• 19.55C Novo mesto
  • 23:16
  • Pet, 10.07.2020

Moč možganov: povečajte jo na naraven način

Naj vam na hitro postavimo nekaj vprašanj. Imate težave s tem, da na parkirišču po nakupovanju najdete svoj avto? Se s težavo spomnite, kateri film ste si ogledali prejšnjo nedeljo? Morda pa vam težave povzroča ime restavracije, ki ste jo obiskali pred par dnevi? Se počutite, kot da ste izgubili moč možganov? Niste edini: s staranjem namreč naši možgani vedno težje registrirajo nove informacije.

Za vas pa imamo odlično novico! Še do nedavnega so bili znanstveniki prepričani, da moramo živeti s takšnimi možgani, kot so nam bili dani ob rojstvu. A vse to se je zdaj popolnoma spremenilo. Dokazali so namreč, da se naši možgani lahko tudi spreminjajo, in sicer z ustrezno možgansko vadbo, ki je prav tako pomembna kot telesna vadba za telo. Bolj bom uporabljali in testirali male sive celice, večjo moč možganov bomo imeli in bolje bodo možgani delovali.

V nadaljevanju vam razkrivamo 11 odličnih načinov, s katerimi boste okrepili moč možganov. Ne zamudite in berite naprej!

Miselne igre za večjo moč možganov

Vaši možgani so mišica, zato jo morate redno “razgibavati”. Strokovnjaki priporočajo, da rešujete križanke ali sudoku. Pri tem merite čas, ki ga potrebujete za rešitev, saj boste na tak način pospešili delovanje možganov ter pozornost. Ljudje, ki so aktivni na kognitivnem področju, imajo na splošno boljši spomin, tudi potem, ko se starajo. Zato si postavljajte kvize, logične uganke in zanke in izboljšajte moč možganov.

Ayurveda

Z raziskavami so dokazali, da določena ayurvedska zelišča, kot so na primer Aschwagandha, Brahmi in druga, izboljšujejo  moč spomina ter s tem moč možganov, obenem se izboljša tudi koncentracija, preprečijo pa se poškodbe živcev

Aromaterapija

Naslednjič, ko boste svojim možganom želeli privoščiti trening za večjo moč možganov, v svoj vsakdan vnesite tudi aromaterapijo. Z njo boste še kako povečali svojo produktivnost, saj aromaterapija dela prave male čudeže. Nekatera eterična olja namreč pomagajo ostriti um in pozornost – priporočamo vam eterično olje rožmarina za več pozornosti ali pa eterično olje poprove mete za manjšo mentalno utrujenost in boljšo osredotočenost. Eterična olja lahko uporabljate s pomočjo uparilnikov, lahko pa si jih, razredčene v olivnem olju, nanesete tudi direktno na kožo.

Telesna vadba

Ste vedeli, da vedno, ko ste telesno aktivni, v vaših možganih nastajajo nove možganske celice? Vsaka vadba, ki poveča vaš srčni utrip, pospeši pretok krvi do možganov, s tem pa ohranja večjo moč možganov. Zato vam priporočamo, da vsaj 30 do 45 minut na dan tečete, plavate, plešete ali kolesarite, saj boste tako na odličen način poskrbeli za zdravje možganov. Če to ni dovolj velik razlog, da vstanete iz kavča, potem res ne vemo, kaj naj še napišemo.

Ne opravljajte več stvari naenkrat

Ne najdete svojih avtomobilskih ključev? Verjetno vzrok tiči v tem, da sploh niste bili pozorni, kam ste jih odložili. To pa zato, ker večkrat delate več stvari naenkrat. Dejstvo je namreč naslednje: možgani niso namenjeni večopravilnosti. Ko boste torej delali in mislili na več stvari naenkrat, boste na stvari tudi pozabljali. Možgani namreč potrebujejo 8 sekund, da informacijo uskladiščijo v spomin. Zato se osredotočite le na eno nalogo naenkrat in s tem povečajte moč možganov. Zagotovo ne boste nikoli več pozabili na to, kam ste odložili ključe.

Meditirajte

Tudi meditacija lahko še kako poveča moč možganov, poleg tega pa se z njo zmanjšata anksioznost in stres.

Počnite nove stvari

Postavite svoje možgane pred izziv, naj izkusijo nekaj novega. Stimulirajte možgane tako, da se izognete  vsakodnevni rutini. Primer: pojdite v službo po drugi poti. V trgovino se ne odpeljite z avtom, ampak pojdite peš, preberite tisti del v časopisu, ki ga ponavadi preskočite, preizkusite nov recept, naučite se novega jezika. Vse to bo še povečalo vašo moč možganov.

Uporabljajte afirmacije

Tudi z afirmacijami boste uspešno povečali moč možganov. Svoj dan začnite tako, da si rečete: “Prebudil sem se z jasnimi mislimi. Imam popoln spomin. Ni mi težko osredotočiti se na pomembne stvari. Moj um je brilijanten in zlahka se skoncentriram”. Lahko si seveda ustvarite čisto svoje afirmacije, ki si jih ponovite večkrat na dan. Vedno jih izrecite s prepričanjem, saj bodo le tako res delovale.

Odpravite stres

Lažje reči, kot storiti, kajne? A če zaradi različnih misli ponoči ne morete spati, postajate anksiozni in se bojite, da vaši možgani niso zmožni sprejeti nobene nove informacije več, potem se ustavite in se pomirite. Stres namreč še kako vodi do izgube spomina in slabe koncentracije, povzroča pa tudi uničenje možganskih celic. Poskrbite za moč možganov in odpravo stresa tako, da se smejete naglas, pomembne stvari si zapišite na papir, bodite hvaležni za vse dobro v svojem življenju ter si vizualizirajte popoln scenarij o tem, kakšno življenje želite imeti.

Postanite organizirani

Če je vaše stanovanje ali hiša v popolnem neredu, potem je možnost, da boste pozabljali na različne stvari še toliko večja. Da bi razbremenili svoje možgane, morate pospraviti in urediti tudi svoj dom. Zapišite si opravila, ki jih morate postoriti, na listu papirja navedite vse klice, ki jih morate opraviti, določite poseben prostor, kamor boste odlagali ključe in podobno. Na takšen način boste učinkovito izboljšali svoj spomin in moč možganov.

Naspite se

Pomanjkanje spanja žal vpliva tudi na spomin in moč možganov. Med spanjem se namreč organizirajo vse informacije, ki so jih možgani prejeli tekom dneva. Če vas naslednje jutro čaka pomemben izpit, poskrbite za to, da boste odšli spat dovolj zgodaj. Zjutraj snov še enkrat ponovite in prepričani smo, da bo izpit tekel kot po maslu.

Moč možganov: povečajte jo na naraven način
1 od 3
Kliknite na sliko za prikaz celotne slike.