
‘Igra pitja’ obnorela skoraj pol milijona ljudi, najbrž vas zanima, kako se jo igra
Si predstavljate, da se izmislite igro za dvig razpoloženja med prijatelji, vendar se je njena priljubljenost kot požar začne hitro širiti po družabnih omrežjih? V začetku decembra je možakar po imeni Mark Hamlet svoji tašči in tastu privoščil izlet v lokalni pub v severni Angliji. Da bi ujel trenutek, je na Facebooku delil fotografijo starejšega para in v šali rekel, da ju mora ‘spraviti v posteljo’. »Ne iščem nič norega,« je zapisal. Skoraj takoj so prijazni tujci iz vse Britanije začeli pošiljati vino, pivo in brezalkoholne pijače na njihovo mizo v pubu George Inn blizu Stoke-on-Trenta. Velikodušnost je postala tako velika, da je moral Hamlet odvečno pijačo razdeliti po pubu. Možakar je postal udeleženec igre popivanja, ki je obnorela Veliko Britanijo in izstopa kot eden najbolj simpatičnih nacionalnih trendov v zadnjem času. Ta edinstvena igra vključuje neznance, ki drug drugemu kupujejo pijačo iz dobre volje in upajo, da bodo dobili brezplačno pijačo, ko sami obiščejo pub.
Kako poteka igra?
Pojav je omogočila nenavadna funkcija v aplikaciji JD Wetherspoon, največje verige pubov v Združenem kraljestvu, pogovorno znana kot ‘Spoons’. Aplikacija omogoča uporabnikom, da ročno vnesejo svojo lokacijo in nato prek spleta naročijo pijačo za katero koli mizo v katerem koli pubu Spoons po vsej Veliki Britaniji. Po pisanju britanskih medijev igra deluje takole: Posamezniki, ki iščejo brezplačno pijačo, pošljejo fotografije svojih obrazov, skupaj z imenom lokala, številko mize in zahtevo za pijačo, na Facebook stran z naslovom Wetherspoons The Game!. Ekipa 22 prostovoljnih moderatorjev vestno brska po objavah igralcev in vsak večer izbere nekaj deset zmagovalcev. Nato se objavijo slike zmagovalcev, kar pogosto povzroči krog brezplačnih pijač. Moderatorji morajo pogosto posredovati, da ustavijo objave, ko je naročenih preveč pijač.

Dve Facebook skupini, ena javna in ena zasebna, z več kot pol milijona članov
Chris Illman, 42-letni ustvarjalec igre, jo je prvotno zasnoval kot razvedrilno dejavnost med prijatelji pred šestimi leti. Igra se je razširila in pridobila na priljubljenosti. Illman zdaj nadzira dve Facebook skupini, eno javno in eno zasebno, z več kot pol milijona članov. Po njegovih besedah je igra Wetherspoonsu prinesla približno milijon funtov prihodkov. Tim Martin, ustanovitelj verige pubov, ki naj bi kmalu dobil britanski naziv vitez za “zasluge v gostinstvu in kulturi”, pojava v medijih ni želel komentirati. Veriga se je leta 2018 umaknila iz družbenih medijev, deloma zato, ker je Martina skrbelo, da ljudje preživijo preveč časa na Facebooku. Tradicija nakupovanja pijače za družbo v pubu s pričakovanjem vzajemnosti je globoko zakoreninjena v britanski kulturi, kar omogoča, da igra napreduje in pozitivno vpliva. Facebook stran je polna objav posameznikov, ki iz različnih razlogov iščejo pijačo. Nekateri delijo osebne težave, drugi slavijo življenjske dogodke.
Na zdravje …
N. D.; Foto: Shutterstock