
Angleško turistko šokirale cene na Hrvaškem: ‘Dražje kot v Londonu! Kako ljudje tukaj živijo?’
Cene na Hrvaškem – Poletna turistična sezona na Hrvaškem je v polnem teku, s tem pa se na družbenih omrežjih pogosto pojavljajo vtisi in izkušnje obiskovalcev. V ospredje je tokrat stopila angleška TikTokerica Alex, katere video je sprožil burno razpravo. Alex, ki ima sicer družino tako na Hrvaškem kot v Srbiji in je med svojim potovanjem obiskala mesta, kot so Reka, Rovinj in Pula, je delila svoje presenečenje in zmedo nad cenami, trdeč, da so te celo višje kot v Londonu.
Cene, ki so osupnile angleško obiskovalko
Alex je v svojem videu povsem odkrito izrazila svoje osuplost nad cenami v hrvaških trgovinah. “Ne morem verjeti, kako drago je. Doživelo je to, da je dražje kot v Londonu. Sprašujem se, kako ljudje tukaj sploh živijo?” je z nejevero pripovedovala v kamero. Kot nazorne primere je navedla ceno konzerve tune, ki je stala 4 evre, in sladoleda, za katerega je odštela kar 8 evrov.
Z njenega vidika so te cene povsem nezaslišane. “Tega še nisem videla v Veliki Britaniji. To je kot premium nakupovanje v Britaniji,” je poudarila, s čimer je želela ponazoriti, da so podobne cene v njeni domovini običajne le v izjemno luksuznih trgovinah ali za zelo specifične, drage izdelke. Edino, kar jo je med nakupovanjem navdušilo, je bila glasba, ki je vedno igrala v trgovinah. Njena izjava je hitro odjeknila in sprožila široko razpravo o življenjskih stroških na Hrvaškem.
Burni odzivi in razdeljena mnenja
Alexin video je sprožil pravi val komentarjev in različnih odzivov, ki so razgalili kompleksnost percepcije cen med turisti in lokalnim prebivalstvom. Mnogi Hrvati so se strinjali z Alexinim mnenjem, vendar z opazno mero cinizma in grenkobe.

Drugi so izrazili globoko zaskrbljenost nad vsakodnevnim preživetjem. Sočutna uporabnica TikToka je tako poudarila realnost mnogih: “Pomislite, kako je šele samohrani materi z dvema ali več otroki. Preživlja se, ne živi.” Ti komentarji kažejo na resnične izzive, s katerimi se soočajo hrvaška gospodinjstva ob nenehni inflaciji in rasti cen, še posebej v turistični sezoni.
Vendar pa se v razpravi niso oglasili le tisti, ki se z Alex strinjajo
Pojavili so se tudi glasovi, ki so njeno primerjavo z Londonom označili za pretirano ali zavajajočo. Eden od TikTokerjev je odločno zapisal: “Lažeš, London je dražji vsaj za 60 % v najcenejšem segmentu. Ti primerjaš premium izdelke, ki so v Londonu minimalno 80 % dražji.” Ta kritika nakazuje, da je Alex morda izbrala dražje izdelke ali trgovine, ki so namenjene turistom, kar ne odraža celotne slike cenovne dostopnosti za lokalno prebivalstvo. Vprašanje je, ali je TikTokerica naletela na ‘turistične’ cene v priljubljenih obalnih mestih, ki so tradicionalno višje, ali pa je šlo za splošen dvig cen, ki prizadene vse.

Širše implikacije in socialna omrežja
Alexina izjava in posledična razprava ponazarjata širši trend, kjer socialna omrežja postajajo ključni dejavnik pri oblikovanju pričakovanj turistov in odpiranju pomembnih družbenih razprav. Takšni videoposnetki hitro postanejo viralni in vplivajo na percepcijo določene destinacije. Hkrati pa razkrivajo tudi neizprosno realnost inflacije, ki ne prizadene le Hrvaške, temveč številne evropske države.
Izziv za Hrvaško, ki se močno zanaša na turizem, je najti ravnotežje med privabljanjem turistov in zagotavljanjem dostojnega življenjskega standarda za svoje prebivalce. Razprava o cenah in kupni moči ostaja tako pereča tema, ki presega zgolj posamezne izkušnje turistov.
Napisal: K. J.
Vir: 24sata.hr