Toyota Corolla Cross križanec
Toyota je na koncu leta 2020 predstavila svoje novo vozilo, ki je nepozornega opazovalca še kako presenetilo. Toyota Corolla Cross je njihov športni terenec, ki se je pridružil družini Corolla. Sprva je bilo vozilo predstavljeno na tajskem trgu, proti koncu leta pa bo zapeljalo tudi na slovenske ceste. Vse bolj priljubljeni avtomobilistični razred je tako dobil novega člana, ki je Toyota Corolla Cross. V nadaljevanju lahko najdete vse informacije, ki so trenutno znane o novemu križancu, ki bo na naše ceste zapeljal še letos. Več o Toyoti smo že pisali tukaj.
Toyota Corolla Cross prihaja jeseni in prinaša hibridni pogon
Toyota Corolla kot družina modelov japonskega proizvajalca ni poznana po športnih terencih ali crossoverjih, a so zdaj presenetili. Corolla Cross je tukaj, prodaja na tajskem trgu in drugje po svetu se je počasi že začela, v Slovenijo pa prihaja s koncem leta 2022. V osnovi je Corolla eden najbolj prodajanih avtomobilov vseh časov. Od leta 1966 je bilo prodanih že skoraj 50 milijonov primerkov tega avtomobila, ki se prodaja v 150 državah sveta. Skozi leta smo videli številne predelave in dodelave na karoserijah in notranjosti, a take spremembe do zdaj še ni bilo.
S sloganom »Corolla se sreča s športnim terencem« je v družini Corolla zdaj tudi športni terenec. Slednji modeli so v svetu vse bolj priljubljen avtomobil in morda je ta odločitev še pravočasna, a to je dejstvo, ki bo znano po izidu vozila. »Prepričani smo, da bo športno-terenska različica modela Corolla naletela na dober sprejem pri kupcih. Corolla Cross je začetek nove zgodbe, ki bo za mnoge ljudi pomenila uresničitev njihovih sanj,« je povedal Daizo Kamejama, glavni inženir novega modela.
Toyota Corolla Cross je zasnovan na platformi GA-C, ki je že del Toyotine arhitekture TNGA. V dolžino meri 4,46 metra. Medosna razdalja znaša 2,64 metra in se uvršča med modela RAV4 in C-HR, kar lahko uporabnikom in poznavalcem že prikaže dejanske dimenzije. Širina vozila znaša 1,82 metra, v višino pa 1,62 metra. Prostora je veliko, za prtljažnik pa pravijo, da je najbolj prostoren prtljažnik v svojem razredu. Ta znaša približno 490 litrov prostornine ali nekoliko manj, če je avto opremljen z rezervnim kolesom.
Za pogon je bil izbran samo polnilni hibrid pete generacije, ki je obenem tudi najnovejša generacija. Dvolitrski bencinski motor na eni in električni motor na drugi strani poskrbita za več kot 100 kilovatov moči (odvisno od različice). Najbolj zmogljiva bo prinesla kar 196 konjskih moči, ta zmogljivost se bo najverjetneje gibala med 130 in 196 konjskimi močmi, odvisno od različice. Čeprav bo vozilo težko približno 1300 kilogramov, je zmanjšana teže baterije. Za to vozilo je bila zasnovana nova litij-ionska baterija, ki je zmogljivejša in skoraj za polovico lažja od predhodnice.
Toyora Corolla Cross bo egonomski in moderen avto
Voznik in potniki se bodo v prostorni notranjosti dobro počutili. Ergonomsko udobje je vpleteno v moderen in digitaliziran dizajn vozila. Klasični merilniki, ki smo jih poznalo, so nadomeščeni z novim 31-centimetrskim zaslonom. Na sredini je 10,5-palčni (26,7 centimetrov) zaslon na dotik v visoki ločljivosti, ki bo omogočal enostavno uporabo in hitro premikanje po »ponudbi«. Corolla Cross bo z uporabnikom povezana preko aplikacije MyT, kjer bo lahko možno spremljati podatke o vozilu, ga zaklepati in odklepati ter druge reči. Združljivo bo tudi delo z aplikacijama Apple CarPlay ter Android Auto.
