
Spletna trgovina: lokacija stranke določi ceno
Spletna trgovina včasih nižjo ceno ponudi kupcu z juga, včasih pa s severa, tako enkrat profitira eden, drugič pa drugi. Študija kaže, da se cene za enake izdelke v spletnih trgovinah, večinoma razlikujejo, glede na lokacijo kupca.
Cene v spletni trgovini se za nekatere izdelke ponekod spreminjajo vsako minuto. Vendar pa zelo malo spletnih trgovcev na drobno uporablja individualizirane razlike v cenah. To je rezultat študije Marktwächter iz Nemčije.
Da bi ugotovili, ali kupci plačujejo različne cene istega izdelka v isti spletni trgovini, je 1550 članov preučilo Amazon in še 16 spletnih trgovcev na drobno.
»Sedanji rezultati so nov primer težke primerljivosti cen za potrošnike na internetu,« kritizira vodja ekipe Kirsti Dautzenberg. »Potrošniki nimajo več zanesljive cene.«
Amazon je postal svetovna spletna trgovina
Danes na svetu skoraj ne obstaja izdelek, ki ga spletna trgovina Amazon ne prodaja. Na svetu tudi skoraj ni mogoče najti območja, kamor ne bi mogli naročiti izdelka iz te spletne trgovine.

Spletna trgovina
Regionalne razlike v cenah, odkrite v spletnih trgovinah
Na primer, pri spletnem prodajalcu so kupci iz Marburga (Nemčija) plačali za motorno olje 25 evrov manj kot v preostalem delu republike. V primeru igrač, so se cene razlikovale celo za nekaj več kot 61 odstotkov blaga. Včasih se zaračunajo tudi različni stroški pošiljanja oziroma dostave. Kako Amazon, Zalando, Home Depot in podobne spletne trgovine v tako kratkem času spremenijo svoje cene v svoji spletni trgovini?

Študija ni našla sistematičnih cenovnih popustov v spletnih trgovinah. Včasih so kupci profitirali na jugu, včasih na severu. Vodja digitalne ekipe Lina Ehrig iz Verbraucherzentrale Bundesverband zato zahteva večjo preglednost v vsaki spletni trgovini.
»Če lokacija, obnašanje kupca ali naprava vpliva na ceno, ki jo plačate za izdelek, morajo potrošniki to vedeti,« pravi Lina Ehrig.
Nasveti za varno spletno nakupovanje
V mesecu decembru bo na milijone evrov porabljenih za spletno nakupovanje. Medtem, ko ljudje opravljajo transakcije za spletne nakupe, pa hekerji prežijo nad njimi. Večina spletnih trgovin ne zagotavlja zadostne varnosti. Ti nasveti vam lahko pomagajo, da ostanete bolj varni.
-
Uporabite spletne trgovine, s katerimi ste seznanjeni
Kupujete na zaupanju vrednem spletnem mestu, naj vam bo spletna trgovina poznana.. Rezultati iskanja vas lahko zavedejo, še posebej, če ste že mimo prvih nekaj strani v brskalniku. Če poznate spletno trgovino, je manj verjetno, da se boste opekli. Bodite pozorni na spletne trgovine, ki uporabljajo različno domeno (na primer .net namesto .com) – to so najstarejši trik. Cena v tovrstnih spletnih trgovinah je lahko mamljiva, ampak tako vas preusmerjajo, da bi se dokopali do vaših podatkov.

Spletna trgovina
-
HTTPS namesto HTTP
S svojo kreditno kartico nikoli ne kupujte v spletni trgovini, ki nima SSL (varnega vtiča), nameščenega vsaj v šifriranju. Ali ima spletno mesto SSL, boste vedeli, če se URL za spletno mesto začne s HTTPS, namesto samo HTTP. Pojavi se tudi ikona zaklenjene ključavnice – navadno levo od URL-ja v naslovni vrstici (odvisno od vašega brskalnika).
-
Privatizirajte svoj Wi-Fi
Če nakupujete preko javnega Wi-Fi-ja, se držite znanih omrežij, tudi če so brezplačna, kot so tista, ki jih najdete v trgovinah in lokalih. Vsem ponudnikom v našem okrožju najhitrejših brezplačnih nacionalnih omrežij Wi-Fi je na splošno mogoče zaupati, vendar vseeno ostanite previdni.
-
Ustvarite močna gesla
Pri bančništvu in nakupovanju preko spletnih trgovin ni nič pomembnejše, kot močno geslo. Toda celo vaše popolno geslo ni popolno. Pametnejša poteza: uporabite upravitelja gesel, da za vas ustvari nepreklicna bolj varna gesla in jih ne hranite na računalniku (uporabite USB ključ).

- Brskalnik Abine Blur
Abine Blur je dodatni brskalnik, ki deluje kot osnovni upravitelj gesel in še veliko več. Za 36 dolarjev na leto vam bo omogočil nakupovanje, ne da bi vam bilo treba razkriti vaše e-pošte, telefonske številke ali celo številke kreditne kartice v spletni trgovini. To je ena od najbolj impresivnih spletnih rešitev za zasebnost, ki smo jih videli v letošnjem letu.
-
Nakupi preko aplikacij
Nakup v spletni trgovini preko mobilnih naprav, se ne razlikuje veliko od nakupa na stacionarnih napravah. Preprosto uporabljajte aplikacije, ki jih neposredno ponujajo trgovci na drobno, kot so Amazon in Target denimo. Če želite poiskati željen izdelek, uporabite aplikacijo in nato neposredno preko nje opravite nakup, ne da bi obiskali spletno mesto.

Spletna trgovina
-
Darilne kartice
Darilne kartice so najbolj pogosta praznična darila vsako leto, in to leto ne bo izjema. Kupujte jih direktno pri trgovcih, ki jih ponujajo; goljufivci radi prodajajo darilne kartice na spletnih mestih, kot so eBay, večinoma pa se izkaže, da gre za kartice z malo ali brez sredstev. Prepričajte se, da je na spletnem mestu (spletna trgovina), ki ga uporabljate, na voljo trdna in jasna politika o zavarovanju. Še bolje, pojdite neposredno v fizično trgovino (če je to mogoče).
-
Preverite prodajalca
Bodite pozorni na spletno stran, vendar opravite še dodatno raziskavo (če spletne trgovine ne poznate). Na spletni strani https://www.preveri.si/ lahko preverite kdo je lastnik registrirane domene. Yelp in Google sta polna pregledov trgovcev na drobno. Obstaja razlog, da je kraja podatkov danes najpogostejša pritožba glede kibernetske kriminalitete.
Če vidite le pozitivne povratne informacije in ne morete povedati, ali so avtorji komentarjev legitimni kupci, sledite svojim instinktom
Če nič drugega, se popolnoma prepričajte, da imate konkreten naslov in telefonsko številko od prodajalca. Ko gredo stvari narobe, imate možnost, da vložite pritožbo. Pravzaprav podjetje najprej pokličite, preden se pritožite in razložite, kje se je zapletlo.
Pripravil: Marko Vidrih