
Netflix napoveduje podražitev: Kaj to pomeni za 300 milijonov naročnikov?
Netflix, velikan pretočnih vsebin, je znova dvignil prah s svojo najnovejšo odločitvijo – podražitev naročnin. Ameriško podjetje, ki je konec leta 2024 zabeležilo več kot 300 milijonov naročnikov po vsem svetu, je sporočilo, da bodo cene narasle v ZDA, Kanadi, Argentini in na Portugalskem. Čeprav sprememba cen ne bo takoj vplivala na vse uporabnike, gre za korak, ki bi lahko v prihodnje vplival tudi na evropske trge, vključno s Slovenijo.
Kako se bodo spreminjale cene?
Za standardno naročnino brez oglasov bo ameriški uporabnik po novem plačeval 17,99 dolarja (17,28 evra) mesečno, kar je 2,5 dolarja več kot prej. Tudi cene osnovne naročnine z oglasi bodo višje, in sicer za en dolar, kar pomeni 7,99 dolarja (7,67 evra) na mesec.
Čeprav se zdi podražitev relativno majhna, analitiki opozarjajo, da gre za pomemben signal. Netflix je že oktobra 2023 povišal cene v Združenem kraljestvu, kar kaže na to, da je zvišanje cen del širše strategije podjetja.
Zakaj podražitev ravno zdaj?
Netflix se brani z argumentom, da je podražitev nujna za ohranjanje visoke kakovosti vsebin in za financiranje novih projektov. “Od svojih članov bomo občasno zahtevali, da plačajo nekoliko več, da bomo lahko vlagali v širitev naše knjižnice in izboljšave uporabniške izkušnje,” so zapisali v izjavi.
Ta poteza prihaja v času, ko podjetje dosega odlične poslovne rezultate. Med oktobrom in decembrom 2024 je Netflix pridobil več kot 19 milijonov novih naročnikov, kar je močno preseglo pričakovano število 9,6 milijona. K rasti je prispevala druga sezona izjemno priljubljene serije Squid Game, pa tudi prenos športnih dogodkov, kot je bil boksarski spektakel med Jakom Paulom in Mikom Tysonom.

Netflix napoveduje razširitev na področje športnih prenosov
V prihodnosti želi Netflix postati več kot zgolj platforma za filme in serije. Podjetje se usmerja v prenos dogodkov v živo, kar vključuje rokoborbo WWE in celo pravice za prenos ženskih svetovnih prvenstev v nogometu v letih 2027 in 2031. To je jasen signal, da Netflix želi izkoristiti povpraševanje po vsebinah, ki jih tradicionalno prenašajo televizijske hiše.
Finančni uspehi krepijo položaj
Podatki o finančnem poslovanju kažejo, da si Netflix lahko privošči podražitve. Neto dobiček podjetja se je v zadnjem četrtletju leta 2024 podvojil na 1,8 milijarde dolarjev, prihodki pa so zrasli z 8,8 na 10,2 milijarde dolarjev. Te številke jasno kažejo, da podjetje obvladuje trg pretočnih vsebin, a hkrati odpirajo vprašanja, kako dolgo lahko ohranja to dominacijo ob vse večji konkurenci.
Je podražitev res nujna?
Paolo Pescatore, analitik podjetja PP Foresight, je v izjavi za medije poudaril, da Netflix izkorišča svojo vodilno pozicijo na trgu. “S tako močnim in raznolikim naborom vsebin si lahko privoščijo zvišanje cen, ne da bi tvegali množičen odliv naročnikov,” je dejal.
Kljub temu obstaja tveganje, da bodo uporabniki v regijah z nižjo kupno močjo – kot so Latinska Amerika, Vzhodna Evropa ali Azija – ob podražitvah razmislili o odpovedi naročnine ali prehodu na cenejše alternative, kot so Amazon Prime, Disney+ ali HBO Max.
Kaj to pomeni za uporabnike?
Za večino naročnikov podražitev morda ne bo takojšnja bolečina, a na dolgi rok bi lahko povzročila večji pritisk na proračune gospodinjstev. Ob nenehnem prilivu novih pretočnih platform se postavlja vprašanje: Ali lahko Netflix ohrani svojo privlačnost ob vse dražjih naročninah?
Netflix je v svetu pretočnih vsebin še vedno nesporen kralj, a podražitve naročnin so opozorilo, da uspeh ni večen. Medtem ko podjetje povečuje svoje prihodke in širi svojo ponudbo, se morajo uporabniki vprašati: Je dodatna vrednost res vredna višje cene? Čas bo pokazal, ali bo Netflix uspel obdržati svojo prednost ali bo njegova dominacija začela popuščati.
Napisal: E. K.
Vir: Netflix, Pexels