• 21.78C Novo mesto
  • 10:30
  • Pet, 23.08.2019

Kako deluje Google? (poenostavljeno) – 1. del

Kar se je začelo konec devetdesetih let prejšnjega stoletja kot raziskovalni projekt, ki sta ga vodila Larry Page in Sergey Brin, dva študenta na doktorskem študiju Stanfordske univerze, je zdaj eno najbolj vplivnih podjetij na svetu: Google.

Sprva je bil cilj študentov ustvariti učinkovit iskalnik, ki bi uporabnikom omogočal ustrezne povezave do odgovora na zahteve pri iskanju.

Medtem ko je iskanje še vedno osnovni namen Googla, podjetje zdaj ponuja storitve in še marsikaj, od (med mnogimi) shrambe e-pošte in fotografij do programske opreme za produktivnost (zbirka Google Docs), spletnega brskalnika Chrome, mobilnega operacijskega sistema Android, prenosnih računalnikov Chrome in Mobilni telefon Pixel.

Google se je iz tega dvosmernega podjetja razvil v korporacijo vredno več milijard dolarjev. V letu 2015 se je prestrukturiral in je danes biser matične družbe Alphabet, zaradi česar je eno največjih in najbogatejših podjetij na svetu.

Google je že dolgo najbolj obiskana spletna stran na spletu. Praktično vsak »webmaster« želi, da je njegovo spletno mesto visoko na Googlovih straneh z rezultati iskanja (SERP), ker se to skoraj vedno prevede v več prometa.

Google je pridobil tudi druga internetna podjetja, od storitev spletnega dnevnika do YouTuba. Nekaj ​​časa je iskalna tehnologija podjetja celo poganjala iskalnike konkurenčnih podjetij: Yahoo se je zanašal na Googlova iskanja skoraj štiri leta, dokler ni razvil lastne tehnologije iskalnikov leta 2004.

google

google

V tem članku bomo pogledali kaj je v ozadju Googlovega poslovanja, njegovem iskalniku. Pogledali bomo tudi druge storitve, ki jih ponuja Google. Potem bomo hitro pokukali na nekatera orodja, programska in strojna, ki jih je Google razvijal v preteklih letih. Prav tako bomo izvedeli več o opremi, ki jo Google uporablja, da ohrani svoje obsežno delovanje. Nazadnje bomo podrobneje pogledali Google, kot podjetje.

KOLIKO NIČEL?

Googlovo ime je različica besede »googol«, ki je matematični izraz za enico, ki mu sledi 100 ničel. Page in Brin sta menila, da ime pomaga pri ilustriranju Googleovega monumentalnega poslanstva: organiziranje milijarde bajtov podatkov, najdenih na spletu.

Iskalnik Google

Iskalnik Google ostaja temelj vsega, kar podjetje počne. Ne glede na to, da je Google med svojo potjo napravil toliko sprememb, je videti, da je njegov osnovni namen še vedno jasen: pomagati uporabnikom najti tisto, kar hočejo na internetu. In tu se pojavi iskalnik Google.

Pandu Nayak je v podjetju že več kot 14 let in je zdaj podpredsednik za iskanje.

»Ena od glavnih stvari, ki se v teh 14 letih, ki so izjemno cenjena, ni spremenila, je ta zamisel, da smo zgradili iskalnik za uporabnike, gradili na iskanju, ker se ljudje zatečejo v Google po stvari, ki so pomembne v njihovem življenju,« pravi Nayak. »To je naša globoka, globoka odgovornost, da jim damo pravilne rezultate, odlične odgovore in jim pomagamo, da bolj učinkovito živijo svoje življenje.«

Iskalnik Google je močno orodje, vendar je internet velik kraj. Včasih je težko najti tisto, kar iščete. Nayak in mnogi drugi v celotnem podjetju stojijo za idejo, da je za nas, ki smo pripravljeni – ugotoviti, kaj želimo – njihova odgovornost, ne glede na to, kaj vtipkate v iskalno vrstico. Študirajo jezik in namen, vključujejo strojno učenje in umetno inteligenco ter beležijo vsako iskanje, ki se izvaja, da bi uporabniku olajšali delo.

