Volkswagen ID Buzz AD: Prvi evropski robotaksi že na cestah?

26. jun. 2025, ob 08.00
303
200 SEK

Volkswagen prek svoje hčerinske družbe MOIA uvaja v serijsko proizvodnjo električni kombi ID Buzz AD, prvo vozilo, ki lahko vozi popolnoma avtonomno po SAE L4 standardu. Prva javna preizkušanja so napovedana že v Hamburgu in Los Angelesu, množičen komercialni zagon pa je predviden za leto 2026. Ta poteza postavlja Volkswagen med vodilne igralce na hitro rastočem trgu robotaksijev, ob bok Waymu in Tesli.


Ozadje in kontekst

Izvor priljubljenega ID Buzz sega v koncept iz leta 2017, serijska proizvodnja pa se je začela junija 2022 na platformi MEB. Model AD, kar pomeni “Autonomous Driving”, je nadgradnja z namensko obliko. Ima daljšo medosno razdaljo, višjo streho in brez sovoznikovega sedeža, kar omogoča vgradnjo 27 senzorjev, vključno s 13 kamerami, 9 LiDAR-ji in 5 radarji ter komponentami za SAE L4 vožnjo. Evropo in ZDA čakajo prelomne spremembe, saj gre za prvo serijsko vozilo te vrste v avtomobilski industriji.

ID Buzz AD na osenčeni modri podlagi
Foto: ID Buzz AD Vir – Instagram

Tehnologija in rešitev za operaterje

ID Buzz AD temelji na tehnologiji Mobileye in izpolnjuje najvišje avtomobilske standarde varnosti. Z MOIA-ino platformo vključuje popoln sistem za avtonomno upravljanje voženj in spremljanje flot, ter orodja za lokalni nadzor in izobraževanje operaterjev. To omogoča hitro in varno uvajanje vozil v različna okolja ter hitro reakcijo v primeru zapletov. Vozilo je združljivo s sodobnimi aplikacijami za rezervacije, omogoča pametni vstop ter odpira nova vrata urbanega prevoza. Celostna rešitev v enem paketu daje mestom, podjetjem in operaterjem vse, kar potrebujejo za takojšnjo vključitev v svet robotaksijev.


Kje in kdaj – časovnica uvedbe

Junija 2025 je bil ID Buzz AD predstavljen v Hamburgu, z jasno usmeritvijo v serijsko proizvodnjo. Konec leta 2025 se bodo začeli pilotni projekti z varnostnimi vozniki, najprej v Hamburgu in nato še v Los Angelesu na Uberjevi platformi. Leta 2026 je predviden komercialni začetek v Hamburgu in Los Angelesu, brez varnostnih voznikov, če bodo regulatorji to dovolili. Uber načrtuje, da bo v naslednjem desetletju v ZDA na cestah že do 10.000 teh vozil.

Odkrili smo, kje so cene za isto zobozdravstveno storitev za skoraj 3-krat nižje! Preverite tukaj
Ali ste kdaj pomislili, kako daleč ste pripravljeni iti – dobesedno in finančno – za popoln nasmeh? Cene zobozdravstvenih storitev lahko nihajo od povsem sprejemljivih do vrtoglavo visokih. Kaj

Tekmeci in strateški pomen

Na trgu robotaksijev trenutno vodita Waymo, ki ima več kot 1.500 vozil v ZDA, ter Tesla, ki načrtuje lansiranje omejene flote v Austinu. Volkswagen pa ponuja zanimive mini-buse, ki so zasnovani tako, da zagotavljajo prostorno in prijetno izkušnjo potnikom. Za razliko od Tesle, ki razvija predvsem lastno storitveno rešitev, Volkswagen mestom in operaterjem ponuja celovito rešitev v paketu. S tem zmanjšuje ovire za vstop na trg in omogoča hitrejšo uvedbo tehnologije v praksi.


Družbeni, politični in gospodarski učinki

Avtonomni mini-taksiji bodo omogočili izboljšanje mobilnosti v mestih in na podeželju, kjer je javni prevoz omejen. To je še posebej pomembno za starejše, invalide ter vse, ki nimajo vozniškega dovoljenja. Gospodarsko gledano bo digitalizacija transportne panoge prinesla nova delovna mesta, predvsem na področjih operativnega nadzora, vzdrževanja in digitalne infrastrukture. Hkrati lahko dolgoročno zniža stroške prevoza na potnika, kar dodatno spodbuja trajnostni razvoj in skupno uporabo vozil.

Gospod počiva v samovozečem avtomobilu
Foto: samovozeči avtomobil

Na politični ravni je regulacija samovozečih vozil po standardu SAE L4 še vedno v razvoju, vendar pilotni programi v Hamburgu in Los Angelesu ustvarjajo pomemben presedan. To dodatno odpira vprašanje, ali bodo države pravočasno prilagodile zakonodajo in ali bodo znala izkoristiti priložnosti, ki jih prinaša nova tehnologija.


Izzivi in kritična vprašanja

Prihodnost avtonomnega prevoza prinaša številne izzive. Eno ključnih vprašanj je varstvo zasebnosti in podatkov:

Kdo bo upravljal z informacijami o potnikih in njihovih poteh? Regulativna vprašanja ostajajo odprta. Kdo bo odgovoren v primeru nesreče, vozilo, operater ali proizvajalec?

Kako bo potekal prehod iz obdobja, ko so v vozilu še prisotni varnostni vozniki, v obdobje popolnoma samostojne vožnje?

In nenazadnje, ali bo digitalna mobilnost v prihodnje dopolnila ali celo izrinila tradicionalni javni prevoz?


Svet brez voznika

Volkswagen z modelom ID Buzz AD odpira novo poglavje v razvoju urbanega prevoza. Gre za prvi resni poskus uvedbe popolnoma avtonomnega robotaksija na ceste evropskih in ameriških mest. Uspeh bo odvisen od hitrosti uvedbe, skladnosti s politiko in pripravljenosti uporabnikov na spremembe. Čaka nas obdobje hitrih sprememb, kjer se bosta morali tehnologija in družba še prilagoditi. Bo vožnja brez voznika postala kmalu vsakdanjik? Začetek poti je tu.

Pripravil: J.P.

Vir: TechRadar, Welt, Jalopnik, CarScoops, Reuters, Freepik

303
200 SEK