
Slovenci množično opuščajo električne avtomobile – razlog te bo presenetil
Volkswagen, Renault, Škoda… Nič novega? Medtem ko električni modeli upočasnjujejo svoj pohod, Slovenci še vedno prisegajo na preverjeno in ugodno. Kaj to pomeni za prihodnost mobilnosti?
Ko nakup avtomobila ni več le “avto-matska” odločitev
Leto 2025. Avtomobilski trg pri nas? Kupujemo več, a bolj previdno. Prodaja raste, pa vendarle električni avtomobili, ki naj bi vodili zeleno revolucijo, nenadoma izgubljajo sapo. Kaj se dogaja?
Po podatkih Statističnega urada RS je bilo v Sloveniji januarja letos prvič registriranih 5.015 osebnih vozil, kar je skoraj 10 % več kot v enakem obdobju lani. Med zmagovalci ni presenečenj: Volkswagen, Škoda in Renault.

Slovenci še vedno prisegamo na preverjeno
Čeprav svetovni avtomobilski trg podira mejnike elektrifikacije, Slovenci ostajamo zvesti preverjenim znamkam. Januar 2025 je znova pripeljal na vrh Volkswagen (832 vozil), sledila sta Škoda (518) in Renault (417). Četrto in peto mesto sta zasedla Peugeot (384) in Toyota (302).
Ni pa vse samo o znamki, pomembni so tudi modeli. Najbolj prodajan model v Sloveniji v zadnjem letu? Škoda Kamiq, tesno za petami pa Peugeot 208, Volkswagen Golf in večno popularni Renault Clio.
Tesla v težavah, konkurenca na pohodu
Morda presenetljivo: kljub vladnim spodbudam in zeleni retoriki se je v letu 2024 prodaja električnih avtomobilov pri nas zmanjšala. In to občutno. Kar 26 % manj kot leto prej, po podatkih AMZS.
Najbolj udarila? Tesla. Prodaja njenih modelov je padla za več kot tretjino. Medtem ko je bila še nedavno sinonim za prihodnost, je danes nekoliko tišja. Na lestvici jo dohitevajo Volkswagen, Cupra in celo Hyundai.

Zakaj tak padec? Električna vozila so kljub subvencijam za večino še vedno (pre)draga.

Kdo vodi igro v Evropi in zakaj nas to zadeva
V letu 2024 se je v EU prodalo skupno 10,5 milijona novih vozil, kar je 13,9 % več kot leto prej. A največji skok je zabeležil segment hibridov, ki so presegli četrtinski delež vseh novih registracij.
Zakaj je to pomembno? Ker se trendi z Zahoda hitro prenesejo k nam. In ker evropski proizvajalci vse več pozornosti namenjajo tej “vmesni rešitvi” – niti bencin, niti popolna elektrika.
Slovenija sledi počasi. Toyota Yaris Cross, Renault Austral, Honda HR-V – hibridi, ki polnijo naše ceste.
Kaj bo jutri?
Avto ni le prevozno sredstvo. Je del vsakdana, navade, rutine. Je stvar občutka in zaupanja.
Za zdaj? Preverjene znamke še zmagujejo. Klasika ostaja na cesti. A prihodnost potrpežljivo čaka svoj trenutek.
Napisal: K. J.
Vir: AMZS, Statistični urad RS