Začelo se je pred leti in se nadaljuje še danes, ko je Google iskalnik spoznal razliko med, recimo, Penélope Cruz in Penélope Cruze, saj je ugotovil, da v nekaterih primerih ljudje uporabljajo besedo »change« in »convert« (spremeni in pretvori) za enako dejanje.

Nayak je izvedel korekturo črkovanja in iskalnik sopomenk ter univerzalno iskanje, ki uporabnikom omogoča ne le, da najde spletne strani, ki jih iščejo, temveč tudi fotografije, videoposnetke in drugo.

Ko se je pridružil podjetju, je (kot mnogi drugi) menil, da je Google presenetljivo dobro delal. Vendar so se pričakovanja glede iskalnika – in podjetja – povečala, prav tako pa so se pričakovanja spremenila. Ali pretvorila.

»Naše prizadevanje je, da ne potrebujete nobenega posebnega strokovnega znanja pri iskanju. Želimo, da bi lahko našli načine, da bi razumeli, kaj iščete…«

Vse, kar je dejal, je to, da nam lahko Google pomaga zožiti kar iščemo s specializiranimi iskanji. Brskamo lahko po različnih kategorijah, ki se nanašajo na naše ključne besede, vključno z:

  • Slike
  • Zemljevidi
  • Novice ali video posnetki
  • Izdelke ali storitve, ki jih lahko kupite na spletu
  • Vsebina v knjigah
  • Videoposnetki
  • Študijski dokumenti

Če na primer v kategoriji novic iščete izraz »Google Earth«, bodo rezultati vključevali samo članke z novicami, ki vsebujejo te ključne besede. Rezultati bodo zelo različni od običajnega Google SERP.

Tako kot vsi iskalniki Google uporablja poseben algoritem za določanje rezultatov iskanja. Medtem ko Google deli nekaj dejstev o svojem algoritmu, so posebnosti poslovna skrivnost. Tako lahko Google ostane konkurenčen drugim iskalnikom in zmanjša možnost, da nekdo izve, kako zlorabiti sistem.

google

google

Google uporablja avtomatizirane programe, imenovane pajki, tako kot večina iskalnikov, ki pomagajo ustvarjati rezultate iskanja. Google ima velik indeks ključnih besed, ki pomagajo določiti rezultate iskanja. Kaj loči Google od tega, kako uvršča svoje rezultate, kar določa vrstni red, ki ga Google prikaže na svojih straneh z rezultati iskanja? Google uporablja zaščiteni algoritem, imenovan PageRank, ki vsaki spletni strani dodeli oceno ustreznosti.

PageRank spletne strani je odvisen od nekaj dejavnikov:

  • Pogostost in lokacija ključnih besed na spletni strani: če se ključna beseda pojavi samo enkrat v telesu strani, bo prejela nizko oceno za to ključno besedo.
  • Kako dolgo je spletna stran obstajala: Ljudje vsak dan ustvarjajo nove spletne strani in vse se ne zadržijo dolgo na spletu. Google dodaja več vrednosti na straneh z uveljavljeno zgodovino.
  • Število drugih spletnih strani, ki povezujejo zadevno stran: Google preveri, koliko spletnih strani se povezuje z določenim spletnim mestom, da bi ugotovilo njeno ustreznost.

Od teh treh dejavnikov je tretji najpomembnejši. Ker Google gleda na povezave do spletne strani kot glasovanje sistema. Najboljši način, da zagotovite, da je vaša spletna stran visoko na Googlovih rezultatih iskanja, je zagotoviti veliko vsebine, tako da se bodo druga spletna mesta povezala vašo stran. Več povezav, ki jih dobi vaša stran, višja bo ocena PageRank. Če privabite pozornost strani z visoko oceno PageRank, bo vaš rezultat boljši.

KAJ JE PAJEK, KI GA GOOOGLE UPORABLJA?

Iskalnik pajek: skenira spletne strani in ustvarja indeksov ključnih besed. Ko je pajek obiskal, skeniral, kategoriziral in indeksiral stran, sledi povezavam iz strani na druge strani. Pajek bo še naprej »pajkal« z enega mesta na drugega, kar pomeni, da indeks iskalnika postane bolj celovit in robusten.

Več si preberite v 2. delu – Kako deluje Google?, tukaj.

Avtor: Marko Vidrih

Kako deluje Google? (poenostavljeno) – 1. del
1 od 1
google
google
Kliknite na sliko za prikaz celotne slike.