
Facebook za kariero: učenje, mentorji, službe
Z začetkom svoje platforme, v kateri se ljudje med seboj povezujejo v mentorskih odnosih in iščejo delovna mesta, je Facebook v zadnjem letu počasi posegal na ozemlje LinkedIn-a (platformo za ljudi, ki želijo izkoristiti svoje mreže stikov, da bi razširili svoje poklicne možnosti). Z milijonom delovnih mest, ki so zdaj zavarovani prek socialne mreže, je Facebook naredil še naslednji korak v tej strategiji: uvedel je nov izobraževalni portal, Learn with Facebook.
Izobraževalni portal, Learn with Facebook bo zdaj odprt za vse uporabnike, in tisti, ki objavljajo delovna mesta, jih bodo zdaj lahko objavili v skupinah, v katerih so člani.
Zadnje novice kažejo močan signal, kako Facebook še naprej išče način raznolikosti svoje platforme, zaradi katere jo ljudje tudi uporabljajo. V zadnjem četrtletju je družba Facebook beležila rast uporabnikov za malo manj, kot dva odstotka na svetovni ravni, stagnirala v ZDA in Kanadi ter upadla v Evropi.
V tem kontekstu je smiselno graditi nove aplikacije in storitve, ki ustvarjajo nove razloge za sodelovanje in uporabo platforme. Vseeno pa so to še vedno otroški koraki za tako veliko socialno mrežo.
Učenje s Facebookom je bolj osredotočeno na poklicni razvoj
Ambicije, kako Facebook upa, da bo izdelek razvijal dolgoročno, so bolj ambiciozne, opozarja Fatima Saliu, vodja trženja na Facebooku.

Med drugim je opozorila tudi, da Facebook ustvarja partnerstva s tretjimi strankami za tiste, ki bi morda želeli nadaljevati z učenjem večih spretnosti. Vse to je del večje misije podjetja za usposabljanje milijonov ljudi in malih podjetij v ZDA v digitalnih veščinah do leta 2020.
Dolgoročno je dejala, da v podjetju:
»Nameravamo graditi vsebino in se prepričati, da se razvijamo s tržnim gospodarstvom in delovnimi veščinami.« To bo vključevalo morebitne pridobitve drugih spletnih strani za e-učenje, je poudarila, čeprav je za zdaj podjetje osredotočeno bolj na partnerstva, ki prinašajo več vsebin. »Za nas gre za zadovoljevanje potreb iskalcev zaposlitve. V tem trenutku sodelujemo s partnerji, vendar smo odprti za različne možnosti, vse, da bi zadovoljili to potrebo,« je dejala v odgovoru na vprašanje, ali Facebook kdaj razmišlja o prevzemu podjetij, ki bi povečali operacijo.
Facebook trenutno ne zaračuna ničesar za svoje storitve kariernega razvoja, medtem ko ima LinkedIn obsežen plačljiv premium model
Sean O’Reilly, vodja inženiringa na Facebooku, ki je zgradil funkcijo mentorstva, je dejal, da so bili razlog za spremembo (potezo v podjetju Facebook) – administratorji, z idejo, naj se vključijo v mentorstvo.
Torej, tisti, ki se odločijo iskati mentorja ali se ponudijo kot mentor, bodo lahko racionalizirali svoje odločitve glede na njihove zanimive parametre in Facebook jim bo dal sezname, iz katerih naj izberejo. Zaenkrat to ne bo predlagano samodejno, ampak glede na algoritme, ki jih je Facebook ustvaril za socialne interakcije.

Zanimivo je dejstvo, da je za zdaj, e-učenje – mentorstvo še naprej brezplačna storitev. Od svetovanja o življenju, svetovanja o karieri, do plačila za nasvete. Navsezadnje danes obstajajo tudi življenjski trenerji, ki že nudijo nasvet za plačilo in se že tržijo na Facebooku, zato bi bilo smiselno, da Facebook na neki točki začne olajševati ta proces.
V tem času vse poklicne ponudbe še naprej ostajajo na spletnem mestu, na področju delovnih mest. Tudi te bodo dobile posodobitev, kjer bo Facebook zdaj omogočal ljudem, da objavljajo delovna mesta v skupinah – ne samo na strani za delovna mesta ali v njihovih poročilih. Zaenkrat se bodo objave pojavljale samo v skupinah, v katerih osebe/podjetja že članjujejo, čeprav je sčasoma verjetno, da se bodo tudi take objave začele odpirati na mestih, kjer je to delo najprimernejše. Predloge za delo skupaj z vsebino Learn with Facebook, lahko že opazimo na svojih profilih.
Pripravil: Marko Vidrih