
Kamera ujela šokanten trenutek – obiskovalec v muzeju ”sedel” na umetnino in jo zlomil, nato pa brez besed pobegnil (VIDEO)
V italijanskem muzeju Palazzo Maffei v Veroni se je zgodil incident, ki je bil vse prej kot običajen obisk muzeja. Varnostne kamere so ujele trenutek, ko sta dva turista pri fotografiranju nehote poškodovala umetniški eksponat – in nato preprosto odkorakala, kot da se ni zgodilo nič. Video, ki ga je muzej zdaj delil z javnostjo, je takoj sprožil burne odzive in razprave o obnašanju obiskovalcev v kulturnih ustanovah.
Fotografija za spomin in zlomljen eksponat
Incident se je zgodil že pred štirimi tedni, a ga je muzej objavil šele zdaj, skupaj s posnetkom varnostnih kamer. Na njem je razvidno, kako par obiskovalcev pozira ob umetniškem delu, stolu »Van Gogh«, ki ga je ustvaril italijanski umetnik Nicolo Bolla. Stol, okrašen s stotinami kristalov Swarovski in navdihnjen po slavni Van Goghovi sliki iz leta 1888, deluje kot trden sedež, a je v resnici izredno krhek, votel objekt iz lahkega lesa. Jasno označen kot eksponat, ki se ga ne sme dotikati.
Moški pa je med poziranjem naredil prav to. Želel je ustvariti iluzijo sedenja in pri tem pozabil na opozorila. Pod težo njegovega telesa se je eksponat sesedel. Ženska, ki ga je spremljala, artefakta ni neposredno dotaknila. Oba sta po incidentu hitro zapustila sobo, brez besed, brez opravičila, brez obvestila osebju muzeja.
Tourist breaks 'Van Gogh' chair. pic.twitter.com/MXH6PBbFWb
— Daily Mail (@DailyMail) June 16, 2025
“Nočna mora za vsak muzej”
Po besedah direktorice je bil stol sicer že popravljen, dogodek pa so se odločili razkriti zdaj – ne zato, da bi kogarkoli izpostavljali, temveč da bi opozorili na pomen kulturne zavesti, spoštovanja in odgovornega obnašanja v muzejih. Kot pravi, se vsakodnevno srečujejo z obiskovalci, ki premikajo artefakte, se jih dotikajo ali celo plezajo po razstavnih elementih za boljši »selfie«. V večini primerov gre za nevednost, a posledice so lahko trajne.

Umetnik: “To je skoraj kot performans”
Umetnik Nicolo Bolla, avtor omenjenega eksponata, je v intervjuju za italijanski portal Fanpage pokazal nepričakovano mero razumevanja. »Dogodek bi lahko razumeli tudi kot nenamerni performans – trenutek, v katerem se umetnina poveže z obiskovalcem na zelo neposreden, četudi boleč način,« je dejal.
Poudaril je, da razume željo ljudi po bližnjem stiku z umetnostjo, a da mora obstajati meja, meja spoštovanja do umetniškega dela in muzeja kot institucije.
Kulturna dediščina ni kulisa za »selfije«
Vse več muzejev se v zadnjih letih spopada s podobnimi izzivi. Družbena omrežja so spremenila način, kako obiskovalci dojemajo kulturne ustanove. Namesto kontemplacije, fotografiranje. Namesto tišine, Instagram zgodba. Namesto spoštovanja, površno poziranje, pogosto z dotikanjem predmetov, čeprav so jasno označeni kot nedotakljivi.
Palazzo Maffei ni prvi in zagotovo ne zadnji muzej, ki se je soočil s takšnim incidentom. V Louvru so morali po več podobnih primerih postaviti dodatna varovala okoli znamenitih eksponatov. V Londonu so se nekateri muzeji odločili za popolno prepoved fotografiranja. Drugod so uvedli posebne varnostnike, katerih naloga je izključno opazovanje obnašanja obiskovalcev pri umetninah.
V ospredje ne prihaja zgolj vprašanje varnosti eksponatov, temveč širša tema, spoštovanje. Muzeji niso le prostori, kjer gledamo umetnine, ampak prostori, kjer z njimi sobivamo. Vsaka nepremišljena poteza lahko povzroči nepopravljivo škodo.
Napisal: K. J.
Vir: X, edition.cnn.com