Toyota Yaris Cross: Slovenski avto 2022
Toyota Yaris Cross je prejemnik nagrade Slovenski avto leta 2022. Kompaktni terenec je navdušil strokovnjake in kupce v Sloveniji ter po svetu. Svojo svetovno premiero je doživel že pred dvema letoma, lani v Evropi in tik za tem tudi pri nas. Razvit, zasnovan in oblikovan je bil za evropske trge, kjer se je opazil velik poskok prodaje športnih terencev segmenta B. Kaj prinaša japonsko vozilo in kakšna je cena Toyote Yaris Cross? Več o Toyoti smo že pisali tukaj.
Toyota Yaris Cross je športni terenec za evropski trg
Japonski proizvajalec je zasnoval avtentičnega športnega terenca, ki je bil ustvarjen za evropski trg. Vse več evropskih kupcev posega po križancih in terencih te ali one oblike. Toyota Yaris Cross v dolžino meri 4.18 metra, v širino 1-76 metra in 1.56 metra v višino. Medosna razdalja je enaka kombi limuzini Yaris in tako znaša 2.56 metra, športni terenec pa je od omenjene limuzine v vseh primerih večji.
- Dolžina – 4160 mm
- Širina – 1765 mm
- Višina – 1560 mm
- Medosna razdalja – 2560 mm
- Zadnji previs – 760 mm
- Sprednji previs – 860 mm
- Prednji kolotek – 1530 mm
- Zadnji kolotek – 1529 mm
Na voljo je samo petsedežna različica z notranjo dolžino 1.84 metra, višino 1.20 metra in širino 1.43 metra. Teža vozila znaša 1690 kilogramov. Približno enajst sekund bo potreboval do hitrosti 100 kilometrov na uro, njegova končna oziroma največja hitrost pa znaša 170 kilometrov na uro.
Štiri različice motorjev Toyote Yaris Cross v Sloveniji
Ponudba slovenskih modelov ima na voljo štiri različice motorjev – dva bencinska in dva hibridna. 6-stopenjski ročni menjalnik in samodejni menjalnik z bencinskim motorjem 1,5 VVT-iW ter dvakratni samodejni menjalnik s hibridno bencinskim 1,5 VVT-i hibrid motorjem, ki ponuja tidi štirkolesni pogon. Ob nakupu je na voljo tudi šest paketov opreme, ki jih je Toyota vmestila v različne razrede – Adventure, Elegant, Luna, Premiere, Sol in Sport.
Toyota Yaris Cross je tudi edini športni terenec, ki združuje hibridni pogonski sklop s štirikolesnim pogonom. Kot pravijo sami, naj bi šlo za neustavljivo kombinacijo, ki skrbi za oprijem in nadzor tudi na najbolj zahtevnih podlagah. Do 100 kilometrov na uro bo pospešil v nekaj več kot enajstih sekundah, a bistvo ni v hitrosti ampak udobju in prostornini. Krasi ga najmanjša poraba goriva v svojem razredu in pri emisijah. Poraba goriva pri hibridnemu modelu Toyote Yaris Cross znaša 4,4-5,0 litrov na 100 kilometrov (sprednji pogon) ali 4,7-5,1 litrov na 100 kilometrov (AWD-i). Kar se toče emisij te znašajo manj kot 110 gramov CO2 na kilometer.
Modernost Toyote Yaris Cross za novo desetletje
Multimedijski sistem Toyota Smart Connect skupaj z 9-palčnim visoko resolucijskim zaslonom na dotik omogoča upravljanje navigacije. Poleg tega omogoča tudi brezžično povezavo s pametnim telefonom in aplikacijama Apple CarPlay in Android Auto. Prav tako je Yaris Cross opremljen z varnostnimi sistemi Toyota Safety Sense in asistenčnimi sistemi. Sistem za zaznavanje trka, preprečevanje trka, prilagodljivi tempomat, sistem prilagodljivega tempomata in drugi sistemi. Na voljo je tudi storitev Remote Control s katero je možno na daljavo nastavljati temperaturo avtomobila, odklepati in zaklepati vrata, vklapljati luči in podobno. To je možno upravljati prek aplikacije MyT, ki jo naložite na vaš mobilni telefon.
