Adblocker: prednosti in slabosti
AdBlocker je orodje, ki blokira prikazovanje oglasov uporabnikom interneta ter tako preprečuje vedno bolj pogosto in vsiljivo spletno oglaševanje. Blokiranje reklam še nikoli ni bilo tako preprosto kot danes. Kljub temu pa je izredno pomembno, da se pred sprejemanjem kakršnihkoli odločitev temeljito informirate in pridobite čim več podatkov. Na koncu koncev je vaša spletna varnost ključnega pomena.
Mnoga velika podjetja, kot sta Facebook in Google, se pri financiranju svojih digitalnih imperijev močno zanašajo na oglaševanje. Toda danes je doseganje uporabnikov v spletnem svetu postalo precej oteženo, saj je prisotnih vedno več motilcev vsebine, ki pozornost usmerjajo na vse prej kot na vsebino.
In pravzaprav tudi ne bi moglo biti drugače, saj se je število uporabnikov, ki so naveličani vpliva konvencionalnega oglaševanja, izjemno povečalo. Plačani oglasi so postali pravi duhovi, ki prečkajo splet brez jasnega cilja in preusmerjajo pozornost gledalcev in bralcev. Tako se velikokrat soočamo z navalom plačljivih oglasov, ki jih je potrebno zapreti, da se sploh lahko dokopljemo do vsebine, do katere smo želeli prvotno dostopati.
S pojavom novih medijev so podjetja spoznala neverjetno možnost, da svoje blagovne znamke promovirajo na tako rekoč vseh glavnih družbenih omrežjih in spletu ter na tak način dosežejo široke segmente ljudi. Toda oglasi imajo dandanes že sami po sebi negativen prizvok, marsikateri gledalec jih sovraži. Če tudi vas spravljajo ob živce, se rešitev morda skriva v uporabi orodja, imenovanega adblocker. Kaj pa to sploh pomeni?
Kaj je AdBlocker?
Blokatorji oglasov, kot sta AdBlock in AdBlock Plus, so razširitve, ki so na voljo za različne spletne brskalnike. Med brskalniki, ki podpirajo te razširitve, so Google Chrome, Safari, Firefox in Internet Explorer. Namenjeni so blokiranju oglasov, pri čemer se pogosto osredotočajo na oglase, ki se prikazujejo pred in med predvajanjem YouTube videoposnetkov. Prav tako blokirajo Facebook oglase, pojavna okna in druge vrste invazivnih spletnih oglaševanj.
Ti blokatorji preprečujejo, da bi bila uporabnikova izkušnja brskanja prekinjena in motena. Na ta način so blokatorji oglasov začeli oglaševalcem kratiti spanec, saj le-ti plačajo za prikaz oglasa, ne glede na to, ali je sporočilo dejansko doseglo uporabnika ali ne. Adblocker ima torej funkcijo, da preprečuje doseg oglasa, za katerega je nekdo plačal, da se prikazuje.
Vse to lahko negativno vpliva na razmerje med prikazi in kliki (CTR) oglaševalca. Če to število pomnožimo s stotinami obiskov, lahko izguba močno vpliva na končni prihodek oglaševalskega podjetja ali družbe. Obstajajo tudi brezplačne verzije adblockerjev, kot je AdBlock Plus. Ta zaračuna oglaševalcem pristojbino za pridružitev programu, ki vseeno omogoča prikazovanje “bolj sprejemljivih” oglasov. Tako od tega korist pridobita tako oglaševalsko podjetje kot tudi AdBlock Plus.
Prednosti in slabosti blokiranja reklam
Glavna prednost adblockerjev je seveda zelo očitna: pomagajo uporabniku do neprekinjenih vsebin brez vsiljivih oglasov. Pomagajo vam lahko torej odstraniti moteče oglase in tako olajšajo branje ali gledanje vsebine, v nekaterih primerih poskrbijo tudi za hitrejše nalaganje spletnih strani. Preprečujejo, da bi vam oglaševalci sledili na spletnih mestih, kar pripomore k ohranjanju zasebnosti, pripomorejo k zmanjšanju porabe baterije predvsem na mobilnih napravah in vam celo pomagajo blokirati lažne novice; obstaja več podjetij, ki »oglašujejo« lažne novice, da pritegnejo bralce. Blokatorji oglasov vas lahko pomagajo zaščititi tudi pred vrstami oglasov, ki so v resnici zlonamerna programska oprema.
Glavna slabost adblockerjev se skriva v etičnosti uporabe, o čemer poteka ogromno razprav. Z blokiranjem reklam lahko namreč škodimo podjetjem, ki jim oglaševanje predstavlja način za uspešno poslovanje in preživetje. Podjetja morajo potem iskati nove načine, kako pritegniti svoje ciljno občinstvo in jim zagotoviti izdelke oziroma storitve, ki bi jih koristili.
Druga slabost je, da adblockerji ponavadi blokirajo vse oglase. Nekateri sicer omogočajo nastavitev filtrov, vendar predvsem pri brezplačnih verzijah to ne deluje vedno brezhibno. Tako bo uporabnik zelo verjetno zgrešil kakšen oglas, ki bi mu sicer dejansko prišel prav. Hočemo ali nočemo, so oglasi za vsakogar kdaj tudi uporabni.
Pomembno pa je tudi, da ste previdni pri izbiri ustreznega adblockerja, če ste se odločili, da želite blokirati oglase. V glavnem je uporaba adblockerjev varna, vendar morate paziti, da izberete zanesljivo in preverjeno orodje. Prav tako je pomembno, da se zavedate, da adblocker ni nadomestek protivirusnih programov in da ne blokira nujno vseh zlonamernih virusov.
