
Skriti pomen za slavnimi logotipi
Od trenutka, ko se zjutraj zbudimo in preverimo svoj telefon, do trenutka, ko zaspimo, nas vsak dan bombardirajo z več tisoč logotipi. Lahko bi rekli, da je edini način, da se izognemo tej prezasedenosti korporativne blagovne znamke, da živimo na zapuščenem otoku, toda celo Tom Hanks je imel blagovno znamko odbojkarskega prijatelja v filmu Brodolom. Verjetno niste bili pozorni na pomen teh logotipov, toda tako kot umetniško delo iz 17. stoletja ima večina logotipov globlje in, upamo si reči, skrite pomene.
Poglejmo si nekaj najbolj znanih:
Subaru
Skupina zvezd v logotipu Subaru ne daje smo iskren viddez: pravzaprav gre za skupino zvezd v ozvezdju Taurus, ki se imenuje Pleiades. V japonščini se ta konstelacija imenuje Subaru, kar pomeni »združiti se«.

Logotip Subaru
Največja zvezda v logotipu predstavlja Fuji Heavy Industries, pet manjših zvezd pa pet podjetij, ki so se združila v Fuji Heavy Industries. Modro ozadje na logotipu je tam, ker so zvezde v tej konstelaciji globok odtenek modre barve. Pleiades nosi tudi ime Seven Sisters, ki je tudi ime skupine ženskega kolidža v Ameriki – kul zavoj v zvezi s tem Priceonomskim poročilom, ki podrobno opisuje, kako je znamka Subaru postala priljubljena med potrošniki lezbijk v Ameriki.
Amazon
Če obstaja ena spletna stran, ki jo jemljemo za samoumevno, je to Amazon, in morda če veliko nakupujete preko spleta, je ta tudi vaša najljubša stran. Amazon je edini kraj, kjer lahko kupite 50 kilogramov hrane za pse, par brezžičnih slušalk in vzglavnik s sliko po želji. Amazon dobesedno prodaja vse, njihov logotip pa to subtilno odraža.


Logotip Amazon
Ob začetku novega tisočletja je Amazon predstavil logotip, ki ga še danes uporabljajo. Morda je videti kot nasmeh, kot v »Veseli me, da mi ni več treba zapustiti svoje hiše, da bi lahko kupil kar potrebujem!«, ki poteka iz »a« in kaže na “z”, kar pomeni, da prodajajo vse od A do Z.
Toyota
Ste kdaj pomislili, kaj naj bi bil logotip Toyote? Toyota je največji svetovni proizvajalec avtomobilov in ima enega najbolj prepoznavnih logotipov, a pomen za zanke je za večino ljudi skrivnost.

Logotip Toyota
Toyota je predstavila svoj trenutni logotip leta 1990 in verjetno lahko rečemo, da ga ne bodo nikoli zamenjali. Pri Toyoti menijo, da tri elipse simbolizirajo »združitev src naših kupcev in srce Toyotinih izdelkov”, ozadje pa je za »tehnološki napredek blagovne znamke in brezmejne priložnosti, ki so pred nami«.
BMW
Verjetno ste seznanjeni z logotipom BMW. Kaj pa ta predstavlja poleg dragega avtomobila? Morda cenejša popravila motorja?

Logotip BMW
Leta 1917 je bil BMW blagovna znamka brez logotipa. Lastnik Bayerische Motoren Werke, Franz Josef Popp, je to moral spremeniti, potem ko se je blagovna znamka ločila od podjetja Rapp Motor. Večina ljudi, celo avto ljubitelji, menijo, da logotip BMW predstavlja propeler za zrakoplove ali zračni vijak, vendar je Kai Jacobsen, zgodovinar BMW, razkril ta mit. Logotip je v bistvu poklon Rappovemu staremu logotipu, vendar je BMW namesto črnega konja v sredini uporabil modro-bele, nacionalne barve Bavarske.
Šele leta 1927 se je logotip pojavil na dejanskem BMW-jevem izdelku in vsi so ga vzljubili. Poleg nekaj manjših sprememb je bilo srce logotipa vedno enako, zdaj že več kot 100 let.
Nike
Če bi vas kdo prosil, da si predstavljate logotip blagovne znamke, ki je povezan s športom, bi skoraj zagotovo prišela na misel slavna Nike »kljukica«. To danes najdemo skoraj povsod. Glede na intervju z ustanoviteljem podjetja Nike, Philom Knightom, na CBS, je najbolj znani logotip čevljev na svetu nastal leta 1971 za pičlih 35 dolarjev, kar za skico plačal študentu Portland State University Carolyn Davidson, v prvih dneh blagovne znamke. Po mnenju oblikovalca je »velika debela kontrolna oznaka« (kot jo je Knight poimenoval) in predstavlja hitrost zvoka.

