To so manj znani pozitivni učinki rednega uživanja zajtrka

30. maj. 2024, ob 10.43
Posodobljeno pred 25 dnevi
22
120 SEK

Ko govorimo o pomembnosti vsakodnevnega uživanja zajtrka, ponavadi najprej pomislimo na več energije, vzdrževanje zdrave telesne teže in uravnavanje apetita. V resnici pa redno uživanje zdravega zajtrka prinaša še veliko več pozitivnih vplivov od tega.

Slasten zajtrk lahko predstavlja granola v smutiju s sadjem.

Spodbuja kognitivne funkcije in izboljšuje delovanje možganov

Začetek dneva z zdravim zajtrkom, obogatenim z nutrienti, ni pomembno le za želodec, ampak tudi za možgane. Je ključni dejavnik, ki zjutraj zbudi možgane in omogoča, da delujejo optimalno.

Pomaga ohranjati osredotočenost in koncentracijo skozi ves dan

Uravnotežen zajtrk, ki vsebuje dovolj beljakovin, spodbuja produkcijo dopamina in norepinefrina, ki igrata pomembno vlogo pri zdrževanju osredotočenosti, budnosti, koncentraciji, učinkovitosti in tudi motivaciji. Če si boste zjutraj privoščili zdrav zajtrk, boste svoje delo in opravke najbrž opravljali bolj optimalno kot sicer. Za spodbujanje koncentracije vključite visokobeljakovinske izdelke, kot so oreščki, stročnice, soja, ribe …

Izzove boljše razpoloženje in dobro voljo

Uživanje hranljivega zajtrka lahko zelo pozitivno vpliva tudi na uravnavanje razpoloženja in splošno dobro počutje. Nutrienti, kot je na primer triptofan, ki ga najdemo v jajcih in mlečnih izdelkih, in serotonin, ki ga najdemo v bananah ter ovsenih kosmičih, pripomorejo k izboljšanju počutja in spodbujajo občutke veselja ter zadovoljstva.

Tedenski horoskop za vse znake od 8. do 14. julija
Tedenski horoskop nadaljuje sanjske in romantične teme, ki so definirale prejšnjega. Luna narašča po čudoviti mladi luni v raku prejšnjega tedna in izziv je ugotoviti, kdaj je čas za korak napr

Hitri in enostavni recepti za zajtrk, če nimate veliko časa

Zmanjšuje stres in simptome anksioznosti

Uravnotežena jutranja rutina z zdravim zajtrkom lahko pomaga tudi pri spopadanjem s stresom in anksizonostjo. Uravnava krvni sladkor in spodbuja nastajanje nevrotransmiterjev, kot sta dopamin in serotonin, ki pripomorejo k boljšemu mentalnemu počutju in razpoloženju. Hrana, bogata z magnezijem, vam lahko pomaga tudi pri sproščanju živčnega sistema in spodbuja občutek mirnosti.

Izboljšuje sposobnost za reševanje težav

Uravnotežen obrok, ki vključuje kompleksne ogljikove hidrate, kot so polnozrnata živila in sadje, dostavlja možganom stalno zalogo glukoze, kar je ključno za optimalno delovanje kognitivnih funkcij. To podpira sposbnosti za reševanje raznoraznih težav in spodbuja kognitivno fleksibilnost. Problemov pa se boste lažje lotili in zanje poiskali rešitve tudi za to, ker boste bolj osredotočeni, boljšega razpoloženja, bolj mirni in manj anksiozni.

Bananin kruh je lahko del odličnega zajtrka.

Omogoča boljše delovanje spomina

Če v zajtrk vključite omega-3 maščobe, antioksidante in vitamin B, kar najdete v ribah, jagodičevju, oreščkih, polnozrnatih živilih, avokadu, boste izboljšali tako kratkoročni kot dolgoročni spomin. To je zelo pomembno za zdravje možganov na dolgi rok.

Raziskave kažejo, da so ljudje, ki za zajtrk uživajo tole, pametnejši

Pripravil: NaDlani.si; Foto: arhiv

22
120 SEK