Pozor, vozniki! Ena sama napaka in že ste 500 evrov lažji (plus tri točke)

24. apr. 2025, ob 16.31
1050
230 SEK

Nova pravila na cestah: 500 evrov kazni in tri kazenske točke za kršitelje reševalnega pasu

Od 19. aprila 2025 v Sloveniji velja prenovljen zakon o pravilih cestnega prometa, ki bistveno zaostruje kazni za voznike, ki ne ravnajo pravilno ob zastoju. Če ne vzpostaviš reševalnega pasu – ali se celo zapelješ po njem – te lahko doleti 500 evrov globe in tri kazenske točke. In ne gre zgolj za denar. Gre za življenja.


Kaj točno zdaj velja?

Zgodilo se je tisto, kar so mnogi prometni strokovnjaki (in reševalci, mimogrede) pozivali že več let – da se zakonodaja zaostri. Marca 2025 je Državni zbor potrdil spremembe Zakona o pravilih cestnega prometa, ki zdaj, od sredine aprila, uradno veljajo.

Kaj konkretno pomeni ta sprememba? Evo, brez olepševanja:

  • Če ne vzpostaviš reševalnega pasu – 500 evrov.
  • Če se ustaviš ali pelješ po njem, enako – 500 evrov.
  • Če prehitevaš intervencijsko vozilo ali se mu priklopiš – ponovno: 500 evrov.

Poleg tega dobiš še tri kazenske točke. In ne, to ni le številka – to te lahko hitro pripelje do izgube vozniškega dovoljenja, če jih nabereš preveč.

Prej so bile te kazni precej milejše. Po starem si za nevzpostavitev pasu plačal 200 evrov, za vožnjo po njem pa 300. Ampak časi toleriranja brezbrižnosti – so očitno mimo. Poroča N1.


Zakaj ta zaostritev? Zakaj zdaj?

Vprašanje, ki si ga verjetno postavlja marsikdo: zakaj prav zdaj? In odgovor – ni naključen.

»Spremembe so posledica naraščajočega števila neodgovornih voznikov, ki ne upoštevajo pravil o reševalnem pasu,« je bil jasen državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo. »Takšno ravnanje lahko resno ogrozi življenja, saj intervencijska vozila ne morejo pravočasno priti do kraja nesreče.«

Nevidni zobni aparat: kako hitro in ugodno do novega nasmeha?
Ste se kdaj zalotili, kako na fotografijah skrivate nasmeh ali pa sploh raje ne kažete zob, ker niste zadovoljni z njihovo poravnavo? Ali pa morda že dolgo razmišljate o ortodontskem zdravljenju in

In če je še komu ostal dvom, mu ga je odvzela Alenka Bratušek. Njen komentar ob sprejemu novele je bil – neposreden in brez diplomacije:

»Naš cilj je, da ne poberemo niti evra te kazni, ampak želimo doseči, da bi se ljudje zavedali, da je to, da ogrožaš življenja reševalcev, policistov, gasilcev, ki gredo reševat druga življenja, nesprejemljivo, celo zavržno dejanje.«


Reševalni pas – rešuje življenja.

Reševalni pas ni tam zaradi birokratske muhavosti. Je nujen. Ključen. In – pogosto – življenjsko odvisen.

Ko se zgodi nesreča na štajerski avtocesti – ali kjer koli drugje v Sloveniji – sekunde pomenijo razliko med življenjem in smrtjo. Dobesedno.

»Če govorimo, da je v enem zastoju ujeto več 1000 vozil, lahko en sam posameznik, ki reševalnega pasu ne vzpostavi, podaljša čas intervencije, podaljša čas prihoda reševalcev, gasilcev, policistov na kraj nekega dogodka. Dejansko: lahko odloča o življenju ali smrti,« opozarja ustanovitelj Zavoda Reševalni pas.

In da, to se je zgodilo že večkrat. Leta 2019, recimo, se je na odseku med Domžalami in Lukovico zgodil zastoj, ki je reševalcem onemogočil pravočasen prihod – posledice so bile tragične. Takšnih zgodb je več, a redko pridejo v javnost.


Niso le kazni – prihajajo še druge spremembe

Ta novela zakona ni prinesla samo višjih kazni. Vsebuje še nekaj dodatkov – morda na prvi pogled manjših, a za vsakdan pomembnih:

  • Delavci javne veterinarske higienske službe lahko zdaj uradno stopijo na varno označeni del avtoceste ali hitre ceste, kadar odstranjujejo povožene ali poginule živali. Ja, tega doslej niso smeli, čeprav je bilo to pogosto potrebno.
  • Dinamično omejevanje hitrosti: na nekaterih odsekih avtocest (za zdaj govorice omenjajo A1 med Ljubljano in Celjem) naj bi se v prihodnje uvedle spremenljive omejitve hitrosti – glede na razmere. Cilj? Večja pretočnost, manj trkov, manj zastojev.

Zveni kot nekaj, kar v tujini že poznajo – in kar pri nas prihaja z rahlim zamikom. A bolje pozno kot nikoli.


Kako pravilno vzpostaviti reševalni pas? (Ja, še vedno ni samoumevno.)

Čeprav je o tem govora že leta, marsikdo še vedno ne ve, kako pravilno ravnati v primeru zastoja.

Zato – na hitro:

  • Če si na skrajnem levem pasu – potegni se čisto levo. Tudi čez belo črto. Ja, lahko greš skoraj do ograje, če je treba.
  • Če si na katerem koli drugem pasu – umakni se čim bolj desno. Vključno z odstavnim pasom, če je treba.

In to naredi TAKOJ, ko se kolona ustavi – ne šele, ko zaslišiš sireno. To je prepozno. In reševalci ne morejo čakati.

Pravila niso zapletena. Samo upoštevati jih je treba. A očitno je bilo premalo zavedanja – zato zdaj pride pomoč v obliki denarnih opominov.


In zdaj?

Vprašajmo se: bomo čakali, da nas ustavi policija in napiše kazen? Ali bomo to vzeli resno že prej – zaradi sebe, drugih, svojih otrok?

Kako preprečiti in trajno odpraviti kapilarno vlago v vašem domu?
Se je tudi pri vas pojavila kapilarna vlaga? Ste opazili, da se na stenah vašega doma pojavljajo vlažni madeži, odstopanje ometa ali celo plesen? Se vam zdi, da so prostori vedno nekoliko hladne

Strožje kazni so tukaj – in prav je tako. A še bolje bi bilo, če bi bile – nepotrebne. Če jih nihče ne bi dobil. Kot je rekla Bratušek: “Naš cilj je, da ne poberemo niti evra te kazni.”

Torej – naslednjič, ko se boš peljal po avtocesti in opazil kolono – pomisli. Pomisli, da si lahko ti tisti, ki omogoči reševalcem, da pridejo pravočasno. Ali pa tisti, ki jim to onemogoči.

Odločitev je – tvoja.

Pripravil: N. Z.

Vir: STA, N1, 24ur.com, Delo, Dnevnik, Portal24.si

1050
230 SEK