Facebook praznoval 20 let: razvoj, škandali in vpliv na digitalno dobo

05. feb. 2024, ob 06.02
Posodobljeno pred 7 meseci
148
180 SEK

Facebook, ki danes velja za največjo družbeno platformo na svetu, praznuje 20 let obstoja. Ustanovljen je bil 4. februarja 2004 s strani 19-letnega Marka Zuckerberga in njegovih sošolcev na Univerzi Harvard. Začel se je kot omrežje za študente, danes pa povezuje več kot tri milijarde mesečno aktivnih uporabnikov po vsem svetu.

Rast in razvoj

Facebook je hitro prerasel okvire študentske skupnosti in se širil na druge univerze, kasneje pa postal dostopen vsem, starejšim od 13 let z internetnim dostopom. Do konca leta 2006 je imela platforma 12 milijonov uporabnikov, številka pa se je do leta 2008 povzpela na 100 milijonov. Leta 2012, ko je Facebook dosegel milijardo uporabnikov, je podjetje prvič kotiralo na borzi. V 2012 je bilo pridobljenih 16 milijard dolarjev z začetno ponudbo delnic v višini 38 dolarjev na delnico.

Mark Zuckerberg

Uporabniki in demografija

Facebook ostaja najbolj priljubljeno socialno omrežje na svetu, ki ga uporablja več kot polovica svetovnih internetnih uporabnikov in več kot tretjina svetovne populacije. Med globalnimi uporabniki prevladujejo posamezniki, stari med 25 in 34 let, ki predstavljajo skoraj tretjino vseh uporabnikov. V nasprotju s tem pa mlajši uporabniki, stari med 13 in 17 let, predstavljajo le majhen delež uporabnikov. Zanimivo je, da so posamezniki, stari 65 let in več, številčnejši od najmlajše skupine uporabnikov.

Facebook profil – Nasveti in triki, ki jih morate poznati

Ključni trenutki, škandali in pogled v prihodnost

V svojem 20-letnem obstoju je Facebook naletel na številne izzive, vključno s težavami z zasebnostjo podatkov in varnostjo uporabnikov. Najbolj znana je afera iz leta 2018, ko je bilo razkrito, da je britansko svetovalno podjetje Cambridge Analytica brez dovoljenja uporabilo osebne podatke 87 milijonov uporabnikov Facebooka. Kljub tem izzivom in vladnemu nadzoru, je Meta v zadnjem četrtletju prejšnjega leta poročala o prihodkih v višini 40,1 milijarde dolarjev in dobičku 14 milijard dolarjev, kar močno presega napovedi analitikov.

Odstranjevanje plesni: doživljenjska rešitev
Vlaga v domu je problem, ki se na prvi pogled morda ne zdi tako resen, a lahko hitro preraste v pravo nočno moro. Plesen na stenah, luščenje ometa, neprijeten vonj in poškodbe konstrukcije so le n

Ključni trenutki

Obtožbe o ukradeni ideji: Zuckerberg je bil obtožen kraje ideje od sošolcev na Harvardu, kar je vodilo do sodnega poravnanja leta 2008. To zgodbo je dramatiziral tudi film “The Social Network”.

Začetki Facebooka so uprizorjeni v filmu Socialno omrežje (The Social Network).

Javna ponudba delnic: Maja 2012 je Facebook prvič kotiral na borzi, kar je bilo eno največjih javnih ponudb delnic (IPO) v zgodovini ZDA.

Nakup Instagrama: Aprila 2012 je Facebook uspešno kupil Instagram za eno milijardo dolarjev, kar je okrepilo njegov položaj na trgu socialnih omrežij.

Prizadevanja za razširitev: Poleg Instagrama je Facebook v 2014 kupil tudi aplikacijo WhatsApp in startup za virtualno resničnost Oculus VR.

Škandali z zasebnostjo podatkov: Od razkritja študije o vplivu razpoloženja na uporabnike leta 2014 do škandala Cambridge Analytica leta 2018, je Facebook doživel več kontroverz glede zasebnosti podatkov in varnosti uporabnikov.

Dosežki in izzivi

1 milijarda uporabnikov: Avgusta 2015 je Facebook dosegel mejnik z eno milijardo uporabnikov v enem dnevu.

Razvoj vsebine: Od razširitve reakcij onkraj gumba “Všeč mi je” leta 2016 do boja proti lažnim novicam, Facebook se nenehno razvija in prilagaja.

Poleg gumba “Všeč mi je” je Facebook ponudil še več možnosti reakcij.

Konkurenca in inovacije: Z rastjo TikToka in drugih platform se Facebook sooča z novimi izzivi. V odziv je vključil funkcijo kratkih videoposnetkov, podobno TikToku, v Instagram.

Pogled v prihodnost

Metaverse: V oktobru 2021 je Zuckerberg napovedal preusmeritev podjetja na razvoj metaverza in preimenovanje v Meta.

Finančno okrevanje: Kljub nedavnim izzivom, je Facebook v začetku leta 2024 poročal o močnih finančnih rezultatih, s povečanjem prihodkov in dobička.

Facebook, zdaj del skupine Meta Platforms, se pripravlja na prihodnost z vlaganjem v razvoj umetne inteligence (AI). S 3 milijardami aktivnih mesečnih uporabnikov in nadaljnjim širjenjem na področja, kot sta umetna inteligenca in virtualna resničnost, bo Facebook nedvomno še naprej pomemben akter na področju socialnih medijev in tehnologije.

Pripravil: NaDlani.si, foto: Unsplash/www

148
180 SEK