiv dizajn in izjemno zmogljivost, združuje pa tudi uporabnost. Vsaj tako nekako obljubljajo pri, vsaj v evropskem smislu, sveži znamki avtomobilskega sveta. Kaj vse moramo vedeti o Cupri Formentorju, je vozilo vredno kupiti in kaj skriva pod svojim pokrovom? Več o avtomobilih smo že pisali tukaj.
Zgodba Cupre Formentor do leta 2023
Cupra Formentor je model avtomobila, ki ga proizvaja Cupra, zmogljiva znamka skupine Volkswagen. Formentor je kompaktni crossover SUV, ki je bil predstavljen leta 2020. Predstavlja prvi samostojni model Cupre, odkar je postala ločena znamka od Seata.
Cupra Formentor se ponaša z elegantnim in športnim dizajnom z ostrimi linijami in agresivnimi stilskimi potezami. Ponuja vrsto zmogljivih motorjev, vključno z bencinskimi, dizelskimi in priključnimi hibridnimi različicami, ki ustrezajo različnim željam glede zmogljivosti. Avto je znan po svoji dinamični vozni izkušnji, z odzivnim vodenjem in športnim značajem.
Notranjost Formentorja odlikuje sodobna in visokokakovostna notranjost z napredno tehnologijo in možnostmi povezljivosti. Ponuja prostorno kabino z udobnimi sedeži ter vrsto sistemov za pomoč vozniku in varnostnih funkcij. Kot smo že napisali oziroma nam že nekaj časa sporoča Cupra, je Cupra Formentor vozilo z željo, da zagotovi kombinacijo športnosti, stila in praktičnosti, ki je privlačna za voznike, ki iščejo zmogljivo usmerjen SUV crossover z izrazitim in edinstvenim dizajnom.
Glavni aduti Cupre Formentor:
- prvi ekskluzivni model znamke CUPRA
- popoln digitalni nadzor nad vozilom
- znotraj materiali najvišje kakovosti
- posebna različica VZ5 s 390 KM
- izjemen športni zunanji design
- detajli iz ogljikovih vlaken
Cupra Formentor – različice
- Cupra Formentor 1.5 TSI – bencin in ročni menjalnik: 150 konjskih moči
- Cupra Formentor 1.5 TSI DSG – bencin in avtomatski menjalnik: 150 konjskih moči
- Cupra Formentor 2.0 TSI DSG 4DRIVE – bencin in avtomatski menjalnik: 190 konjskih moči
- Cupra Formentor 2.0 TDI – dizel in ročni menjalnik: 150 konjskih moči
- Cupra Formentor 2.0 TDI DSG 4DRIVE – dizel in avtomatski menjalnik: 150 konjskih moči
- Cupra Formentor 1.4 e-HYBRID – priključni hibrid in avtomatski menjalnik: 205 konjskih moči
- Cupra Formentor VZ 2.0 TSI DSG – bencin in avtomatski menjalnik: 245 konjskih moči
- Cupra Formentor VZ 2.0 TSI DSG 4Drive – bencin in avtomatski menjalnik: 310 konjskih moči
- Cupra Formentor VZ 1.4 e-HYBRID – priključni hibrid in avtomatski menjalnik: 245 konjskih moči
Notranjost Cupre Formentor je med največjimi aduti
Notranjost Cupra Formentorja je zasnovana tako, da zagotavlja razkošno in udobno izkušnjo vožnje. Armaturna plošča prikazuje eleganten in minimalističen dizajn, ki daje močan poudarek funkcionalnosti, osredotočeni na voznika. Kontrolniki in gumbi so premišljeno nameščeni za enostaven dostop in intuitivno upravljanje, kar zagotavlja, da so bistvene funkcije na dosegu roke.
Formentor, opremljen z naprednim informacijsko-razvedrilnim sistemom, ima zaslon na dotik visoke ločljivosti, ki služi kot osrednji del notranjosti. Odvisno od stopnje opreme in izbranih možnosti se lahko velikost zaslona razlikuje. Ponuja množico multimedijskih zmogljivosti, vključno z navigacijo, pretakanjem glasbe in brezhibno integracijo pametnega telefona prek Apple CarPlay in Android Auto. Sistem voznikom omogoča enostaven dostop do vrste funkcij in nastavitev za izboljšanje njihove vozne izkušnje.
Cupra je veliko pozornost namenila kakovosti materialov in zaključkov v notranjosti Formentorja. Kabina ponuja izbiro vrhunskih možnosti oblazinjenja, vključno z razkošnim usnjem in visokokakovostnimi tkaninami, ki zagotavljajo udobje in stil. Sedeži so zasnovani tako, da zagotavljajo podporo med živahno vožnjo, hkrati pa ohranjajo splošno udobje na dolgih potovanjih.
