• 8.92C Novo mesto
  • 06:35
  • Sre, 30.09.2020

Zapis slovenske učiteljice, ki sezuje: “Ne bom dovolila, da iz njih naredimo vodljive in poslušljive ovce!”

Na to temo pa se je na Facebooku pojavil zapis učiteljice Urške Košak, ki ga objavljamo v celoti.

LJUBLJANA – Nova realnost prinaša nove ukrepe in predvsem veliko odgovornost za učitelje in učiteljice, ki so danes z učenci začeli novo šolsko leto. Novi ukrepi so roko na srce taki, da jih v polni meri ni mogoče izvajati.

Na to temo pa se je na Facebooku pojavil zapis učiteljice Urške Košak, ki ga objavljamo v celoti.

„Zaposlena sem kot učiteljica na manjši osnovni šoli. Pravkar sem si prebrala navodila NIJZ in hišni red, ki ga bo potrebno izvajati na naši šoli. Priznam, sem šokirana in se ob tem počutim nemočno. Poleg nošenja mask (o katerih ne bom izgubljala besed, ker je že vse povedano ), je potrebno po vsaki uri obvezno z razpršilom razkužiti vse mize. Ali se sploh zavedajo, kaj to pomeni? Glede na to, da je miz v učilnici po 28, če so enojne, bo za to potrebno uporabiti večje količine alkohola in to na vsake 45 minut? Ali se sploh NIJZ zaveda, da bodo učenci tudi po 7 ur dihali hlape alkohola? Ali je bila narejena kakšna študija o tem, kakšne bodo dolgoročne posledice tega? Vemo, da alkohol vstopa v telo preko dihal in kože in potuje do možganskih celic? Ne predstavljam si prvošolca, ki pride zjutraj ob pol sedmih v jutranje varstvo, je prisoten pri pouku, nato pa je do 16. ure ali več v podaljšanem bivanju. Ob tem pa na vsake 45 minut vdihava hlape alkohola?! Piše, da je potrebno redno zračiti prostore, po možnosti naj bodo okna ves čas odprta. Razumem, to smo počeli že do sedaj, ampak glede na prihajajoča letna časa, to ne bo mogoče. Govorim o tem, da so okna ves čas odprta, sploh pozimi. Torej, v času vseh možnih virusnih okužb, ne samo COVID-19, bomo po novem škropili vse povprek po prostoru, v strahu, da se naša šola ne bo pojavila na prvi strani časopisov in poročil, če bi prišlo do morebitne okužbe. Ob tem bi javnost samo spomnila na letošnji januar in februar, kjer v svoji 14-letni karieri nisem videla tako množičnega obolevanja otrok in izostankov. Od 27 učencev na oddelek, jih je bilo prisotnih v povprečju od 6-8. Oddelke so morale številne šole združevati, da so sploh lahko izvajale pouk. Kje so bila takrat navodila NIJZ, razen tega, da poučimo otroke o higieni kašlja in umivanja rok. In nihče, res nihče mi ne bo govoril, da je COVID-19 bolj nevaren od tistega, kar je razsajalo takrat v omenjenih mesecih. Pa se je kljub temu situacija ob koncu februarja umirila in so se praktično vsi otroci vrnili v šole. Ne predstavljam si letošnjega septembra. Vsako leto, v jesenskem obdobju, otroci na polno kašljajo, kihajo in smrkajo. Tako je vedno bilo in tako bo. Letos pa bo ob vsakem kašlju zavladala panika. Kam smo prišli? Tudi sama se v kolektivu, kjer so deljena mnenja počutim zelo utesnjeno. Vsakič, ko pokašljam, kihnem ali si obrišem nos, sem deležna očitajočih pogledov, kot da raznašam najnevarnejšo kugo, kjer bos v eni uri umrl. Nikoli v življenju se nisem čutila dolžna, da pojasnim na vse možne načine, da nisem okužena, da me draži suh zrak, prah, ipd. In tukaj nameravam potegniti črto. Tukaj so kratene moje osnovne človekove pravice. Pa ne samo moje, tudi pravice otrok, ki jih poučujem. Nikakor ne bom dovolila, da iz njih naredimo kronično bolne, prestrašene, hitro vodljive in poslušljive ovce, ki v življenju ne bodo znale ločiti zrna od plevela. Ne bom in PIKA. Naučila jih bom razmišljati s svojo glavo, izven okvirjev, dopustiti in dovoliti si, da pogledajo nek problem iz vseh možnih zornih kotov, preden se odločijo, kaj in komu bodo verjeli. To že od nekdaj počnem in vedno bom. Ob koncu naj dodam še zahvalo NIJZ. Hvala, ker ste s svojimi nesmiselnimi ukrepi popestrili moje ure biologije, kemije in naravoslovja. Dali ste mi namreč navdih, da lahko otroke na konkretnih primerih naučim razmišljanja s svojo glavo. Hvala.“

Kaj menite vi?

Pripravil: Nadlani.si