Logotip Nike
Nike je šele leta 1995, registriral blagovno znamko za »kljukico« in ta je postala celostna identiteta blagovne znamke.

Versace
Gianni Versace je bil pod močnim vplivom antične grške kulture, grški ključni vzorec pa se pojavlja okoli logotipa Versace, toda kdo je ta punca na sredini? To naj bi bila grška pošast, Medusa ali Meduza.

Logotip Mercedes-Benz
Grozna pošast s kačami namesto las. Kogarkoli je pogledala v oči, je na mestu okamenel. Meduzo je ubil Perzej, tako, da je pred njo nastavil svoj ščit, da se je v njega videla in okamenenela na mestu, potem ji je odsekal glavo, a njena moč okamenjevanja je še zmerom delovala. Kasneje jo je podaril Ateni, ki mu je pri tem dejanju pomagala skupaj s Hermesom. Po grški mitologiji naj bi strupene kače nastale iz kapelj krvi, ki je polzela iz torbe, v kateri je Perzej nosil Meduzino glavo.
Logotip Versace predstavlja sicer lepo meduzo, z lepimi lasmi. Tako kot bi pogled na grško Meduzo spremenil človeka v kamen, vas lahko en pogled na kos Versaceja obnemi, ob tem pa obstojite na mestu.
Mercedes-Benz
Ko govorimo o simbolih razkošja, preprosta trokraka zvezda Mercedes-Benza nosi veliko ulične verodostojnosti.

Logotip Mercedes-Benz
Ljudje na avtomobilskem blogu The News Wheel pojasnjujejo, da se logotip Mercedes-Benz sploh ni začel kot logotip, ampak zvezda, narisana na razglednici, ki jo je Gottlieb Daimler poslal svoji ženi leta 1870. Ta predstavlja lokacijo njegove tovarne in kako bo svetloba »zasijala nad njegovo tovarno in prinesla blaginjo«. Daimlerjevi sinovi Paul in Adolf sta v začetku 20. stoletja začela uporabljati trokrilni zvezdni logotip za svojo avtomobilsko znamko DMG. Ko se je DMG leta 1926 združil z Benz & Cie, sta slavno zvezdo vključila z lovorovim vencem. Od takrat je venec zapuščen, toda tri točke v zvezdi predstavljajo popolno prevlado zemlje, morja in zraka.
Lacoste
Lacoste se je utrdil kot srajca za vsak ovratnik. V dvajsetih letih je bil René Lacoste teniška zvezda, ki se je umaknil iz bombažne majice s kratkimi rokavi, ki so jo nosili predvsem britanski polo igralci. Njegov vzdevek v Ameriki je bil Alligator, ampak ker še v dvajsetih letih nihče ni vedel za razlike med aligatorji in krokodili, so ga v rodni Franciji imenovali Krokodil.

Logotip Lacoste
Sprejel je ta nenavaden novi vzdevek in začel nositi majice, srajce in puloverje z lastnim osebnim logotipom, na in izven teniškega igrišča. Ko se je Lacoste upokojil leta 1931, je začel masovno tržiti svoje srajce, vendar je šele v petdesetih letih, ko je znamka pristala v Združenih državah Amerike in razvila sledenje teniških igralcev, igralcev golfa in najstnikov, katerih starši so si jo lahko privoščili, postala uspešna. Lacoste je postal modna ikona.

Tesla
Če želite električni avtomobil, ki ne izgleda kot nekaj, kar bi vozil gospod Bean, morate kupiti elegantno in seksi Teslo. Od leta 2003 je Elon Musk spremenil pogled na električna vozila, ampak kaj pa je s tem logotipom T?

Logotip Tesla
Seveda, ime podjetja je poklon slavnemu elektro inženirju, fiziku in noremu znanstveniku Nikoli Tesla, zato je smiselno, da veliko ljudi domneva, da T predstavlja priimek Tesla. Vendar pa je Elon Musk to govorico zatrl januarja 2017, potem ko je uporabnik Twitterja UKPJD Muska vprašal, kakšen je pomen logotipa T. Musk je odgovoril: »Podobno kot SpaceX, je T podoben prerezu električnega motorja, tako kot je X podobna raketni poti.«
Poznate tudi vi kakšen skriti pomen določenega logotipa? Morda celo slovenskega?
Če ste na vprašanje pritrdili, vas prosimo, da dodate opise pod komentar.
Pripravil: Marko Vidrih