Preživel letalsko nesrečo, v kateri je umrlo 279 ljudi. Zdaj dvomijo, da je sploh bil na letalu

16. jun. 2025, ob 13.24
Posodobljeno pred 2 mesecema
811
250 SEK

Preživel je letalsko nesrečo Air India: Zdaj močno dvomijo v njegovo zgodbo

12. junija 2025, malo pred poldnevom po lokalnem času, je letalo Air India AI171 vzletelo z letališča Sardar Vallabhbhai Patel v Ahmedabadu. Cilj: London Heathrow. Potnikov – 231. Članov posadke – 10. V manj kot 30 sekundah pa se je let spremenil v katastrofo. Letalo je treščilo v poslopje študentskega doma medicinske fakultete. Sredi kosila. Eksplozija. Ogenj. Kaos.

Umrlo je najmanj 279 ljudi. In le eden je preživel.

Ime mu je Vishwash Kumar Ramesh. Star 40 let. In njegova izjava? “Videl sem odprtino, zato sem z letala odšel.”

Preživeli Ramesh. Vir: X

Kako se je zgodilo

Po poročanju BBC in The New York Times se je letalo po vzletu nenadoma nagnilo v levo. Pilot je uspel poslati mayday klic, nato pa izginil s radarjev. Trk v študentski dom je sprožil požar s temperaturami, ki so po podatkih indijske forenzike presegale 1.500 stopinj Celzija (poroča The Hindu).

Air India letalska nesreča. Vir: X

HP Sanghvi, direktor forenzičnega laboratorija v Gandhinagarju, je opozoril: “Visoke temperature so močno poškodovale DNK, kar otežuje identifikacijo žrtev. Celoten proces primerjave poteka 24 ur na dan.”

Air India letalska nesreča. Vir: X

Reševalci so več dni prečesavali območje. Med žrtvami so tudi študenti in osebje fakultete. Prizorišče – nočna mora.

Odkrili smo, kje so cene za isto zobozdravstveno storitev za skoraj 3-krat nižje! Preverite tukaj
Ali ste kdaj pomislili, kako daleč ste pripravljeni iti – dobesedno in finančno – za popoln nasmeh? Cene zobozdravstvenih storitev lahko nihajo od povsem sprejemljivih do vrtoglavo visokih. Kaj
Air India letalska nesreča. Vir: X
Air India letalska nesreča. Vir: X

Edini preživeli: Ramesh in njegova zgodba

“Ko sem odprl oči, sem videl, da sem živ. Moj sedež je bil poškodovan, vrata so bila razbita. Videti je bilo odprtino, zato sem odšel,” je povedal Ramesh za indijsko nacionalno televizijo Doordarshan.

Sedel je v vrsti ob izhodu v sili. Vrata – po njegovih besedah – že uničena. “Samo odrinil sem jih in odkorakal ven.”

Sedež, kjer naj bi sedel Ramesh. Vir: X

Ramesh je rojen v Indiji, a že od leta 2003 živi v Londonu. Z ženo in otrokom. Na letalu je bil tudi njegov brat Ajay – ni preživel.

Ramesh po nesreči. Vir: X

Po poročanju BBC naj bi imel Ramesh le lažje poškodbe. V bolnišnici ga je obiskal tudi premier Narendra Modi, ki se je srečal s sorodniki žrtev.

Zakaj javnost dvomi?

Na družbenih omrežjih vre. Komentarji se vrstijo – in niso vsi polni sočutja. “Preživel pri 1500 °C in kar odkorakal?” se sprašuje uporabnik X (nekdanji Twitter). Drugi dodaja: “Zveni kot scenarij iz Bollywooda, ne pa realnost.”

Ramesh po nesreči. Vir: X

Eden bolj deljenih komentarjev: “Kako to, da edini preživeli ni imel večjih opeklin? Zakaj o njem ni bilo govora takoj po nesreči?”

To je posnetek, kako naj bi prišel iz nesreče:

Po mnenju letalskega strokovnjaka prof. Amrita Singha, ki je za Times of India analiziral razmere, je takšen scenarij malo verjeten: “V primeru eksplozije in intenzivnega ognja bi bil čas za evakuacijo v sekundah. Če so vrata poškodovana, postanejo past – ne rešitev.”

Se je že kdaj zgodilo kaj podobnega?

Da. Leta 2010 je 9-letni Ruben van Assouw preživel nesrečo leta Afriqiyah Airways v Libiji, kot edini izmed 104 ljudi. Tudi takrat so govorili o čudežu. A deček je imel zlomljene kosti in ostal več tednov v bolnišnici.

Tako se lahko kapilarne vlage v vašem domu znebite naravno in trajno
Morda ste že zaznali, da se v vašem domu pojavljajo temne lise na stenah, odpada omet ali pa vas spremlja neprijeten vonj po vlagi. Te težave so pogosto napačno pripisane slabemu prezračevanju al

V Rameshovem primeru – brez resnih poškodb? Brez opeklin? Brez omembe očividcev? To postavlja vprašanja.

Kje so dokazi?

Trenutno še ni nobene uradne objave, kdo je Ramesha našel. Nobene fotografije s kraja nesreče, ki bi prikazovala njegov položaj. Nobenega javno objavljenega zdravniškega izvida, ki bi potrdil stanje poškodb.

Varnostni analitik Vishal Mehta je za India Today poudaril: “Dokler ne bomo videli slik iz notranjosti razbitin, njegove točne pozicije in potrditve poteka reševanja, bo njegova zgodba vedno predmet dvoma. To pa ni nujno slabo – dvom je osnova vsake kakovostne preiskave.”

Letalska karta, s katero je Ramesh prišel na letalo. Vir: X

Kaj pravijo preiskovalci?

Letalska uprava še ni objavila vmesnega poročila. Preiskava se osredotoča na tehnične težave in morebitno napako pilotov. Zajeti podatki iz črnih skrinjic še niso razkriti. Po neuradnih informacijah (poročilo Reuters) naj bi letalo imelo težave s krmilnim sistemom že med prejšnjimi poleti.

Nekateri viri celo namigujejo, da bi lahko šlo za sabotažo – a dokazov za zdaj ni.

Ramesh po nesreči. Vir: X

In če ima Ramesh prav?

Tudi to možnost je treba vzeti resno. Morda je res sedel na pravem mestu, morda je trenutek eksplozije ustvaril edinstven zračni kanal, skozi katerega je ušel. Statistično neverjetno? Da. Nemogoče? Ne povsem.

Kot je za NYT dejal nekdanji pilot Air India: “Včasih se vse zloži. Sreča. Naključje. In še nekaj, čemur rečemo – usoda.”

Pilot letalske nesreče. Vir: X

Ne vemo vsega. Dvom je zdrava reakcija. In ob tragediji vedno iščemo več kot le odgovore – iščemo smisel.

V času, ko svojci žalujejo, reševalci še vedno preiskujejo razbitine in identifikacija trupel traja, javnost ostaja razdvojena. Je Ramesh čudež? Priča? Ali nekaj tretjega?

Čas – in podatki – bodo pokazali.

Viri: BBC, NYT, The Hindu, Times of India, India Today, Reuters

Pripravil: N. Z.

811
250 SEK