Cupra Formentor: Cena
Formentor v Sloveniji svojo ceno začenja pri približno 34 tisoč evrih, cena pa se nato vzpenja vse do 47 tisoč evrov. V vseh cenah ni prištetih še dodatne opreme in drugih trikov, ki jih kupci radi dodamo svojim vozilom. Kakšne so torej cene Cupre Formentor v Sloveniji za leto 2023:
- Bencinski motor 1.5 TSI 110kW (150KM) 6-stopenjski ročni – 33.987 €
- Bencinski motor 1.5 TSI 110kW (150KM) 7-stopenjski DSG – 35.937 €
- Bencinski motor 2.0 TSI 140kW (190KM) 4Drive 7-stopenjski DSG – 38.374 €
- Bencinski motor2.0 TSI 180kW (245KM) 7-stopenjski DSG – 42.954 €
- Bencinski motor 2.0 TSI 228kW (310KM) 4Drive 7-stopenjski DSG – 47.930 €
- Bencinski motor 2.5 TSI 287kW(390KM) 4Drive 7-stopenjski DSG – 64.855 €
- Dizelski motor 2.0 TDI 110kW (150KM) 6-stopenjski ročni – 36.961 €
- Dizelski motor 2.0 TDI 110kW (150KM) 4Drive 7-stopenjski DSG – 38.454 €
- eHybrid 1.4 eHybrid 110-150kW (204KM) 6-stopenjski DSG – 42.451 €
- eHybrid 1.4 110-180kW (245KM) 6-stopenjski DSG – 47.624 €
O Cupri Formentorju slovenski ocenjevalci vozil
»Španci so se odločili, da bo vstopni motor v tem uspešnem križancu štirivaljnik s 150 konjskimi močmi. Razumljivo, glede na poslanstvo znamke, filozofijo in njegov izrazito dinamičen videz,« so zapisali pri Avto Magazinu. Za različico Cupra Formentor 1.5 TSI DSG (2022) so med prednosti uvrstili spretno zasnovano zunanjost, ergonomijo, izdelavo in izbrane materiale ter dober nadzor nad gibanjem karoserije. Med slabosti pa so čvrsto blaženje ob nizki obremenitvi, možnost zamujanja menjalnika DSG in visoko ceno vstopnega modela.
Pri AMZS so zapisali: »Kot Cuprin prvi samostojni izdelek novi formentor pusti presenetljivo samozavesten vtis. S pogumnim oblikovanjem, odličnimi voznimi lastnostmi in v najmočnejši različici tudi s svojimi zmogljivostmi zaseda prostor na trgu, kjer v resnici nima veliko tekmecev, pa še tisti maloštevilni so precej dražji.«
Avto Fokus
Avto Fokus pa je za različico Cupra Formentor 1.5 TSI DSG zapisal: »Z 1,5-litrskim motorjem s 110 kW (150 KM) je prijetno dinamičen in ne pretirano žejen. Z dvosklopčnim menjalnikom in nekaj dodatki je treba zanj odšteti slabih 39 tisoč evrov.« Med slabosti so se uvrstile vzvratna kamera za doplačilo in upravljanje prek zaslona. Prednosti pa so videz, vozne lastnosti in prostorna kabina.
Tudi pri vzporedni oceni Dnevnika s Kio Sportage je zmagala Cupra. »Odločale so malenkosti, marsikdo, ki so mu bližje lastnosti tekmeca, bi se odločil tudi drugače. Atraktivnost, dinamičnost, cena in varčnost so tehtnice za naš okus nagnile ne njegovo stran.«
Za test Žurnal24 pa je bilo zapisano: »Kljub vsemu povedanemu je formentor VZ5 torej tudi precej uporaben križanec, kar pomeni, da ga bo voznik lahko uporabljal ne le za užitke v dinamični vožnji, ampak tudi za povsem vsakdanje opravke. Pa čeprav bodo zaradi precejšnje trdote podvozja, ki se nikoli zares ne zmehča, z zadnje klopi kdaj zaslišal nezadovoljno godrnjanje potnikov. A takšne malenkosti bo gotovo več kot odtehtala športna narava formentorja, ki je v različici VZ5 nikakor ne skriva, ampak jo celo glasno naznanja.«
V spodnjem posnetku si lahko ogledate mnenje portala Avtomobilnost
Kaj pa pravi tujina? Posnetek portala carexpert, ki mu zaupa na sto tisoče ljudi po celem svetu.
Avtor: ŽK, FOTO: cupraofficial.com