Cena Toyote Yaris Cross v Sloveniji: Bencin in hibridni pogon
Bencinski Yaris Cross 1.5 VVT-iE s 125 konjskimi močmi (model Luna) se začne pri 17,300 evrih. Model Sol se začne pri 19,300 evrih. Model Sport se začne pri 20,750 evrih. Model Elegant pa pri 23,250 evrih. Dodatna oprema je prav tako na voljo za doplačila.
Hibridni Yaris Cross 1.5 VVT-i hibrid s 116 konjskimi močmi se prične pri 21,300 evrih (model Luna). Model Sol se začne pri 22,900 evrih. Model Sport se začne pri 24,400 evrih. Model Elegant 27,100 evrih. Model Adventure se začne pri 27,450 evrih. Model Premiere se začne pri 30,350 evrih. Dodatna oprema je prav tako na voljo za doplačila.
Na spletni strani Toyote je Yaris Cross na voljo že od 99 evrov na mesec, hibridni Yaris Cross pa že od 119 evrov na mesec. Za podrobnosti preverite ponudbo ali pa se pozanimajte pri lokalnemu ponudniku.
Toyota Yaris Cross je Slovenski avto leta 2022
Toyota Yaris Cross je po glasovanju avtomobilskih redakcij devetih sodelujočih medijev – Avtomagazina, Dela s Slovenskimi novicami, Dnevnika z Nedeljskim, Evo Magazina, Komotar Minute, Motorevije AMZS, Siol.net, Vala 202 z Avtomobilnostjo in Večera – zmagala s prednostjo 15 točk pred Renaultovim hibridnim križancem Meganom Conquestom. Tretje mesto je prav tako prvič v zgodovini izbora osvojil električni avtomobil – Škoda Enyaq.
Četrto mesto je pripadlo Oplovi Mokki, na peto mesto pa so avtomobilski novinarji postavili še drugi električni avtomobili med peterico finalistov – Volkswagnov ID.4,« so zapisali ob podelitvi nagrade Slovenski avto leta 2022 in dodali: »Z glasovanjem sodelujočih uredništev Toyoti yaris cross je kar šest podelilo največje število točk v finalnem glasovanju, šest točk pa je yaris cross v finale prinesel že z zmago v glasovanju bralcev, gledalcev in poslušalcev, ki so oddali 22.829 glasov.
Toyota je šele druga japonska avtomobilska znamka, ki se v 30-letni zgodovini izbora za Slovenski avto leta lahko pohvali s tem laskavim naslovom; pred toyoto yarisom crossom sta naslov Slovenski avto leta dobila le dva japonska avtomobila, oba znamke Mazda: leta 2003 mazda 6, leta 2004 pa mazda 3.«
Brez dvoma si novi Toyota Yaris Cross ta naziv zasluži, saj je združil vse tisto, kar bi voznik zahteval od športnega terenca, Obdržal je kompaktnost in podobo SUV vozil ter temu pridružil modernost in tehnologijo. Sama nagrada Slovenski avto leta 2022 bo vozilu vsekakor pomagala pri promociji in prodaji v tekočem letu in tistih, ki prihajajo.
Toyota se sooča s padcem dobička
V zadnjem četrtletju leta 2021 je Toyota zabeležila kar 21-odstotni padec dobička, kar je posledica pomanjkanja polprevodnikov in reduciranja prodaje ter proizvodnje podjetja. Proizvodnjo so zmanjšali za 500 tisoč primerkov na 8,5 milijonov, saj niso bili prepričani kako bo videti trg ob koronavirusni pandemiji. Zabeležili so 5,98 milijard evrov dobička.
Avtor: Žiga Kastelic, FOTO: toyota.com