Poleg teh aplikacij je novi model opremljen tudi s sistemom T-Mate. Ta združuje novo generacijski paket Toyota Safety Sense z drugimi sistemi za pomoč pri parkiranju in vožnji. Klasični sistemi za zaznavanje trka, preprečevanje trka, preprečevanje pospeševanja, pomoč pri vožnji skozi križišče, zaznavanje prihajajočega prometa in podobne pomoči. Vključena bo tudi sredinska zračna blazina, ki bo ob trenutku trka preprečila trke med potniki v samem vozilu.
Vozilo bo na voljo z dvokolesnim in štirikolesnim pogonom. Slednji prinaša še dodatni elektromotor na zadnji osi, ki bo prinesel dodatnih trideset kilovatov moči oziroma 40 konjskih moči. Celoten že prej omenjen pogon bo poskrbel za 8,1-sekundni pospešek do stotih kilometrov na uro. Za Evropo bo vozilo izdelovano na Japonskem, poganjal pa ga bo hibridni 2-litrski motor M20A-FXS, ki bo dosegel 196 konjskih moči oziroma 146 kilovatov.
Štirikolesni pogon bo možno nadgraditi tudi s prej omenjenim dodatnim električnim motorjem na zadnji osi, ki bo dodal še 40 konjskih moči. Kaj pa so tiste reči, ki jih Toyota že promovira na svoji spletni strani, ko govorimo o Toyoti Corolli Cross? Privlačna in mogočna zunanja podoba, ki nakazuje na prostorno notranjost. Mogočen sprednji in zadnji del avtomobila, ki s posebnimi poudarki zagotavljajo večjo energičnost. Odlična okretnost vozila z visokim položajem volana za lažji pregled dogajanja in mrtvih kotov. Najboljše v svojem razredu dosega s prostornim prtljažnikom prostornine 487 litrov in v aspektu obračalnega kroga, ki znaša le 5,2 metra.
Varnostna oprema je prevzeta iz različic Corolla in zagotavlja dodatno mero brezskrbnosti za uporabnika. Ker gre za nižjo težo vozila, se to odraža tudi v boljši energetski učinkovitosti z nižjo porabo in nižjimi emisijami ogljikovega dioksida.
Specifikacije Toyota Corolla Cross
- Medosna razdalja – 2,640 milimetrov (103.9″)
- Dolžina vozila – 4,460 – 4,485 milimetrov (175.6″ – 176.6″)
- Širina vozila – 1,825 milimetrov (71.9″)
- Višina vozila – 1,620 milimetrov (63.8″)
- Teža vozila – 1,325 kilogramov (bencinski) ali 1,285 kilogramov (hibridni)
- Baterija – 4.07 Ah litij-ionska baterija ali 6.5 Ah nikelj hibridna baterija
- Pospešek – 8,1 sekunde do 100 kilometrov na uro
- Prtljažnik – 487 litrov prostornine (440 litrov v primeru rezervne pnevmatike)
- Zmogljivost – od 138 do 198 konjskih moči glede na različico
Cena nove Toyote?
Avto bo naprodaj šele jeseni letos zato točna cena na naše tržišče še ni znana. Prav tako Toyota ni objavila cen za Veliko Britanijo, a se ugibanja ter predvidevanja že pojavljajo. Cena naj bi se tako kot velikost gibala nekje med modeloma C-HR in RAV4. Tako bo najverjetneje cenovno padel v okvir med 20 in 30 tisoč evri. Vse bo seveda odvisno od različice, zmogljivosti in dodatkov, ki jih bodo želeli kupci. Kako se vam zdi najnovejši član družine Corolla, ki bo kmalu tudi v Sloveniji?
Avtor: Žiga Kastelic, FOTO: pixabay.com