
Kako deluje Google? (poenostavljeno) – 3. del
Kar se je začelo konec devetdesetih let prejšnjega stoletja kot raziskovalni projekt. Vodila sta ga Larry Page in Sergey Brin, dva študenta na doktorskem študiju Stanfordske univerze. Zdaj je eno najbolj vplivnih podjetij na svetu: Google.
V 1. delu članka »Kako deluje Google?« smo pogledali kaj je v ozadju Googlovega poslovanja – njegovem iskalniku. Sledil je 2. del, kjer smo več pozornosti namenili Googlovim aplikacijam (izdelkom in storitvam, ki jih Google ponuja), pogledali pa smo še v Googlove podatkovne centre. V 3. in tudi zadnjem delu članka »Kako deluje Google?«, pa smo raziskali, kako Google ustvarja denar in kakšna je kultura podjetja Google?
Kako Google ustvarja denar?
Ima več načinov ustvarjanja prihodkov, ki presegajo zasebne naložbe ali prodajo delnic. Google uporablja več metod za partnerstvo s trgovci in oglaševalci: Google Pay, Google Ads, Google AdSense in Google Analytics so le nekateri izmed njih.
Google Pay (prej Google Denarnica) je storitev, ki je namenjena lažjemu nakupu potrošnika. Na strani potrošnikov uporabniki ustvarijo brezplačen račun Google Pay in vnesejo številke kreditnih ali debetnih kartic, ki jih Google hrani v varni podatkovni zbirki.
Ko uporabnik obišče trgovca (na drobno), lahko s storitvijo Google Pay, bodisi na spletu ali v trgovini uporabi storitev Pay in Google olajša transakcijo z »številko virtualnega računa« – kar Google opisuje kot »vzdevek« za številko vaše dejanske kartice. Google podjetju ali potrošniku ne zaračuna pristojbine. S storitvijo Google Pay v resnični trgovini lahko potrošniki s svojimi pametnimi telefoni plačajo, kreditne kartice pa pustijo doma.

Glavni način, na katerega Google ustvarja svoj prihodek, je prek oglaševalskih storitev, ki se imenujejo Google oglasi (Ads) in AdSense. Pri oglasih oglaševalci Googlu pošiljajo oglase, ki vključujejo seznam ključnih besed, ki se nanašajo na izdelek, storitev ali podjetje. Ko Google uporabnik po spletu išče eno ali več od teh ključnih besed, se oglas prikaže na SERP-ju v stranski vrstici. Oglaševalec plača Googlu vsakič, ko uporabnik klikne oglas in je preusmerjen na spletno mesto oglaševalca.

Google AdSense
AdSense je podoben, vendar lahko spletni skrbnik namesto prikazovanja oglasov na Google SERP vključi oglase na spletno mesto. Googlovi pajki pregledujejo spletno mesto in analizirajo vsebino. Nato Google izbere oglase, ki vsebujejo ključne besede, pomembne za spletno mesto spletnega skrbnika. Spletni skrbniki lahko prilagodijo vrsto in lokacijo oglasov, ki jih ponuja Google. Vsakič, ko nekdo klikne na oglas na spletnem mestu, prejme del prihodka od oglasa (Google pa dobi preostanek).
Google Analytics
Google Analytics je močno orodje, ki sledi prometu do spletnih mest in jim omogoča boljše razumevanje, kdo so njihovi uporabniki in kaj želijo na svojih spletnih mestih.
Googlova strategija z oglasi in AdSense zagotavlja oglaševalcem umestitve oglasov, ki so neposredno ciljno usmerjeni na Googlove uporabnike, ki bodo najverjetneje kupovali njihove izdelke ali storitve, tako da uporabnikom ponudijo informacije, ki najbolj ustrezajo tem, kar iščejo.
Ta odnos med uporabniki in oglaševalci je v središču poslovanja Googla, čeprav podjetje opozarja, da so uporabniki še vedno na prvem mestu.
Kultura podjetja Google
V kampusu Google je več kavarn, kjer lahko zaposleni uživajo brezplačno hrano in pijačo med delovnim časom.
Google je naredil dolgo pot, odkar sta Brin in Page povezala nekaj računalnikov na Stanfordu. Podjetje zdaj zaposluje skoraj 100.000 ljudi po vsem svetu. Brin in Page sta še vedno zelo vključena v operacijo poslovanja. Brin je predsednik matične družbe Alphabet, Page pa izvršilni direktor.
V letu 2018 je imel Google skoraj 137 milijard dolarjev prihodkov. Delnice podjetja Alphabet so na seznamu NASDAQ borze, pod imenom GOOG; Tržna kapitalizacija, podjetja je sredi leta 2019, znašala več kot 785 milijard USD.
Googlov sedež je v Mountain Viewu v Kaliforniji. Google brezobzirno imenuje kampus, s kombinacijo besed »Google« in »kompleks« ter igro pojma googolplex: številka 1, ki ji sledi googol ničel.

Življenje v Googleplexu je precej dobro. Tu je majhen seznam vsebin, ki jih lahko najdete tam:
- Številne kavarne, kjer se zaposleni lahko zberejo in uživajo brezplačno hrano ter pijačo in se pogovarjajo
- Sobe za prigrizke, opremljene z dobrotami, od sladkarij do zdrave hrane, kot je korenje in jogurt
- Vadbene sobe
- Prostori za igranje video iger, namizni nogomet, biljard in namizni tenis

Poleg tega zaposleni v Googlu prejmejo celovit paket ugodnosti, ki vključuje ne le zdravstvene in zobozdravstvene storitve, ampak tudi številne druge storitve. Ti vključujejo povračilo šolnine, center za varstvo otrok, pomoč pri posvojitvi, zdravnik na kraju samem, razrede finančnega načrtovanja in veliko priložnosti za druženje s sodelavci na posebnih poslovnih dogodkih.
Googlova filozofija daje prednost neprofitnemu delu. Podjetje se je nedavno zavezalo, da bo neprofitnim organizacijam, ki uporabljajo tehnologijo pri reševanju globalnih problemov, zagotovilo milijardo dolarjev nepovratnih sredstev in milijon delovnih ur.
Kot eden izmed najbolj prevladujočih sil na internetu, Google ostaja pri svojem poslanstvu »organizirati svetovne informacije in jih narediti univerzalno dostopne in uporabne«.
GREEN GOOGLE
Google je poleg tega, da je vodilni internetni gigant, tudi vodilni pri uresničevanju okolju prijaznih načinov poslovanja. V letu 2017 je družba objavila, da je dosegla 100-odstotno obnovljivo energijo za vse svoje operacije, tako da je kupila dovolj vetrne in sončne energije za napajanje vsake enote, ki jo uporabljajo po vsem svetu. Podjetje je pohvalno največji svetovni kupec obnovljivih virov energije.
Avtor: Marko Vidrih