Brezplačni ali plačljiv adblocker?
Brezplačni blokatorji oglasov so priljubljeni med uporabniki, ki želijo hitro, poceni in enostavno rešitev. So brezplačni za uporabo, kot pove že samo ime, in enostavni za namestitev, prav tako pomagajo blokirati večino vrst oglasov na večini spletnih mest in varovati zasebnost uporabnika.
Čeprav lahko brezplačni adblockerji nudijo veliko prednosti, imajo tudi nekaj pomanjkljivosti, ki se jih morate zavedati. Včasih ne blokirajo vseh oglasov, nekateri brezplačni blokatorji pa celo zbirajo in/ali prodajajo naprej podatke svojih uporabnikov tretjim osebam za analitične ali, ironično, tudi oglaševalske namene. Pogosto ne ponujajo dovolj funkcij ali možnosti prilagajanja, ki bi ustrezale željam uporabnikov. Zato se marsikdo odloča za plačljiv adblocker, ki pogosto zagotavlja tudi večjo varnost za uporabnika. Vsekakor je pomembno, da raziščete različna orodja, preden se odločite za določen blokator oglasov.
Najbolj priljubljeni brezplačni adblockerji:
- uBlock Origin (Chrome, Edge, Firefox, Opera)
- AdBlock Plus (Chrome, Edge, Firefox, Opera, Safari)
- AdBlock (Chrome, Firefox, Safari, Edge)
Za več o tem si poglejte še ta videoposnetek.
Najboljši adblockerji 2024?
Pri Cybernews so naredili seznam najboljših in uporabniku prijaznih adblockerjev za leto 2024. Prizadevajo si zagotoviti čim bolj ustrezne informacije o orodjih, ki jih pregledujejo, njihovi pregledi pa temeljijo na objektivnih merilih (kot so meritve hitrosti) in subjektivnih merilih (npr. prijaznost do uporabnika, podpora strankam). Kljub vsemu se je potrebno zavedati, da se ocene in delovanje adblockerjev nenehno spreminja, zato je pomembno, da ste na tekočem z vsemi informacijami, preden sprejemate odločitve. Kateri adblockerji so najboljši glede na analize Cybernews?
- Total Adblock
- Surfshark
- Threat Protection
- Scan Guard
Vojna med oglaševalci in adblockerji
S porastom blokiranja reklam se je začel boj proti adblockerjem. Nekatera spletna mesta namreč že prikazujejo sporočila, ki uporabnika prosijo, naj iz etičnih razlogov onemogoči blokator reklam. Drugi, bolj neprilagodljivi, pa neposredno blokirajo dostop do spletnega mesta uporabniku, ki uporablja orodje za blokado reklamnih oglasov.
Facebook je prvi izmed velikanov spletnih omrežij, ki si že prizadeva spremeniti nastavitve svojih oglasov in blokatorje z novimi strategijami, tako da lahko oglasi prehajajo skozi adblocker, ne da bi jih opazili. V odgovor je izvršni direktor Adblocka Plus na svojem blogu izjavil, da je stališče Facebooka “senčna pot proti izbiri uporabnikov.”
Priljubljenost blokiranja reklam strmo narašča
V zadnjih letih so raziskave pokazale strmo rast priljubljenosti adblockerjev. Uporaba blokatorjev se je konec leta 2015 povečala za 41 %, glede na raziskavo, ki jo je izvedlo podjetje za blokiranje oglasov PageFair. Raziskava je pokazala, da program za blokiranje oglasov uporablja skupno že kar 198 milijonov uporabnikov po vsem svetu. Ta številka se je do danes seveda še bistveno bolj povečala.
Kljub porastu uporabnikov, ki uporabljajo adblocker, so mnenja potrošnikov o spletnih oglasih glede na isto raziskavo dejansko vedno bolj pozitivna. Približno sedem od desetih ljudi naj bi bilo mnenja, da so oglaševalci izboljšali kakovost oglasov, da bi zagotovili, da se več ljudi zanima za njihovo vsebino. Tudi po besedah Facebookovega podpredsednika za oglaševanje in poslovanje, Andrewa Boswortha, je že zdaj vloženega veliko več truda za povečanje zanimanja uporabnikov.
Blokiranje reklam oglaševalcem torej predstavlja vedno večjo težavo, zaradi katere so se člani IAB (Interactive Advertising Boreau – subjekt, ki razpravlja o razvoju digitalnega marketinga) že sestali, da bi sprejeli neko sporazumno odločitev. Prihodnost je še zmeraj precej negotova, saj vsak ponudnik gleda na svoje možnosti in predvsem izboljšave.
Kaj je rešitev spora med adblockerji in oglaševalci?
Trenutno je priljubljena strategija oglaševanja pritegniti uporabnika z ustrezno in kakovostno vsebino ter ga ne preobremeniti z invazivnimi in neprijetnimi oglasi. Glede na ogromno število kanalov, ki jih danes uporablja uporabnik, ga bo prekinitev z oglasom med brskanjem po internetu samo oddaljila od predlaganega sporočila in povzročila slab vtis na oglaševano znamko. Inbound obdobje zato od podjetij in oglaševalcev zahteva večjo segmentacijo občinstva in izjemno relevantnost v smislu proizvedene vsebine.
S ponudbo zanimivih in personaliziranih vsebin bo vlaganje v oglase služilo kot dopolnilo digitalni komunikacijski strategiji in ne bo videno kot glavno sredstvo širjenja blagovne znamke. Tako bi lahko blokatorji oglasov izgubili svojo uporabnost, saj bi bilo oglasno sporočilo poslano le osebam, ki si ga dejansko želijo prejeti.
Pripravil: NaDlani.si; Foto: Pixabay