
Netflix uvaja novost, zaradi katere se je tisoče uporabnikov že odjavilo…
Netflix, nekoč sinonim za neprekinjeno gledanje vsebin brez prekinitev, pripravlja pomembno spremembo, ki je mnogim že stopila na živec, pa še v veljavo ni stopila. Od leta 2026 bo največji ponudnik pretočnih vsebin začel predvajati oglase, in to v trenutku, ko uporabnik pritisne »pauzo«. Kar je bil doslej trenutek za skok na stranišče ali hitro pijačo, bo morda kmalu postal oglasni prostor.
Oglasi, ki te »poznajo«
Po poročanju Engadgeta bo šlo za oglase, ki jih generira umetna inteligenca. Ne bodo nasumični, pač pa »pametni« – prilagojeni tvojim interesom, brskanju, navadam gledanja in celo lokaciji. Netflix se pri tem opira na lastne algoritme, ki že zdaj precej natančno vedo, kaj ti je všeč. Od tam do personalizirane reklame je zgolj še klik.
»Oglasi bodo zanimivejši, krajši in uporabnejši,« trdijo pri Netflixu. »Ne bomo vas bombardirali, ampak vam ponudili oglase, ki bi vas dejansko lahko zanimali.«

A uporabniki na družbenih omrežjih niso navdušeni. Nasprotno, v komentarjih je vse več ogorčenja. Ljudje opozarjajo, da so se prav zaradi odsotnosti reklam nekoč odločili za Netflix, saj jih televizija s svojimi neprestanimi oglasnimi bloki enostavno ni več prepričala. Zdaj pa se zdi, da se zgodovina ponavlja, a tokrat v še bolj invazivni obliki.
Koga bo najprej zadelo?
Najcenejši naročniški paketi bodo prvi, kjer se bodo novi oglasi pojavili. To so običajno paketi, ki že zdaj vsebujejo omejitve, ni HD ločljivosti, manj vsebin, zdaj pa še oglasi. Dražji paketi so za zdaj izvzeti iz te spremembe, a Netflix že previdno pušča odprta vrata: če se model izkaže za uspešnega, se lahko oglasi razširijo tudi na višje nivoje naročnin.

»Zaenkrat dražji uporabniki ne bodo deležni oglasov, a podjetje ne izključuje te možnosti v prihodnosti,« piše Engadget.
Zakaj zdaj?
Odzadju te odločitve je seveda, denar. Po nekaj letih močne rasti se je Netflix znašel pod pritiskom: konkurenca raste (Disney+, Amazon Prime, Max…), stroški produkcije se višajo, uporabniki pa vse bolj pazijo, za kaj plačujejo. Platforma mora najti nove načine za povečanje prihodkov. Oglasi, četudi personalizirani in s pomočjo umetne inteligence so logičen naslednji korak.

Že konec leta 2022 je Netflix predstavil cenejšo različico naročnine z oglasi. Bila je to nekakšna priprava na novo obdobje. A zdaj z uvajanjem oglasov tudi ob »premoru« uporabnikov, stopajo še korak dlje.
Uporabniki grozijo z odjavo
Komentarji uporabnikov na družbenih omrežjih so zgovorni. »Če bo tudi moj premor postal reklamna ploščad, grem nazaj na torrente,« piše eden. »Prvič slišim, da bo platforma kaznovala ljudi, ker si želijo na hitro skočiti na stranišče,« dodaja drugi. Spet tretji pravi: »To je začetek konca, ne bomo več lastniki svojega časa niti med gledanjem filma.«
Veliko uporabnikov opozarja tudi na vsiljivost umetne inteligence, ki oglas prilagodi njihovim željam: »Ne potrebujem algoritma, da mi bere misli. Sam vem, kaj želim gledati in kupiti.«
Zlom čarobnosti pretočnih platform?
Zamisel o pretočnih platformah je bila nekoč preprosta: plačaš, gledaš, brez prekinitev. S časom pa so se te meje začele brisati. Zdi se, da Netflix vedno bolj spominja na klasično televizijo – z oglasi, zakasnjenimi premierami in vedno več nivoji naročnin.
Pri tem ni edini. Tudi Disney+ je napovedal razširitev modela z oglasi. Amazon Prime Video je letos uvedel reklame v določenih regijah, čeprav so uporabniki že plačevali polno ceno. Trg se spreminja, uporabniki pa se vedno znova znajdejo pred vprašanjem: kolikšna cena je še sprejemljiva za dober filmski večer?

Kaj sledi?
Netflix uradno ni komentiral možnosti, da bi se oglasi med premorom pojavili tudi pri plačljivih paketih brez oglasov, a analitiki menijo, da je to le vprašanje časa. Če bo model uspešen, če bodo oglaševalci zadovoljni, in če se večina uporabnikov ne bo množično odjavila, se lahko takšen sistem hitro razširi.

Bolj kot tehnološka novost, pa se tu odpira širše vprašanje: koliko zasebnosti in svobode smo še pripravljeni žrtvovati za »udobje« pretočnih vsebin?
Napisal: K. J.
Vir: 24sata, Freepik