Gimnazijski profesor opozarja na glas: “Nikoli prej toliko uspešnih učencev in nikoli več nezadovoljnih in nesrečnih otrok!”

23. mar. 2025, ob 16.56
Posodobljeno pred 26 dnevi
1397
130 SEK

Beseda je nanesla tudi na ocene, ki jih prejemajo učenci. To so časi, ko vse teži k popolnosti. Če ni petica, je ogenj v strehi…

ZAGREB – „Prekomerno vlaganje v otroka škoduje partnerskemu odnosu, ki je ključnega pomena. Otroka je nepotrebno čuvati. Poslal si ga v šolo. Moraš mu zaupati. Sam rešujem svoje stvari, otroka pa moraš pustiti, da se sam razvija. S tem, ko preveč vplivaš nanj in bdiš nad njim, ga pravzaprav slabiš,“ pa je na današnje izzive mladostnikov opozoril Ivan Janjić, profesor na Prvi zagrebški gimnaziji, za njim pa je več kot 25 let dela v prosveti, Janjić pa je bil gost v oddaji Nedeljom u 2, oddajo pa vodi priznani hrvaški novinar Aleksander Stanković.

Ocene

Beseda je nanesla tudi na ocene, ki jih prejemajo učenci. To so časi, ko vse teži k popolnosti. Če ni petica, je ogenj v strehi… „Dati učencu prav dobro oceno, pomeni, da je nekaj narobe. Zaključek vsega tega pa je: nikoli prej toliko uspešnih učencev in nikoli več nezadovoljnih in nesrečnih otrok. To pomeni, da je to nekaj nevarnega,“ opozarja Janjić na problem ocenjevanja, predvsem pa lahkotnosti podeljevanja petic…

Starši

Ob tem se sooča s številnimi izzivi. Eden teh so tudi starši. „Agresija staršev je zelo neprijetna. Na prvem srečanju sem staršem rekel, da če mi dajo otroke in če imamo problem, ga bomo rešili med nami – oni so nepotrebni in to sprejemajo,“ je pojasnil, kako je postavil jasne meje, ki se jih, tako je moč sklepati iz razgovora, starši drži. Poudaril je, da morajo starši zaupati učiteljem, da bodo skrbeli za njihove otroke.

Kako preprečiti in trajno odpraviti kapilarno vlago v vašem domu?
Se je tudi pri vas pojavila kapilarna vlaga? Ste opazili, da se na stenah vašega doma pojavljajo vlažni madeži, odstopanje ometa ali celo plesen? Se vam zdi, da so prostori vedno nekoliko hladne

Stiki učenec – učitelj

Dandanes je lahko problem, če se učitelj dotakne otroka in kam lahko to vodi. „Ne sprejemam te teze. Te otroke vsak dan objemam, rokujemo se in to potrebujejo. Vsak od nas ve, v kolikšni meri je objem objem,“ je jasen Janjić.

Kritično mišljenje

„Najti moraš model, ko otroka spravljaš v situacijo, da se bo on spraševal zakaj pa to tako. Sam on tega ne zna. V razredu imaš različne tipe učencev, tudi tudi take, ki „spijo“. Moja naloga je tudi to, da jih „prebudim“. Ko se znajdeš v taki situaciji, imaš kot učitelj dve možnosti: lahko začneš s tem, pa kakšna je današnja mladina in kako je bilo, ko smo bili mi mladi… Lahko pa se z njim pogovarjaš. Otrok potrebuje pomoč, ker očitno ne vidi v tem pravega smisla. Moja naloga je, da takega učenca nagovorim in mu jasno rečem: pojdi in to preberi z jasno namero, da se to njega še kako dotika,“ pa je profesor Janjić opozoril še na dejstvo, kako v mladih prebuditi kritično miselnost.

Pripravil: Nadlani.si
Foto: Zajem zaslona YT

1397
130 SEK