Ste vedeli, kdo stoji za barvami za pirhe, ki jih vsi poznamo? Odgovor vas bo presenetil

20. apr. 2025, ob 20.08
Posodobljeno pred 29 dnevi
14562
230 SEK

LITIJA – Barve našega otroštva: Slovensko podjetje, ki že več kot 50 let barva naše pirhe

Večnost v vrečki: kako nekaj preprostega postane del družinske zgodovine

So stvari, ki jih ne pozabiš. Prvi bicikel. Vonj babičine kuhinje. In potem – velikonočni ponedeljek, ko v stari emajlirani posodi vre voda, ti pa čakaš, kdaj boš lahko potopil jajce v živo rdečo. Ali pa v tisto modro, ki naredi školjkasto bleščavo. Na vsaki vrečki pa zajček, piščanček ali rožica. Barve, ki jih vsi poznamo. In zdaj vemo – pridejo iz Litije.


Ena objava, sto spominov

Radijski voditelj Robert Roškar je v nedeljo, sredi običajne velikonočne norije na družbenih omrežjih, objavil nekaj povsem preprostega: »Omajgad, kdo se mi je javil 🐰🥚❤️ Ljudje, a poznate te barve in nalepke?? Ziher JIH VSI POZNAMO. Jaz sem prav ponosen in vesel, da so slovenske!! 🇸🇮«

Nič takega, bi rekli. Pa vendar – v nekaj urah se je pod objavo nabrala cela množica čustvenih komentarjev. Spomini. Družinske zgodbe. Hvaležnost.

Roškarjeva objava je razkrila tudi identiteto podjetja, ki stoji za temi legendarno preprostimi, a srčno pomembnimi izdelki: Berčon d.o.o. iz Litije. Pa ne preko PR oddelka. Ampak preko zasebnega pogovora z zaposleno, Nino Gracar Grošelj – ki je preprosto napisala:

Odkrili smo, kje so cene za isto zobozdravstveno storitev za skoraj 3-krat nižje! Preverite tukaj
Ali ste kdaj pomislili, kako daleč ste pripravljeni iti – dobesedno in finančno – za popoln nasmeh? Cene zobozdravstvenih storitev lahko nihajo od povsem sprejemljivih do vrtoglavo visokih. Kaj

»Robert… očetu povej, da naši izdelki so pač večni. Mi smo pač retro, dobra stara tradicija, da takole obudimo spomine na otroštvo, kot smo jih tebi.«

In ja, očeta je res treba pohvalit – ker to ni le proizvodnja, to je kulturna dediščina. Samo v obliki barvila.


Od Litije do Tržiča, čez Mursko, skozi Izolo

Poglej komentarje pod Roškarjevo objavo. So kot sprehod po Sloveniji – Murska Sobota, Kranj, Celje, Kočevje, Brežice, vsi en glas: te barve uporabljamo že od nekdaj.

Ena od komentatork piše:

»Približno pred 55 leti sem jih tudi jaz že uporabljala in potem imela pobarvane prstke. Stara pa sem pa že 60 let.«

Druga doda: »Mi vedno kupimo prav te barve. Nostalgija.«

Nostalgične barve.

Tretja, kot da je izrezana iz kake televizijske reklame za 90. leta: »Če bi bili v drugi embalaži, jih sploh ne bi kupila.«

In potem še tale, ki ubesedi tisto, kar se vsi v bistvu počutimo, pa ne povemo naglas:

»Letos prvič kupila ene druge. Jajca grda. Ostajam na teh.«


V Litiji ne delajo samo barv – tam delajo spoštovanje

Podjetje Berčon d.o.o., ki ima sedež v Litiji, je res nekaj posebnega. Ne zato, ker bi se bahalo s trendi ali AI barvili. Daleč od tega. Njihova vrednota? Vztrajnost. Spoštovanje tradicije. In – osebni odnos.

Ena komentatorka razkrije nekaj, kar bi danes težko našli še kje drugje:

»Pri Berčonu so zelo tako prijazni, da kolikor ne prodaš, vzamejo nazaj. Zelo prijazni do trgovcev.«

Aja, pa še to – osebna dostava. Ja, prav ste prebrali. Nina Gracar Grošelj, tista iz pogovora z Roškarjem, osebno dostavlja izdelke v poslovalnice.

Nostalgične nalepke.

In potem še tale ganljiv zapis, ki ni oglaševalska finta, ampak iskreno sporočilo:

»Res sem ganjena, da ogromno ljudem pomeni nostalgija toliko kot nam. En topel, topel objem prav vsem in obljubim, da se bomo še naprej truditi, da bodo artikli še naprej po pričakovanjih.«Nina Gracar Grošelj, Berčon d.o.o. Litija

Nevidni zobni aparat: kako hitro in ugodno do novega nasmeha?
Ste se kdaj zalotili, kako na fotografijah skrivate nasmeh ali pa sploh raje ne kažete zob, ker niste zadovoljni z njihovo poravnavo? Ali pa morda že dolgo razmišljate o ortodontskem zdravljenju in

Tudi nalepke? Ja, tudi tiste!

Če ste se spraševali – tiste male sličice piščančkov, zajčkov, rožic, ki jih otroci lepijo čez celotno jajce (in potem še čez mizo, telefon in psa) – ja, tudi to je Berčon. Tiste sličice niso dodatna storitev. So spomin. So otroštvo v kvadratni obliki.

Ena izmed komentatork piše:

»Barve in sličice so v uporabi v naši družini že vsaj 30 let, vsako leto. In nadaljujemo tradicijo na otroke, obožujta zajčke in piščančke in ovčko.«

Pirhi.

To ni le izdelek. To je prenos vrednot. Iz generacije v generacijo. (Skoraj tako kot Gorenjka čokolada – ampak z manj sladkorja in več barvila.)


Zakaj so te barve pomembne

V času, ko vse postaja digitalno, ko so tradicije postale trendi na Instagramu, je nekaj neprecenljivega najti izdelek, ki je preživel – ne da bi se prilagodil.

Berčonove barve za pirhe obstajajo že več kot 50 let. Da, prav ste prebrali.

In ne samo, da obstajajo – še vedno so najbolj prodajane. Po podatkih podjetja Berčon se v Sloveniji vsako leto proda več deset tisoč kompletov barv in nalepk, večinoma v trgovskih verigah, kot so Mercator, Tuš in Jager.

Ne zaradi reklam. Ne zaradi popustov. Zaradi zvestobe. In spominov.


Slovenija je majhna. In včasih imamo občutek, da je vse pomembno – tam zunaj. V tujini. A potem pride ena objava. En zajček na beli vrečki. In vse se spremeni.

Včasih je dovolj – ena barva. Ena nalepka. Ena Litija.

In podjetje, ki je dokaz, da tudi »malo« pomeni ogromno.

Zato: Hvala, Berčon. In ne, embalaže nikoli – res nikoli – ne spreminjajte.


Vir:

  • Facebook objava Roberta Roškarja, 20. april 2025

Pripravil: N. Z.

14562
230 SEK